Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@13:55:35 GMT

به نوجوانانی که اصفهان را دوست دارند عرصه ظهور دهیم

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۲۱۱۸

به نوجوانانی که اصفهان را دوست دارند عرصه ظهور دهیم

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بسیاری از جوانان و نوجوانان، اصفهان را دوست دارند و به دنبال عرصه‌ای برای ظهور انرژی خود هستند اما بسیاری اوقات به آن‌ها بها نمی‌دهیم، گفت: اصلی‌ترین برنامه مدیران شهری اصفهان سپردن امور به مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاه‌مرادی، پیش از ظهر امروز_جمعه بیستم اسفندماه_ در آئین تجلیل از عوامل برنامه تلویزیونی «جوانی به توان نو» که در تالار هنر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: نیروی جوانی، خلاقیت جوانان و نوجوانان و توانی که برای پشت سر گذاشتن مرزهای خودساخته ما در آن‌ها وجود دارد، کمتر جدی گرفته می‌شود درحالی‌که هر جا(مانند این برنامه) به این انرژی بها، اهمیت و اجازه تجربه دادیم، همواره شاهد اتفاقات خوب بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان این‌که روزانه شاهد ده‌ها اتفاقات این‌چنینی در اصفهان هستیم، ادامه داد: بسیاری از جوانان و نوجوانان، اصفهان را دوست دارند و به دنبال عرصه‌ای برای ظهور انرژی خود هستند اما بسیاری اوقات به آن‌ها بها نمی‌دهیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با قدردانی از حمایت‌های صداوسیما برای رخ دادن این اتفاق خوب برای نوجوانان اصفهانی، گفت: اعتماد به نوجوانان سرآغازی برای باز کردن این راه بود و امروز همه از این اتفاق راضی هستیم و نوید می‌دهیم که این مسیر با آموزش ادامه خواهد داشت.

وی اصلی‌ترین برنامه مدیران شهری اصفهان را سپردن امور به مردم دانست و خاطرنشان کرد: سپردن این کارها و اعتماد به نوجوانان نیز بخشی از این برنامه است که از طریق آن می‌توانند برای شهر خود برنامه‌ریزی کنند و آن را برای اجرا در اختیار مسئولان قرار دهند.

شاه‌مردادی قول داد این سازمان در سپردن کارها به نوجوانان و جوانان متعهد باشد و افزود: هر جا می‌توانید کار را انجام دهید، ما نیز خود را موظف می‌دانیم که مسیر را بازکنیم و زمینه آموزش حمایت را فراهم کنیم و امیدوارم روزی که مسئولیت را تحویل می‌دهم، شاهد ده ها این‌چنینی در اصفهان برنامه باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد برنامه «جوانی به توان نو» به یکی از برندهای شهری و کشوری تولید اصفهان مانند زنده رود تبدیل شود و گفت: تمام توان شهرداری را به کار می‌گیریم و امیدواریم صداوسیما نیز حمایت کند تا این برنامه به یک تولید شاخص کشوری تبدیل شود و در روزهای آخر قرن، چهره همه مردم را شاد و خندان ببینیم.

صداوسیما به روی هنرمندان باز است

در ادامه این آئین، بهرام عبدالحسینی، مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان با ابراز امیدواری از اینکه سال ۱۴۰۱ برای همه مردم یک سال خوب و پربرکت همراه با سلامتی و تندرستی باشد و گفت: از شهردار اصفهان و معاون فرهنگی وی که شخصیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای شهری هستند قدردانی می‌کنیم که این تعامل و فضا به وجود آورند که بتوانیم با همکاری نوجوانان برنامه موفقی بسازیم و در کشور و استان دارای رتبه برتر شود.

وی یکی از سیاست‌های اصلی خود از زمان فعالیت در اصفهان را باز کردن در صداوسیما به روی مردم برشمرد و افزود: در روزهای نخست که به این استان آمده بودم برخی در نشست ها این موضوع را مطرح می‌کردند که عبور از در صداوسیما به‌اندازه ورود به یک باغ یا پادگان نظامی سخت است، به همین دلیل سیاست بار کردن در و تعامل با هنرمندان شهر را در پیش گرفتیم.

وی تعامل نزدیک با هنرمندان را شرط اصلی رشد و پیشرفت صداوسیما دانست و گفت: زمانی که شهرداری پیشنهاد پخش برنامه‌ای با محوریت نوجوانان را به صداوسیما ارائه کرد، گفتیم اگر با معیارهای این رسانه سازگاری دارد، حتماً آن را پخش می‌کنیم، در گام بعدی تصمیم بر این شد که برای برنامه تهیه‌کننده‌ای تعریف شود و کار را به نوجوانان واگذار کنیم و در پایان هم به این نتیجه رسیدیم که هر جا به نوجوان و جوان اعتماد کردیم موفق شده‌ایم.

از خط قرمزها و ممیزی‌ها گذشتیم

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان «جوانی به توان نو» را یکی از برنامه‌های موفق استان‌ها معرفی کرد و ادامه داد: کسب رتبه اول تا سوم در فصل‌های سال برای این برنامه که تولید اصفهان است در پاسخ به اعتماد به جوانان بود و در پخش این برنامه، حتی در بسیاری از موارد ممیزی‌ها و خطوط قرمز را رد کردیم.

وی از اجرای همین سبک در حوزه‌های دیگر خبر داد و گفت: سیاست صداوسیمای مرکز اصفهان این است که در سال ۱۴۰۱ کارهای زیادی را به نوجوانان و جوانان واگذار کنیم و اطمینان داریم که از این کار، نتیجه خواهیم گرفت.

عبدالحسینی حضور شهردار فرهنگی را فرصتی غنیمت برای توسعه این بخش در اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: باید همه اتفاقاتی که شاید می‌شد در سال‌های گذشته و در حوزه فرهنگ اتفاق می‌افتاد را امروز جبران کنیم، گاهی شاید نگاه مردم به شهرداری این است که باید این نهاد فقط در زمینه فعالیت‌های عمران و توسعه شهری اقدام کند درحالی‌که در دنیا عمده کار فرهنگی شهر به عهده شهرداری‌ها است.

وی بر این اساس عزم و اراده شهرداری برای انجام فعالیت‌های فرهنگی را ستود و گفت: ورود به فعالیت‌های فرهنگی برای شهرداری کار سختی است چون عادت داریم مدیر را بار کارهای سخت‌افزاری ارزیابی کنیم اما این واقعیت را نباید فراموش کرد که اگر شهر زیبا داشته باشیم اما در حوزه فرهنگ کارنکرده باشیم و فرهنگ مردم در وضعیت مناسبی نباشد، شهر خراب می‌شود پس سرمایه‌گذاری در این زمینه ضروری است.

ادامه تولید برنامه بعذ از ماه رمضان

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان از ادامه برنامه «جوانی به توان نو» بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: برخلاف کسانی که گمان می‌کردند امروز اختتامیه این برنامه را برگزار می‌کنیم باید گفت که پس از ماه رمضان با سبک و سیاق جدید، تولید و پخش برنامه ادامه خواهد داشت و از خانواده‌ها که امسال اجازه همکاری فرزندانشان در تهیه و تولید این برنامه را دادند، سپاسگزارم.

وی خطاب به نوجوانان گفت: می‌دانم که از نصیحت خوشتان نمی‌آید، اما این کشور متعلق به شما است و شما باید آینده آن را بسازید پس تلاش کنید چون در این مسیر، قطعاً ناملایمات زیاد خواهد بود و اما اگر یاس و تا امیدی ما را فراگیرد، گرفتار بدترین مسئله و مشکل می‌شویم، با تلاش و کوشش شما کشور ساخته می‌شود پس از سنگ‌اندازی و بدرفتاری برخی مسئولان تا امید نشوید و به راه خود ادامه دهید.

به گزارش ایمنا، در پایان این آئین از عوامل تولید برنامه «جوانی به توان نو» ازجمله علی یزدانی کارگردان، مهدی نظیفی کارگردان فاطمه مسعودی نژاد منشی صحنه علی افشار تدوینگر، علیرضا ترابی سرپرست نویسندگان، محمدجواد کرمی بازیگردان، سجاد موسوی بازیگر، مهدی بلوری نژاد بازیگر و نویسنده، غزل قصری نویسنده و سایر عوامل آن تقدیر شد.

کد خبر 561021

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تالار هنر اصفهان صدا و سیمای اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • تجلیل از مقام معلم در اجرای دوقلوی آواز ایران در اصفهان
  • حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • یک باشگاه جدید: ادامه ماجراجویی ستاره هالیوود در فوتبال