Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: بامداد پنجشنبه 5 اسفند(24 فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ بحرانی که اکنون وارد شانزدهمین روز خود شده، واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است و دورنمایی مشخصی برای پایان آن وجود ندارد. شانزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین با پیشروی نیروهای روسی به سمت کی‌یف ادامه یافته و این در حالی است که مذاکرات آنتالیا در روز پنجشنبه ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوکراین: به زودی با روسیه به توافق می رسیم ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۱۲:۲۱

میخائیل بودولاک مشاور رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه گفت که انتظار دارم در آینده‌ای نزدیک با روسیه به توافق برسیم.

 بودولاک به شبکه الجزیره قطر گفت: دور نخست مذاکرات با روسیه به خاطر براوردهای اشتباه روسیه درخصوص اوضاع اوکراین موفق نبود.

وی اضافه کرد: هیات مذاکره کننده ما از روسیه درخواست دفاع از اراضی اوکراین و جبران خسارت تخریب تأسیسات زیربنایی کشورمان را کرد.

بودلاک افزود: پیشنهاد نظارت هوایی و نصب دوربین های مداربسته برای شناسایی عامل نقض ایجاد گذرگاه‌های انسانی را مطرح کردیم.

وی خواستار توفق درگیری، برقراری آتش‌بس و عقب‌نشینی روسیه و بازگشت آنان به قبل از ۲۴ فوریه است.

مشاور رئیس جمهوری اوکراین مدعی شد که روس ها در بسیاری از مناطق و برای پیشروی در میدان های جنگ، به گذرگاه‌های انسانی حمله می کند.

وی بار دیگر گفت که ناتو در قبال جنگ مسؤولیت پذیر نبوده و طوری رفتار می کند که گویا حوادث اوکراین برایش اهمیتی ندارد.

بودلاک در پایان گفت: سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی در برابر حوادث جاری در اوکراین دست بسته هستند.

وزیر دفاع پیشین آلمان: ارزیابی ما از نیات و رویکرد پوتین اشتباه بود ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۱۲:۲۰

توماس دمزیر، وزیر دفاع پیشین آلمان اذعان کرد که ارزیابی خودش و دوایر دولتی این کشور از نیات سیاسی و رویکردهای ولایمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درباره جنگ نادرست بوده است.

به گزارش دمزیر در گفت‌وگو با نشریه "تاگس تسایتونگ" عنوان کرد: در جهان سیاست همیشه به ترکیب مناسبی از بازدارندگی و مشارکت و گفت‌وگو نیاز هست و دشوار بتوان ارزیابی از رویکردهای پوتین را چه در آلمان و چه در کل غرب یک شکست تاریخی تلقی کرد.

دمزیر که پنج سال نیز وزیر کشور بود، افزود که خط مشی آنگلا مرکل برای دستیابی به تفاهم با پوتین، در روش درست بود، ولی در نیل به نتیجه ناکام ماند.

پنتاگون: نیروهای روسیه حدود ۵ کیلومتر به کی‌یف نزدیک تر شده اند ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۱۲:۱۹

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که نیروهای روسیه در یک روز گذشته توانسته اند در نزدیکی فرودگاه هوستومل حدود ۵ کیلومتر به سمت کی یف پایتخت اوکراین پیشروی کنند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان آمریکا، این مقام پنتاگون که نامش بیان نشده است، افزود که نیروهای روسیه همچنان پیشروی خود را در دو خط موازی خارج از کی‌یف ادامه می دهند و نزدیک ترین خط به ۴۰ کیلومتری شرق کی یف رسیده است.

سران اروپایی الحاق سریع اوکراین به اتحادیه اروپا را نپذیرفتند ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۱۲:۰۹

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با وارد شدن جنگ اوکراین به نقاط بحرانی خود، در نشستی در کاخ ورسای فرانسه هرگونه الحاق سریع کی‌یف به اتحادیه اروپا را رد کردند.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، رهبران ۲۷ کشور اروپایی که روز پنجشنبه برای بحث و تبادل نظر درباره حمله روسیه به اوکراین گرد هم آمده بودند، بر روابط نزدیک‌تر با کی‌یف تاکید کردند اما گفتند که الحاق سریع این کشور به اتحادیه اروپا در زمان حاضر نمی‌تواند انجام شود.

مارک روته نخست‌وزیر هلند با بیان اینکه برای عضویت اوکراین هیچ رویه سریعی وجود ندارد، گفت: با این حال ما مجدداً تاکید داریم که می‌خواهیم با اوکراین همکاری کنیم.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز که ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، با رد این موضوع گفت: آیا اکنون می‌توانیم روند الحاق را برای کشوری که در حال جنگ است باز کنیم؟ فکر نمی‌کنم. آیا باید در را ببندیم و بگوییم هرگز؟ این هم ناعادلانه خواهد بود.

پیش‌تر ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین، با ارسال نامه‌ای رسمی خواسته بود اتحادیه اروپا با الحاق سریع این کشور موافقت کند.

اما درخواست‌های رییس‌جمهوری اوکراین با حمایت استونی، مجارستان، لتونی، لیتوانی و لهستان برای فرآیند عضویت ویژه نتوانست فرانسه، آلمان، اسپانیا یا هلند را متقاعد کند.

از کار انداختن دو فرودگاه نظامی اوکراین توسط موشک های دوربرد روسیه ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۱۱:۵۴

وزارت دفاع روسیه با به روزرسانی آمارها و جزئیات عملیات ارتش این کشور در خاک اوکراین اعلام کرد، در صبح روز جمعه حملات موشکی دقیقی با استفاده از موشکهای دور برد علیه زیرساختهای نظامی در اوکراین انجام شد و فرودگاههای نظامی در «لوتسک» و «ایوانو فرانکیفسک» از کار انداخته شد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه همچنین از پیشروی 17 کیلومتری واحدهای ارتش این کشور در منطقه پتروسکی، ایوگنووکا و اوکتیبراسکایا خبر داده است.

وزارت دفاع روسیه در ادامه گزارش دهی درباره عملیاتهای خود افزود: سه بالگرد میگ 24، 8 هواپیمای بدون سرنشین از جمله 5 پهپاد بیرقدار ساقط شد و 107 هدف توسط بمب افکنهای این کشور هدف قرار گرفته شده است.

انهدام 3000 تاسیسات نظامی اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی، حدود 3000 تاسیسات نظامی اوکراین را منهدم کرده است.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از ابتدای حملات نظامی خود در اوکراین طی 15روز گذشته تاکنون، حدود 3000 تاسیسات نظامی اوکراین منهدم شده است.

وی تأکید کرد که نیروهای دونتسک در حال پیشروی حدود یک کیلومتری به سمت شهر ماریوپول از شمال هستند.

ایگور کوناشنکوف افزود: ما حملات مزدوران ایالات متحده، بریتانیا و اروپا علیه پزشکان و اتوبوس‌های پزشکی روسیه را ثبت کردیم.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: حمله هوایی ادعایی به ماریوپل یک تحریک برنامه ریزی شده برای حفظ تبلیغات ضد روسی است.

وی تأکید کرد که هواپیماهای روسیه هیچ هدف زمینی را در شهر ماریوپول اوکراین مورد اصابت قرار نداده و این خبر را «تحریکی از پیش طراحی شده» تلقی کرد.

رئیس سیا: پوتین در حال شکست خوردن در یک جنگ اطلاعاتی است

رئیس سازمان سیا اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، در حال "باختن" یک جنگ اطلاعاتی در اوکراین است، وی همچنین ادعاهای مسکو مبنی بر اینکه کی‌یف می‌تواند از تسلیحات شیمیایی استفاده کند را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز پنجشنبه در جلسه استماع سنای آمریکا که با محوریت تهدیدات امنیت ملی برگزار شد، هشدار داد: روسیه می‌تواند از تسلیحات شیمیایی استفاده کند و این "ادعاهای غلط" که توسط مسکو منتشر شده، قسمتی از نقشه و استراتژی روسیه است.

رئیس سازمان سیا در ادامه گفت: در تمام سال‌هایی که به عنوان یک دیپلمات فعالیت کردم، موارد زیادی را در جنگ‌های اطلاعاتی با روس‌ها دیدم که شکست خوردیم. اما در این مورد، فکر می‌کنم که ما تاثیر زیادی در بر هم زدن تاکتیک‌ها و محاسبات آن‌ها داشته‌ایم و به همه جهان نشان داده‌ایم که حمله روسیه به اوکراین "از پیش برنامه‌ریزی‌شده" و بر اساس مجموعه‌ای از "روایت‌های دروغ" ایجاد شده است.

وی افزود: این یک "جنگ اطلاعاتی" است و فکر می‌کنم پوتین در حال "در حال شکست خوردن" در آن است.

«آوریل هینز»، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا هم نیروهای روسی را مقصر دانست و اظهار کرد: جنگ به خودی خود در یک لحظه پر از بحران است بنابراین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ممکن است در شرایطی که نیروهایش با "مقاومت سرسختانه" اوکراینی‌ها مواجه شوند بر شدت "عملیات‌های فریب" بیافزاید.

نشست رهبران اتحادیه اروپا در ورسای با محوریت اوکراین

رئیس کمیسیون اروپایی در نشست دو روزه رهبران اتحادیه اروپا در ورسای فرانسه گفت: این یک لحظه تعیین کننده برای اروپا است چرا که "جنگ" ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاب آوری و تحمل دموکراسی‌ها را زیر سوال می‌برد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رهبران و مقام‌های دولت‌های عضو اتحادیه اروپا در این نشست دو روزه که از پنجشنبه آغاز شده است به بررسی اوضاع بشری در اوکراین در میانه حمله روسیه به این کشور و پیشنهادهایی برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه مسکو می‌پردازند.

مقام‌های شرکت کننده همچنین به تبادل دیدگاه‌ها درباره مساله عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و پس از آن می‌پردازند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور دو هفته پیش درخواست عضویت کشورش در این اتحادیه را ارائه کرد.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی تاکید کرد که اوکراین بخشی از خانواده اروپاست و افزود: ما به دنبال یک اوکراین دموکراتیک و آزاد هستین که با آن بتوانیم یک سرنوشت مشترک را به اشتراک بگذاریم.

با این حال، نخست وزیر هلند در سخنرانی خود گزینه تسریع در ادغام اوکراین در اتحادیه اروپا را رد و تاکید کرد: کشور من یکی از نخستین کشورهایی بود که از تحریم‌ها علیه روسیه حمایت و از حمایت نظامی اوکراین استقبال کرده است. هلند و اوکراین در کنار یکدیگر ایستاده‌اند اما چیزی به نام الحاق سریع وجود ندارد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپایی نیز تایید کرد، رهبران اتحادیه اروپا همچنین پس از ترسیم پیامدهای ژئوپلیتیکی جنگ در اوکراین، یک سیگنال قوی از تصمیم و اراده اتحادیه اروپا در مورد حذف گاز روسیه ارائه خواهند داد.

رهبران اتحادیه اروپا همچنین قرار است بر روی افزایش هزینه‌های دفاعی و تقویت ظرفیت‌های نظامی بر اساس نظرات جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق کنند.

در این میان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه هشدار داد: اتحادیه اروپا باید خود را برای همه سناریوها آماده کند. ما باید بخاطر اینکه دموکراسی‌مان در معرض خطر است بهای تحریم‌ها را بپردازیم.

وی همچنین تایید کرد که رهبران اتحادیه اروپا به انجام مذاکرات با رئیس جمهور روسیه بسیار متعهد هستند و در ساعات آینده دوباره صحبت خواهند کرد.

همچنین بر اساس سند منتشر شده از نشست ورسای در اسپوتنیک، اتحادیه اروپا شراکت خود با اوکراین را پیش از نتیجه بررسی درخواست کی‌یف برای عضویت در این اتحادیه تقویت خواهد کرد.

در ادامه این سند همچنین آمده است: رهبران اتحادیه اروپا بر تسریع اعمال فشارها و تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس بابت اوضاع در اوکراین توافق کرده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه قانون کار جهاد تبیین جنگ اوکراین تحولات اوکراین روسیه چین اروپا آمریکا ناتو مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه قانون کار جهاد تبیین رهبران اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا وزارت دفاع روسیه اتحادیه اروپا جمهوری اوکراین ولادیمیر پوتین حمله روسیه رئیس جمهوری رییس جمهوری ۱۴۰۰ ۱۲ ۲۰ تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، همزمان با پیشروی نیرو‌های روسی در میدان جنگ با اوکراین، در عرصه سیاسی نیز جنگ لفظی بین مقامات بلندپایه روسیه و اروپا، بویژه با رهبران فرانسه بالاگرفته است.

 سرگئی لاوروف در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه درباره مقایسه پوتین با هیتلر واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با «روس هراسی به سبک غارنشین‌ها» به دنبال بدست گرفتن رهبری اروپاست.

لاوروف لاوروف در گفتگو با شبکه تلویزیونی بوسنیایی ATV، به سخنان اخیر مکرون اشاره کرد و گفت رئیس جمهور فرانسه اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است که روسیه تهدید اصلی اروپا و فرانسه است و جاه طلبی‌های آدولف هیتلر و ناپلئون بناپارت به این دلیل است که این کشور‌ها روسیه را یک تهدید می‌دیدند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ماکرون اکنون در حال اتخاذ مواضع شدید ضد روسیه است، اما دلیل این اقدام، تلاش ماکرون برای بدست گرفتن رهبری در اروپا است.
رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه گفت: این نوع از روس‌هراسی که مکرون به شیوه غارنشینی آن را تبلیغ می‌کند، ضروری به نظر نمی‌رسد، مگر آنکه او با سواری گرفتن از این موضوع قصد داشته باشد رهبری اروپا را بدست گیرد.

پیش از این، مکرون در سخنرانی خود درباره آینده اروپا گفته بود، اتحادیه اروپا به یک راهبرد دفاعی مشترک نیاز دارد که عنصر کلیدی آن تسلیحات هسته‌ای فرانسه است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین احتمال اعزام نیرو به اوکراین در صورت شکست روسیه از خط مقدم و ارائه چنین درخواستی توسط کی‌یف را رد نکرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهارات مکرر سیاستمداران غربی در مورد احتمال مداخله مستقیم در مناقشه اوکراین را روندی بسیار خطرناک توصیف و تاکید کرد: تشدید تنش در بیانیه‌های رسمی مایه نگرانی است.

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد