Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:52:06 GMT

آبرسانی به ۷ هزار روستا در کشور توسط بسیج سازندگی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۲۰۴۸

آبرسانی به ۷ هزار روستا در کشور توسط بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد زهرایی در آئین کلنگ زنی ۱۴۰۰ واحد از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با اشاره به آغاز ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکن نهضت ملی مسکن در شهر سهند اظهار کرد: گام مهمی در ساخت مسکن در شهر سهند شروع شده که امید است به کل شهرهای آذربایجان شرقی تعمیم یابد.

وی گفت: ۴۴۰۰ واحد از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا در شهرهای سهند، مراغه و مرند اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرایی افزود: سازمان بسیج سازندگی براساس سند ۱۰ ساله در بحث‌های محرومیت زدایی، خدمت رسانی و کاهش فقر مأموریت ویژه دارد.

وی گفت: در طرح جامع محرومیت زدایی مقرر شده است تا در محرومیت زدایی مردم پایه باشند یعنی اولویت محرومیت زدایی از روستاها، حاشیه شهرها و شهرهای جدید شروع شود.

زهرایی افزود: بر این اساس ساخت مسکن در اولویت قرار گرفت و مقرر شد طی دو سال ۱۳۰ هزار مسکن با اولویت مددجویان کمیته امداد، روستاها و محلات حاشیه شهر و با اولویت محرومین ساخته شود.

وی گفت: از این ۱۳۰ هزار مسکن، ساخت ۴۰ هزار مسکن در روستاها با کمیته امداد به تفاهم رسیدیم که از این ۴۰ هزار مسکن هم حدود ۵ هزار مسکن از پیشرفت فیزیکی برخوردار است و مابقی نیز با شرکت بازآفرینی شهری و بخشی هم در شهرهای جدید با شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به نتیجه خواهیم رساند.

وی افزود: در بحث آبرسانی نیز برای آب شرب و کشاورزی ۷ هزار و ۱۳۸ روستا با وزیر نیرو قرارداد بسته شده است.

زهرایی گفت: در بحث اشتغالزایی هم احیا صنایع خرد و کوچک را برعهده گرفته‌ایم.

وی گفت: در شهر سهند هم ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکن نهضت ملی شروع شد که در سایر شهرها هم با تحویل زمین اقدام به شروع پروژه خواهیم کرد.

کد خبر 5444326

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد زهرایی آبرسانی آبرسانی روستایی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا درختکاری عکس استانها گردشگری جهاد تبیین مشهد شیوع کرونا خراسان رضوی ایلام همدان گرگان محرومیت زدایی هزار مسکن نهضت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرهنگ پاسدار موسی عطاری با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی اظهار داشت: محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم و کم‌برخوردار یکی از مهم‌ترین امور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با تمام توان وارد میدان می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کار در مناطق روستایی و محروم یک فرصت ارزشمند و توفیق الهی است، ادامه داد: بسیج یک نیروی پیش‌برنده و محرک بوده و تفکر بسیجی در تمام دنیا گسترده شده است.

وی اظهار کرد: طرح‌های محرومیت‌زدایی با استفاده از بازوی توانمند بسیج عملیاتی می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت با اشاره به طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در شهرستان افزود: در حال حاضر بالغ بر ۶۰ طرح مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان در حال اجرا است و این طرح‌ها در ۴۰ روستا عملیاتی می‌شود.

عطاری اضافه کرد: برای اجرای ۶۰ طرح مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی اعتباری بالغ بر یک هزار و دویست میلیارد ریال هزینه می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت افزود: اعتبارات این طرح از محل مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) و سپاه شهدا آذربایجان غربی تأمین می‌شود.

وی در خصوص طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری اظهار کرد: طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی شامل آبرسانی، مرمت و بازسازی مساجد روستایی، گازرسانی به خانه محرومین، احداث خانه محرومین، تکمیل خانه‌های مددجویی در روستاها، تجهیز کارگاه‌های قالی‌بافی و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی در خصوص اهداف طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی زدودن محرومیت از چهره مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت در ادامه با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی نقطه مقابل با اقدامات و توطئه‌های دشمنان است؛ زیرا طی سالیان دراز دشمن تمرکز خود را برای ایجاد مشکلات اقتصادی گذاشته است، افزود: امسال بالغ بر یک صد طرح محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است