Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به تنظیم سند تحول کشور در دولت سیزدهم نگاه دولت به کلان کشور را مستند بر اسناد آمایشی و شناسایی توانایی‌ها و ظرفیت‌های استان‌ها مطرح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل،  سید صولت مرتضوی باباحیدری صبح امروز طی سفر ریاست جمهوری به مازندران و حضور در جلسه شورای اداری شهرستان آمل واقع در سالن اجتماعات دانشگاه شمال با بیان اینکه باید قدردان خدمات پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و طی این دوران ابعاد خدمات جمهوری اسلامی غیرقابل حساب است، بیان کرد: تحولی که ایجاد شده به طوری که ایران امروز یک قطب اثرگذار در معادلات جهانی قرار داده و آن به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای داشتن نسخه عدالت به جهانیان و کارآمدی نظریه دینی را باید به اثبات برسانیم، گفت: نیاز به کار بیش از گذشته داریم و باید مانع زدایی کرده و تلاش برای استفاده مطلوب‌تری از ظرفیت‌های موجود ببرد.

مرتضوی باباحیدری افزود: استعدادهای خدادی، انسجام ملی، هدایت های داهیانه رهبر، عزم و اراده دولت مرد تابع ولایت و وجود نخبگان جوان می‌طلبد تا بتوانیم ما آن آرمان‌های رهبری را نائل شویم.

وی با ناکید بر اینکه در این راستا دولت سیزدهم اسناد بالادستی کشور را با یک باز نگاه ویزه تبدیل به اسناد تحولی کرده است و سند تحولی در دولت اسلامی آیت الله رئیسی هفته قبل منتشر شد، اظهار داشت: این سند ابعاد مختلفی دارد که خروجی آن باید بسط و ترمیم عدالت باشد آن هم عدالت در توزیع امکانات، استفاده از ظرفیت‌ها، زدودن فقر و محرومیت باشد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در این امر دولت با تمام قدرت و استفاده از ظرفیت‌ها آماده اقدام و عمل است، عنوان کرد: دولت از روز رسمیت ورودش و قبل از تشکیل هیأت‌های وزیر، سفرهای ریاست جمهوری آغاز شده و مشکل آب به عنوان یک بحران ملی در سیستان و بلوچستان و خوزستان ورود یافتند.

وی با بیان اینکه از خزانه مالی اطلاعاتی مبنی بر تائید بر خالی بودن مالی عنوان شده بود در حالی که خزانه بدهکار بوده که هر یک ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم بوده است، تصریح کرد: طبق آمار در هر ماه 10 تا 12 هزار میلیارد تومان برای اوراق خزانه ای دولت گذشته صادر شده تا باید نقدینگی پرداخت شود که با فعالیت دولت فعلی چه در تولید، صادرات، هموار کردن مسیر ارتباطات با جهان توانست ورود یابد.

مرتضوی با اشاره به اینکه با وجود چندین سفرهای خارجی بخش قابل توجهی از مشکلات پیش‌روی کشور با تعامل و تبادل برطرف شده است، گفت: سفرهای استانی نیز به منظور رفع مشکلات دستور کار قرار گرفته و هفدهم سفر استانی در مازندران در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه در این سفرهای استانی عمده ترین مشکلات مطرح و براساس فراخوان توان برطرف می‌شود، افزود: ممکن است فکر شود که یک نوع ناهماهنگی وجود دارد در حالی که هماهنگی ترین لازم در این دولت با قوه ها و در درون دولت وجود دارد و مشکلات شناسایی، طراحی و عمل می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مازندران به قطب همه توانمندی‌ها و زیبایی‌ها، در زیر پوست ها مشکلاتی دارد، مطرح کرد: نگاه دولت به کلان کشور، نگاه مستند بر اسناد آمایشی است؛ اسنادی بر شناسایی استان ها در بخش‌های مختلف چون سرانه تولید ناخالص، درآمد ناخالص و سایر بخش‌ها مطلوب است اما همینقدر سرانه استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این استان اگر ظرفیت‌های بالقوه اش را به بالفعل تبدیل کند بخش بزرگی از مشکلات رفع می‌شود؛ البته نگاه تولید محور و توسعه به مازندران است و در این امر اقدامات خوبی دستور کار قرار گرفته است.

مرتضوی باباحیدری با بیان اینکه در سفر به این استان نگاه ملی، منطقه‌ای و بخشی است و در نگاه کلان باید به حل موضوع ارتباطات پرداخت، گفت: در این سفر برای راه‌های ارتباطی سه محور مواصلاتی تامین اعتباری شده که هراز به صورت کلان، منابع عمومی، ماده 56، تبدیل و تقاطع دارایی ها پیش بینی اعتبار شده است.

وی با اشاره به توسعه ریلی راه آهن مازندران از تشکیل کارگروه‌های متعددی در مسیرهای ریلی عنوان و مطرح کرد: این خط ریلی مازندران به راه‌های بندر چهاربهار، گیلان، تهران می‌رسد.

معاون رئیس جمهور با تاکید براینکه در زمینه آب های کشاورزی با احداث سدها در بازده زمانی 1401 تا 1403 جهت تامین اعتبار داریم، افزود: هم اکنون استان های شمالی به ویژه مازندران از دو موضوع پسماند و ساخت کارخانه زباله‌سوز رنج می‌برند که  اکنون سازمان مدیریت پسماند در وزارت کشور تشکیل شده و در این سفر برای احداث کارخانه های پسماند و زباله های سطح استان منابع مطلوبی دیده شد.

وی یادآور شد: در امر فاضلاب نیز جهت خطوط انتقال و تصفیه ها و بازگردانی فساب اعتبارات و منابع مناسبی اختصاص یافته است.

مرتضوی باباحیدری موضوع مهم در زمینه جذب مسافران به این استان را مدیریت مطرح و بیان کرد: جمعیت مازندران و ماندگاری آن بیشتر از شهر مشهد نیست که در آنجا دورریز زباله وجود ندارد اگرچه دولت بیشترین کمک را در این حوزه کرده اما باز مشکل دارد و آن بخشی به مدیریت و نوع کار کردن بر می گردد.

وی گفت: موضوع حائز اهمیت در امر بهره‌وری است که تقریبا 92 درصد از تولید آب در بخش کشاورزی مصرف می شود اما بهره وری 33 درصد است یعنی دو سوم آب مصرتی در این بخش هدر می‌رود؛ برخی صاحب نظران بر این باورند که باید از این ظرفیت مدیریت کنیم یعنی حداقل 17 میلیون هکتار اراضی را به بازده زمانی رسانده و به سیستم های نوین آبیاری برسانیم و در جهت برداشت در هکتار تلاش یافته تا به افزایش دست یابیم.

مرتضوی باباحیدر با بیان اینکه در این مدت دولت افزایش بر صادرات نفتی و غیرنفتی داشته و منابع حاصل از فروش برگشت یافته است، عنوان کرد: امیدواریم سال جدید سال شکوفایی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیران اجرایی در شهرستان به صورت اتحاد همت ببندد قطعا بخشی از موضوعات کشور حل می‌شود.

وعده وزیر جهاد کشاورزی برای خودکفایی تولید برنج در مازندران و گیلانخبر خوش وزیر کشور برای مازندرانی‌ها/ احداث پتروشیمی در بهشهر با رعایت مسائل زیست‌محیطیتغییرات در تیم هیئت دولت برای سفر به مازندران/ میرکاظمی و فاطمی‌امین از همراهی رئیسی جا ماندندبه گزارش  تسنیم،  صبح امروز  طی سفر هفدهم رییس جمهور و 16 عضو کابینه دولت سیزدهم به مازندران معاون اجرایی رئیس جمهور وارد آمل شد که در ابتدای ورود سید صولت مرتضوی باباحیدری سرپرست نهاد ریاست جمهوری  از خانواده سردار شهید محمد تیموریان از شهدای هشت سال دفاع مقدس و فرمانده گردان یا رسول الله لشکر 25 کربلا دیدار کرد.

پس از آن با حضور در گلزار شهدا امام زاده ابراهیم(ع) آمل با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و حماسه اسلامی ششم بهمن آمل تجدید میثاق کرد.

و در ادامه در مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری اسماعیل واعظ جوادی آملی، استاد فلسفه و معارف اسلامی و برادر آیت‌الله جوادی آملی نیمه شب گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره) آمل حضور رسانده و بر سر پیکر وی نماز میت به جا آورد.

همچنین در پایان این سفر از دو واحد تولیدی و صنعتی فذا و دوشه هراز شهرک صنعتی امام‌زاده عبدالله آمل بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون اجرایی رئیس جمهور ریاست جمهوری دولت سیزدهم ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در گفت وگویی با اشاره به‌دستاورد‌های سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا تصریح کرد: سفر آیت الله رئیسی به سریلانکا و پاکستان در چهارچوب سیاست خارجی دولت و بر مفهوم همسایگی و همگرایی صورت گرفت.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور سفر آیت الله رئیسی به پاکستان را از منظر ارزش راهبردی سفر و دستاورد‌های ملموس آن حائز اهمیت عنوان کرد.

به گفته وی در این سفر در حوزه‌های کشاورزی، انرژی، تجارت و ترانزیت بین‌الملل توافقات اساسی انجام گرفته بدین معنا که دولت در نظر دارد در بحث کشاورزی کالا‌های اساسی مورد نظر خود را از کشور‌های دوست و همسایه وارد کند.

جمشیدی خاطر نشان کرد: پاکستان در حوزه گوشت، ذرت و کنجاله ظرفیت خوبی دارد و توافقات خوبی در این حوزه به دست آمده و قطعاً اثر ملموسی در تامین کالا‌های اساسی کشور و بهبود وضعیت معیشت جامعه خواهد داشت.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور تشریح کرد: در حوزه انرژی خط لوله صلح در مذاکرات خصوصی و گفتگو‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که طرف مقابل باید به تعهدات خود در این حوزه عمل نماید و این حقی است که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند و این علی رغم فشار‌هایی است که از طرف آمریکا به این کشور وارد می‌شود.

جمشیدی یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم را کاهش میزان تجارت غیر رسمی و تبدیل آن به تجارت رسمی دانست و گفت: این فواید بسیاری برای دو طرف و دو کشور دارد. توافق‌نامه‌های تجارت آزاد و کاهش هزینه‌های گمرکی و ایجاد مناطق آزاد تجاری در نزدیکی مرز از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

به گفته معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور تجارت بین ایران و پاکستان که در حال حاضر حدود ۲ میلیارد دلار است و قرار است در گام اول به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

جمشیدی با تاکید بر اینکه در حوزه ترانزیت پاکستان علاقه بسیاری برای پیوستن به کریدور شمال جنوب دارد، بیان کرد: حضرت آقا فرمودند که امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است افزایش تولید از طریق افزایش صادرات محقق می‌شود و این بدون یافتن بازار‌های جدید تجاری امکان‌پذیر نیست.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور هدف سفر آیت الله رئیسی به کشور‌های مختلف را بازاریابی جدید و تلاش برای افزایش صادرات کشور توصیف کرد وگفت: در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم که پارادایم جدیدی از قدرت اقتصادی کشور ارائه شود بدین معنا که جمهوری اسلامی کشوری نیست که محدود به خام‌فروشی باشد بلکه به دنبال صادرات کالا‌های دارای ارزش افزوده و فناورانه است.

وی بیان کرد: در حوزه سیاسی امنیتی هم مذاکرات بسیار مهمی انجام شد با مقامات مسئول پاکستان مذاکرات صریح، شفاف و سازنده‌ای داشتیم.

جمشیدی خاطر نشان کرد: عمده مسئله‌ای که مطرح شد و به توافق رسیدیم این بود که هماهنگی‌ها در حوزه دفاعی و امنیتی افزایش یابد و توافق در این زمینه صورت گرفت تا در حوزه‌های امنیتی از جمله مبارزه با تروریسم هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور با اشاره به رایزنی‌های فرهنگی در این سفر، تاکید کرد: بحث دیگر، حوزه فرهنگی است که آن هم اهمیت ویژه‌ای دارد پاکستان یک عقبه فرهنگی برای ایران محسوب می‌شود نفوذ زبان فارسی در آنجا بسیار زیاد است.

جمشیدی بیان کرد: اقبال لاهوری با چند هزار بیت شعر به زبان فارسی از محبوبیت بالایی در این کشور برخوردار است. اگر چند صد سال قبل مقامات ایران و پاکستان همدیگر را می‌دیدند و انگلیس نبود، به زبان فارسی مذاکره می‌کردند؛ با این ظرفیت جای پای ما در فرهنگ پاکستان وجود دارد.

به گفته وی سفر رئیس‌جمهور به شهر‌های لاهور و کراچی نشان دهنده عمق استراتژیک روابط ایران و پاکستان است.

جمشیدی خاطر نشان کرد: این سفر در شرایط خاصی بعد از ضربه تاریخی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی انجام شد که استقبال گسترده دانشگاهیان و جامعه پاکستان را در پی داشت آمریکا نسبت به این سفر موضع گرفت و اساسا از تحرکات جمهوری اسلامی در موضوعات منطقه‌ای و بین لمللی نگران است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: جالب اینکه سپاه صحابه از گروه‌های تروریستی فعال در پاکستان هم از سفر رئیس جمهور به این کشور ابراز نگرانی کرده بودند که چرا اینقدر ایران نفوذ دارد همگرایی آمریکا و سپاه صحابه معنی خاصی دارد.

جمشیدی در پایان تاکید کرد: سریلانکا یک کشور راهبردی است، در روابط مان به کوچکی و بزرگی کشور‌ها توجه نمی‌کنیم به همه کشور‌ها توجه می‌کنیم. سریلانکا در ترانزیت دریایی جایگاه ویژه‌ای دارد و ایران حتی در قبل از انقلاب هم به این کشور توجه خاص داشته است. به دنبال این هستیم که تجارت و توسعه روابط اقتصادی را با این کشور دنبال کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا