Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - ‌ ‌امام جمعه ارومیه با انتقاد از ضعف شدید در فیلم "موقعیت مهدی" گفت: ‌‌مسئولان چطور این فیلم را شایسته تقدیر دانسته‌اند؟ این فیلم کوچک‌ترین نمادی از اسلام و قرآن ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به ایام شهادت سرداران باکری و نامگذاری بیستم اسفندماه به عنوان روز شهدا، اظهار داشت: سنت حسنه راهیان نور اقدام بسیار ارزشمند و بابرکتی است و باید تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: خون شهدا مایه عزت و استقلال کشور و عامل ماندگاری انقلاب اسلامی است و باید ضمن حفظ حرمت این عزیزان، نام و یادشان در جامعه زنده و باعظمت نگه داشته شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: در روایات داریم که اجر و پاداش شهدا در نزد خداوند محفوظ و جایگاهشان بهشت برین است.

وی، گفت: تقدیم جان در راه دین و انقلاب اسلامی افتخاری است که افرادی همانند شهید باکری و شهید سلیمانی در این راه از هرچه داشتند گذشتند.

قریشی، در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد جنگ روسیه و اوکراین، ابراز داشت: ایجاد انحراف در افکار عمومی و شبهه‌زایی در خصوص این جنگ درست نیست. همانطور که رهبر انقلاب هم موضع صریح خویش را بیان فرمودند، با هرگونه تجاوز و تخریب اموال و کشتار مردم در هر جای دنیا مخالفیم.

امام جمعه ارومیه، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شعار نه شرقی، نه غربی، محقق شده و همچنان هم این شعار به عنوان اصل اسلسی در نظام است.

وی، ادامه داد: علت و سبب جنگ اوکراین باید بررسی شود، اینکه اعتماد به غرب و آمریکا و شیطنت‌های آن‌ها دلیل این جنگ است نباید فراموش شود.

وی، با اشاره به روز جوان، گفت: دولتمردان و مسئولان باید به جوانان اعتماد کنند و کارها را به آن‌ها بسپارند. عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همین حضور جوانان در صحنه بوده و امروز هم باید همینطور باشد.

وی، افزود: قهرمان‌سازی و شخصیت پروری و نمادسازی متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی جزو ضروریاتی است که باید مدنظر مسئولان فرهنگی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: در غرب قهرمانان خیالی را برای دنیا عرضه کنند اما در کشور و استان ما با وجود قهرمانانی همانند شهید باکری و شهدای بزرگ دیگر نسبت به قهرمان سازی و نمادسازی هیچ اقدامی نشده است.

وی با اشاره به ایرادات موجود در فیلم موقعیت مهدی، گفت: عدم توجه به نمادهای اسلامی همانند سربندهای اسلامی، پرچم ائمه در جبهه و نیز بی توجهی به موارد مهمی نظیر پخش اذان در فیلم و توجه صرف به موضوع مقابله و کشتار جزو اصلی ترین ایرادات این فیلم است.

قریشی، با ابراز گلایه شدید از این فیلم و لزوم تجدیدنظر در موضوع و نحوه پرداخت به جایگاه شهید باکری در فیلم، ابراز داشت: مسئولان چطور این فیلم را شایسته تقدیر دانسته‌اند؟ در جنگ و جبهه نماز و دعا و قرآن نبود؟ متاسفانه این فیلم کوچک‌ترین نمادی از اسلام و قرآن ندارد! تنها ویژگی مثبت فیلم نترس بودن شهید است که بدون هیچ نماد اسلامی بود.

وی گفت: شهید مهدی باکری و دیگر شهدا ما نمادی از انقلاب اسلامی و سرشار از روحیه معنویت و اسلام بودند که متاسفانه فیلم ساخته شده کوچکترین توجهی به این موارد ندارد.

وی، در بخش دیگری با اشاره به نتیجه اعتماد کشورها به غرب و آمریکا، گفت: در روایات اسلامی آمده که اعتماد باید بر اساس عقل و منطق باشد. این موضوع در ماجرای کشورهایی مثل اوکراین و افغانستان به وضوح قابل مشاهده است که نتیجه اعتماد بی چون و چرا به آمریکا و غرب را امروز می‌بیند.

مدیرکل امور زنان وزارت کشور: افزایش نرخ موالید و ازدواج جوانان در اولویت برنامه‌ها قرار داردامام جمعه ارومیه: انتصاب مدیران جهادی لازمه پیشبرد امور است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، سرگذشت پهلوی‌ها را از دیگر نمودهای اعتماد به آمریکا برشمرد و ابراز داشت: هرچه دولتمردان و سیاستمردان در مواضع خود مستحکم باشند، قطعا شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود چراکه در تمام دوران اعتماد له غرب و آمریکا چیزی جز ذلت برای کشورها نداشته است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی انقلاب اسلامی جمعه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • مهدی لیموچی: شایسته پیروزی برابر پرسپولیس بودیم
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم