Web Analytics Made Easy - Statcounter


باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مراسم بزرگداشت فایز دشتی، او را پدر شعر استان بوشهر نامیده و عنوان کرده است: مردم ادیب و شعردوست دیار دشتی نیز در همه آنات و لحظات شبانه روز، با شعر و شروه مانوس اند. در لحظه‌های شیرین عاشقانه و در آوردگاه حزن انگیز هجران و درد و داغ فراق در همه‌ی این لحظات شروه با اشعار فایز و نظامی است که رفیق راه و هم زبان مهربان آن ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی اسماعیلی در پیام خود آورده است: فایز با دوبیتی هایش انقلابی بر پا کرد و با درون مایه تغزلی، شاعران هم عصر و پس از خود را دنبال خود کشاند و به تعبیری باید فایز را پدر شعر استان بوشهر دانست، زیرا چنان سایه‌ی سنگینی بر سر همه شاعران بعد از خود افکنده است که همه از نظر قالب، درون مایه، زبان و بیان شعری، سخت تحت تاثیر دوبیتی‌های او هستند. این تاثیر گذاری هم بر شاعران بومی و کلاسیک سرا و هم شاعران نوسرای معاصر دیده می‌شود.

رئیس دفتر شعر و موسیقی صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم گفت: جنوب سرزمین دوبیتی است و مانند نخلی که به بار می‌نشیند و ثمرهای خوب می‌دهد این منطقه نیز دارای همین ویژگی در حوزه دوبیتی است.

علیرضا قزوه گفت: دوبیتی در جنوب با طبیعت گره خورده و در مناطق مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. دوبیتی زبان عاشقی، درونی، عاطفی و نجواهای درونی است و به نوعی آسان‌ترین و سخت‌ترین قالب و سبک است.

او گفت: تعداد غزل‌سرایان با دوبیتی‌سرایان فاصله زیادی دارد و این رسالت افراد را برای ترویج این نوع شعر سنگین می‌کند.

رئیس دفتر شعر و موسیقی صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه رعایت اصولی در شاعری الزامی است، گفت: شاعران برای موفقیت باید ابتدا از دوبیتی، رباعی، غزل، مثنوی و بخش‌های دیگر را پله به پله آغاز کنند تا شاعری صاحب‌نظر شوند.

قزوه گفت: فایز شاعری بزرگ است که کل استان بوشهر باید نام این چهره شاخص، برجسته و ماندگار را فریاد بزنند.

حمید زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی نیز گفت: استان بوشهر زادگاه شاعران شاخص است که شهرستان دشتی در قله آن قرار دارد و این به واسطه وجود فرهیختگان برجسته این حوزه است.

در این مراسم تعدادی از حاضران از جمله علیرضا قزوه شعر خواندند و شروه خوانان به یاد دوبیتی‌های شورانگیز فایز، شروه خواندند.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فایز دشتی دوبیتی فایز شروه استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان دوشنبه شب به همراه فرماندار دشتی برای دومین بار طی ۲ روز گذشته از روند اجرایی محور خورموج _ لاور بازدید و بر ضرورت تسریع در روند اجرایی این پروژه تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر با بیان اینکه این پروژه از برنامه زمان بندی عقب است، گفت: باید روند پروژه شتاب بیشتری بگیرد.

رستمیان بیان کرد: عقب ماندگی پروژه با تلاش بیشتر باید جبران و تا پایان خرداد ماه ۴ کیلومتر آن تکمیل شود.

وی یادآور شد: بازدیدهای مستمر و سرزده از پروژه‌های عمرانی استان و شهرستان دشتی با جدیت انجام می‌شود.

رستمیان بیان کرد: با توجه به تأمین اعتبار پروژه هیچ گونه کم کاری در اجرای آن از پیمانکار پذیرفته نیست.

کد خبر 6098843

دیگر خبرها

  • زنجان میزبان محفل شعر قرار خبرگزاری تسنیم شد
  • وارد مدار شدن خط انتقال مجتمع آبرسانی حسین زائری دشتی
  • پیش بینی 3 خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب
  • پیش‌بینی ۳ خط ویژه اتوبوس برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب
  • رونمایی از کتاب تذکره الشعرای مراغه
  • نقش هلال احمر در توسعه اجتماعی ستودنی است
  • گرامی: مقابل استقلال به آنچه لیاقتش را داشتیم نرسیدیم
  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • ماجرای جالب شاعر شدن شهرام شکیبا + فیلم