Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:30:21 GMT

بیانیه نشست سران اروپا در ورسای درباره بحران اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۱۹۱۱

بیانیه نشست سران اروپا در ورسای درباره بحران اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سران اتحادیه اروپا پس از برگزاری نشستی در فرانسه بر لزوم بازسازی اوکراین پس از درگیری‌ها با روسیه تأکید کردند.

به نوشته وبگاه «اینترفکس»، در بیانیه نشست ورسای آمده است، اتحادیه اروپا و اعضای آن به تداوم حمایت هماهنگ سیاسی، اقتصادی و بشردوستانه از اوکراین متعهد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سران اروپا همچنین بر عزم خود برای بازسازی اوکراین و بازگرداندن آنچه «اوکراین دموکراتیک» نامیدند، تأکید کردند.

این بیانیه می‌افزاید: «ما تحریم‌هایی جدی را [علیه روسیه] وضع کرده‌ایم و آمادگی داریم سریعاً تحریم‌های جدیدی را نیز وضع کنیم».

بیانیه این نشست در حالی صادر شده که روز گذشته کشورهای اروپایی تأکید کردند هیچ گونه مسیر سریعی برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا وجود ندارد.

«مارک روته» نخست‌وزیر هلند پنجشنبه شب و در آستانه نشست اتحادیه اروپا در فرانسه گفت: «امشب و فردا قصد دارم بر روی این تمرکز داشته باشم که چه کاری می‌توانیم برای ولودیمیر زلنسکی انجام دهیم. عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا اگر قرار باشد رخ دهد، در طولانی مدت محقق خواهد شد چیزی به اسم مسیر سریع برای آن وجود ندارد».

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درخواست اوکراین برای استفاده از مسیری سریع برای عضویت در اتحادیه اروپا را رد کرد.

او که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد گفت، غیر واقع‌بینانه است با کشوری که در میانه درگیری نظامی قرار دارد برای عضویت وارد مذاکره شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نشست سران اروپا بیانیه اتحادیه اروپا بحران اوکراین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین افضلی در نشست بررسی مسائل و مشکلات کشتارگاه صنعتی اراک گفت: وضعیت کشتارگاه به لحاظ بهداشتی و زیست محیطی در حد مطلوب و پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

وی بر ضرورت حل مشکلات کشتارگاه اراک با قید فوریت تأکید کرد و ادامه داد: توجه جدی به سلامت و امنیت غذایی و رعایت قوانین و مقررات مرتبط با بهداشت باید در دستور کار قرار گیرد.

افضلی، با اشاره به نظارت بر کشتارگاه‌های استان مرکزی در اراک افزود: نوروز امسال در راستای اجرای بازرسی‌های سرزده از نحوه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی، از این واحد بازدید و موارد شناسایی شد.

در این نشست مسؤولان و مدیران، با تأکید بر اهمیت موضوع و مشکلات سلامت و بهداشت کشتارگاه اراک، اقدامات اصلاحی صورت گرفته در راستای حل نواقص این واحد صنعتی را ارائه و برنامه‌ها و نقطه نظرات خود را برای اصلاح فرآیندهای کشتارگاه صنعتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عرضه گوشت سالم به بازار را بیان کردند.

کد خبر 6100365

دیگر خبرها

  • رابطه‌ ناگسستنی غول‌های اروپا؛ هدیه جالب فلورنتینو پرز به سران بایرن مونیخ / عکس
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است