Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@23:31:12 GMT

هشدار درباره کلاهبرداری خرید‌های اینترنتی نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۱۳۶۹

هشدار درباره کلاهبرداری خرید‌های اینترنتی نوروزی

آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده نیرو انتظامی شهرستان کهگیلویه با هشدار درباره کلاهبرداری در قالب خرید‌های اینترنتی نوروزی، گفت: شهروندان برای خرید‌های نوروزی خود بر هر لینکی کلیک نکنند.

سرهنگ سید محمد موسوی افزود: هموطنان در خرید‌های عیدانه خود مراقب اطلاعات کارت‌های بانکی خود بوده و از سایت‌های معتبر اقدام به خرید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار نکات امنیتی به هنگام خرید از شهروندان شد و بیان کرد: مراقب باشیم برای خرید مایحتاج خود روی هر لینکی کلیک نکنیم. کاربران شبکه‌های اجتماعی در مواجه با تبلیغات و عناوین مختلف در راستای تخفیفات ویژه عید نوروز و حراج‌های آنلاین مراقب باشند تا به لینک‌های جعلی هدایت نشده و در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.  شهروندانی که از کارت‌های بانکی خود در اماکن مختلف برای پرداخت بهای کالا‌ها و خدمات خریداری شده استفاده می‌کنند حتما دقت داشته باشند که روی کارتخوان‌ها تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد و در هنگام پرداخت از طریق کارت خوان‌ها از ارائه رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه افزود: شهروندان از واریز وجه قبل از دریافت کالا خودداری کرده و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و قابل اطمینان اقدام به خرید کند؛ لذا انتظار می‌رود شهروندان با مراجعه به بانک‌ها و اپراتور‌های مربوطه استعلام کد ملی خود را انجام داده و مطمئن شوند که حسابی یا خطوط تلفن همراهی به اسم آن‌ها نباشد.

وی به کلاهبردارن فضای مجازی هشدار داد و گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی در حال پایش و رصد فضای مجازی است چنان چه افرادی که بخواهند با ترفند‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان کنند و یا اقدام به کلاهبرداری در فضای مجازی کنند پلیس فتا با همکاری دستگاه قضائی با این افراد در چهارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کلاهبرداری خرید اینترنتی خرید های نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده

مهدی سید هاشمی اظهار داشت: به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چرا که از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آن‌ها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا