Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:50:59 GMT

عملیات احداث ٧٠٠ واحد نهضت ملی مسکن در بوکان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۱۴۴۸

عملیات احداث ٧٠٠ واحد نهضت ملی مسکن در بوکان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی صبح جمعه در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در شهرستان بوکان بیان اینکه استان در اجرای نهضت ملی مسکن پیشگام است، گفت: همگرایی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اراده دولت مردمی برای خانه دارشدن مردم در قالب نهضت ملی مسکن ضروری است و انتظار می‌رود سال آینده کارهای گسترده‌ای در عرصه ساخت‌وساز مسکن محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسر رهبردین با تاکید بر نگاه ویژه کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستانی به پیشبرد نهضت ملی مسکن، ادامه داد: امسال اقدامات مؤثری در تأمین اراضی مناسب برای تولید سالانه ۴۴ هزار واحد مسکن در استان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم از شناسایی ١٠۵ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در شهرستان بوکان خبر داد و گفت: ۶ هزار و ٩٧٢ خانوار در این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که ٣ هزار و ٨٩۶ خانوار واجد شرایط اعلام شده‌اند.

سیدمحسن حمزه‌لو با اعلام اینکه واگذاری گروهی اراضی در اولویت برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن قرار دارد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده ٨ هزار و ۴٣٢ واحد مسکن در شهرستان بوکان احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اراضی مورد نیاز ۳۵ هزار واحد مسکن نهضت ملی در این استان تأمین شده است و برای این امر از تمام ظرفیت منابع طبیعی و تغییر کاربری در استان استفاده می‌شود.

حمزه‌لو با اشاره به ساخت حدود ١۸۰ هزار واحد مسکونی در استان اظهار داشت: تحصیل چهار هزار و ۴٢۶ هکتار اراضی برای برنامه چهار ساله قانون جهش تولید یک رکورد است و پیش از این، چنین حرکت جمعی برای حمایت از تولید و عرضه مسکن سابقه نداشته است.

وی در خصوص راهکارهای دستیابی به اهداف طرح جهش تولید و تأمین مسکن افزود: راه‌اندازی صندوق ملی مسکن، توسعه خطوط اعتباری مسکن مهر و کاهش نرخ سود تسهیلات برای خانوارهای دهک‌های پایین و ابلاغ بخشنامه نحوه عمل و قراردادهای مشارکت مدنی از جمله این راهکارهاست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از همکاری دستگاه‌های اجرایی در استفاده از اراضی مازاد در قانون جهش تولید مسکن قدردانی کرد و افزود: سرمایه‌گذاران گوناگونی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که در زمینه ساخت سالانه نهضت ملی مسکن مشارکت کنند.

حمزه‌لو با بیان اینکه نهضت ملی مسکن منجر به رونق اقتصادی می‌شود چرا که صنعت مسکن پیشران صنایع بسیار دیگر است، گفت: نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید داخل طراحی و برای اجرا به زودی ابلاغ می‌شد.

در این مراسم، قرارداد واگذاری زمین به صورت نمادین به یکی از متقاضیان اعطا شد.

کد خبر 5444252

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی نهضت ملی مسکن بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا درختکاری عکس استانها مشهد گردشگری جهاد تبیین شیوع کرونا ایلام خراسان رضوی همدان گرگان آذربایجان غربی نهضت ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، در بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد گفت: زمین برای تمام متقاضیان این طرح در لرستان تأمین نشده‌است.

او اضافه کرد: زمین مور نیاز متقاضیان ملی مسکن در بروجرد تأمین و پروژه شروع شده‌است، اما مشکلات این افراد در پرداخت تسهیلات رفع شود.

8800 واحد مسکونی در 440 هکتار شهرک جدید لرستان احداث می‌شود

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: طرح نهضت ملی مسکن تحت‌تأثیر تامین زمین، آورده مردم و تسهیلات است که دولت برای فراهم‌کردن زیرساخت‌ها باید کمک کند.‌

او بیان کرد: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر45 هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و 2 میلیون و 500 هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌

مالکی در رابطه با تأمین مسکن طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: 70 هزار واحد قطعه زمین در سال گذشته تأمین شد و به مردم تحویل داده شد.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه