Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات مازندران در هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور، گفت: بودجه های خوبی در استان تصویب شده که همه تخصیص می‌یابد و تصمیم های خوبی برای مازندران گرفته شده است.

آیت الله محمدباقر محمدی لایینی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ اسفند در مصلی جمعه مرکز مازندران با اشاره به ظرفیت های مازندران و هفدهمین سفر ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد: بودجه های خوبی در استان تصویب شده که همه تخصیص می‌یابد و تصمیم های خوبی برای مازندران گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آیت الله رئیسی دو سال قبل در مقام رئیس قوه قضائیه به مازندران سفر کردند و در جریان مسائل استان قرار دارند و امیدواریم سفر امروز زمینه‌ای برای رفع مشکلات و تنگناهای استان باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: در آستانه عید نوروز کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند به اطرافیان خود که از امکان مالی خوبی برخوردار نیستند توجه کنند و این وظیفه انسانی است.

محمدی لایینی با اظهار تسلیت شهادت دو پاسدار که در دمشق توسط بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند یاد و نام انها را گرامی داشت.

وی با اشاره به اینکه دوشنبه پیش روز جوان است و با تبریک این روز به مشکلات جوانان در حوزه ازدواج و اشتغال اشاره کرد و گفت: جوانان در معرض آسیب ها و تهدیدها قرار می‌گیرند و خانواده ها باید توجه کنند تا فرزندان در معرض خطر تهاجم غربی قرار نگیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: سالروز بمباران شیمیایی حلبچه که توسط صدامیان بعثی اتفاق افتاد، از مناسبت‌هایی است که که نشان می دهند دشمنان ما چه گرگ‌های وحشی بودند که در مصاف انها به پیروزی رسیدیم. همچنین سالروز یادگار امام در ۲۶ اسفند که یار انقلاب و رهبر انقلاب بودند  و پدر بز گوارشان گفتند من هیچ حقی بر ملت ندارم و ملت بر ما حق دارند.

محمدی لائینی افزود: دستاورد هوافضای سپاه ماهواره نوری۲ بوده که اخیرا به فضا پرتاب شده و در فاصله ۵۰۰ کیلومتری هر ۹۰ دقیقه به دور زمین می ‌چرخد و جمهوری اسلامی به طور مستقل در حوزه فناوری گام برداشته است.

وی با تاکید به خود باوری ملت در مسیر رشد اشاره کرد و گفت: فاز نهایی تولید واکسن نیز توسط بنیاد برکت به پایان رسید و به عنوان بزرگترین ‌کارخانه تولید واکسن در غرب آسیا برشمرده می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: برخی سیاست گذاری‌های ما در گذشته اشتباه بود، مسئولان ناکارآمد بودند و هرجا با نگاه به مردم و اقتصاد مقاومتی و خط انقلاب حرکت کردیم به پیشرفت‌هایی دست یافتیم.

آیت الله محمدی لائینی به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتدار ملی اشاره کرد و افزود: قدرت دفاعی از جمله بازوهای اقتدار ملی است و این کج اندیشی است که دنبال مسایل نظامی نرویم تا دشمنان حساس نشود و این تفکر خطرناک و ساده لوحانه ای است و اگر قدرت نظامی قوی نداشتیم تا الان بما حمله می کردند و باید به امریکا راس استکبار نشان بدهیم اگر یکی بزند ده تا خواهد خورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه مازندران سفر استانی رئیسی نماینده ولی فقیه در مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت

 

محمدرضا بهشتی منفرد فیلمساز، عکاس و عضو هیئت انتخاب بخش فیلم‌های مستند درباره کیفیت آثار ارسالی به جشنواره فیلم اقوام ایرانی گفت: تعدادی از فیلم‌هایی که به جشنواره ارسال شد سطح پایینی داشتند، اما تعدادی نیز باکیفیت بودند و برای نمایش انتخاب شدند. خیلی از فیلم‌ها نیز در سطح متوسط بودند و ازنظر فنی اختلاف کیفی چندانی با هم نداشتند. در این شرایط موضوع فیلم‌ها می‌توانست برای انتخاب نهایی تعیین‌کننده باشد. فیلم‌های خیلی خوبی داشتیم که با خلاقیت با موضوع برخورد کرده بودند، اما به نسبت فیلم‌های متوسط و ضعیف این نوع فیلم‌های خلاقانه همیشه کمتر است.

او درباره موضوعاتی که بیشتر مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته بود گفت: مسائل زیست بومی و محیط زیستی بسیار زیاد مورد توجه قرار گرفته بود و همچنین نمایش آداب و رسوم و آیین اقوام هم در فیلم‌ها زیاد دیده می‌شد. در تعدادی از فیلم‌ها نیز به مسائل اجتماعی که مختص یک منطقه و مرتبط با جغرافیای آن منطقه است پرداخته بودند، مانند فیلم‌هایی که درباره کولبر‌ها داشتیم.

این فیلمساز با بیان این که برخی از فیلم‌ها پژوهش خوبی نداشتند، افزود: در یک جشنواره موضوعی، تکنیک و مسائل فنی در مرحله بعدی انتخاب قرار دارد و ابتدا پژوهشی که در رابطه با یک موضوع انجام شده است مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین دلیل در مرحله انتخاب آثار اگر فیلمی ازنظر تکنیکی چندان قوی نبود، اما نگاه خوبی به موضوع داشت، بیشتر مورد توجه ما قرار می‌گرفت. درمجموع پژوهش نامناسب و پرداخت سطحی به موضوع اقوام در تعدادی از فیلم‌های متقاضی دیده می‌شد.

بهشتی منفرد درباره تأثیر فیلم مستند بر رفع مشکلات یک منطقه گفت: وقتی فیلمساز ویژگی‌های یک منطقه یا مشکلی را نشان می‌دهد، بیننده با مسائلی که در آن منطقه اتفاق می‌افتد آشنا می‌شود، اما این که آیا با ساخت و نمایش این فیلم مشکلات و مسائل مردم آن منطقه حل می‌شود، در زمان تولید پروژه مشخص نیست. رسالت فیلم این است که هم مردم را در جریان مسائل یک منطقه قرار دهد و هم باعث شود مسئولان با دیدن آن در رفع مشکلات تلاش کنند. به نظرم این مسئله بیشتر به جشنواره‌هایی که این فیلم‌ها را نمایش می‌دهند برمی‌گردد. اگر فیلم‌ها برای کارشناسان و مسئولان مربوطه نمایش داده شود، شاید بتواند در رفع مشکلات مردم منطقه مؤثر باشد.

این فیلمساز افزود: قطعاً جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی باید با قدرت و کیفیت مناسب برگزار شود. اگر دعوت از فیلمسازان و جلب مخاطبان به‌خوبی انجام شود و اهل فن و کسانی که دغدغه دارند از این جشنواره استقبال کنند و فیلم‌ها را ببینند، نشان‌دهنده این است که برگزارکنندگان در کار خود موفق بوده‌اند. مهم‌ترین مسئله در برگزاری یک جشنواره تداوم آن است و با برگزاری یک یا دو دوره هیچ اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. ما پیش‌ازاین جشنواره‌های خوبی داشتیم که پس از چند دوره تعطیل شدند، اما استمرار جشنواره می‌تواند تأثیرات عمیق‌تری روی موضوعات مدنظر داشته باشد. اگر یک جشنواره تداوم داشته باشد و در سطح کیفی خوبی برگزار شود می‌تواند در تولید فیلم‌های مرتبط با آن موضوع خاص مفید واقع شود.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • مطهری: مانند سرباز مقابل استقلال می‌جنگیم/ گل‌محمدی عزیز است، اما من مسئول فنی تراکتور هستم
  • مطهری: گل محمدی بزرگتر و فنی‌ترین مربی ایران است
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه