Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاتمی با اشاره به پرتاب ماهواره نور ۲ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این موفقیت در سایه توجه به درون، دل نبستن به خارج از کشور و استفاده از استعدادهای جوان و عمل به دستورات قرآن کریم به دست آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار داشت: ماه پربرکت و معظم شعبان، عالی‌ترین و بهترین فرصت برای توجه به فلسفه خلقت، بندگی و یاد پروردگار استغفار و جلب رحمت الهی است و در واقع، زیست و زندگی توحیدی و زندگی بر مدار توحید را به ما یاد می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرآن کریم، هدف از خلقت انسان را در چند محور بیان می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای شاخص، عبادت است و خداوند می‌فرماید من شما را نیافریدم مگر برای بنگدی و عبادت؛

آیت‌الله خاتمی افزود: انسان‌ها چه عبادت کنند و چه نکنند نه از قدرت خداوند کم می‌شود و نه به قدرت خداوند اضافه می‌شود بلکه منفعت بندگی برای خود بندگان و مسلمانان است.

وی با بیان اینکه بنده خدا بودن یعنی میل به کمال و انسان شدن، تصریح کرد: اگر انسان، مسیر فرمانبرداری از خداوند و دستورات الهی را انتخاب کند، عملاً اوصاف، افعال، رفتار و کردارش همانگونه‌ای می‌شود که خداوند دستور داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نهایت خلقت و اسوه‌گیری، مسیر بعدی برای رسیدن به بندگی خداوند است، گفت: پیامبر اکرم(ص) الگوی کامل برای کسانی است که رضایت خداوند و نجات در روز قیامت را می‌خواهند و به دنبال سعادت جاویدان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 11 شعبان، سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) که در تقویم کشورمان به عنوان روز جوان نامگذاری شده است، اظهار داشت: طراوت، نشاط، و بهار عمر، جوانی است و خاصیت بهار نیز لطافت، سبزی، گل و آرامش بوده و در ادامه نیز منجر به ثمر و میوه می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه احزاب (من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله...) خاطرنشان کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) الگوی جوانان است و این آیه نیز در خصوص کسانی نازل شده که با خدای خود عهد بسته‌اند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در هنگام به میدان رفتن حضرت علی‌اکبر(ع) در روز عاشورا آیه فوق را نخواند بلکه آیه «اصطفی» (آیه 33 سوره مبارکه آل عمران) را خواند، افزود: بسیاری از بزرگان می‌گویند این آیه، نشان و دلیل بر مقام والا و حتی عصمت حضرت علی‌اکبر(ع) بود.

آیت‌الله خاتمی خطاب به جوانان بیان کرد: تا زمانی که جوان هستید به فکر ادب، خودسازی، علم و معرفت باشید که در دوران جوانی راحت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا گفت: شهدا هیچ احتیاجی به رحمت فرستادن ما ندارند بلکه طبق آیات قرآن کریم، عند ربهم یرزقون‌اند و غرق در رحمت پروردگار بوده و در نزد خداوند، ارتزاق می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان است، اظهار داشت: بزرگداشت شهدا برای آینده کشور، حیاتی و ضروری است و فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ ایثار و تلاش و سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدتی که جامعه از آن استفاده کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه 3535 شهید سرافراز، مدال افتخار استان زنجان هستند، خاطرنشان کرد: شهدا زیر سایه پدران و مادران ازخودگذشته‌ای تربیت یافتند که از سرمایه‌های خود گذشتند.

وی افزود: پدران و ماداران شهدا، سرمایه‌های معنوی جامعه ما هستند و قدردان معرفت آن‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به 24 اسفند 1363 که نماز جمعه به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تهران اقامه می‌شد، گفت: منافقین در آن روز، بمب‌گذاری کرده بودند که تعدادی از هموطنان ما به شهادت رسیدند و با توجه به اینکه امام راحل فرمودند دشمن از هر کجا بترسد، آنجا را مورد هدف قرار می‌دهد، نماز جمعه، قرارگاه بصیرت‌افزایی، انسجام جامعه، تقوا، مهر، محبت و همدلی است.

وی با اشاره به بمباران شیمیایی حلبچه توسط مزدوران بعثی در 25 اسفند، بیان کرد: مجامع بین‌المللی در برابر کشتار غیرنظامیان بی‌گناه، لال شده بودند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به پرتاب ماهوره نور 2 ابراز کرد: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنیم که با تلاش‌های آن‌ها مملکت ما نیز در زمره فضایی شدن قرار گرفت، و افتخار می‌کنیم که ایران، اولین کشور اسلامی است که ماهواره نور 2 را پرتاب کرد و در مدار 500 کیلومتری زمین با موفقیت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این موفقیت در سایه توجه به درون، دل نبستن به خارج از کشور و استفاده از استعدادهای جوانان لایق و دانشمند و عمل به دستورات قرآن کریم به‌خصوص آیه 60 سوره انفال (وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱستَطَعتُم مِّن قُوَّة...) به دست آمد.

آیت‌الله خاتمی در پایان ضمن تشکر از اصناف و کسبه منصف در ایام پایانی سال، خاطرنشان کرد: به اصناف غافل نیز توصیه می‌شود که با انصاف رفتار کنند تا مورد رحمت پروردگار قرار گیرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حضرت علی اکبر ع آیت الله خاتمی جمعه زنجان قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام حسن پورعلی در مراسم بزرگداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله ارومیه برگزار شد، با تبریک روز معلم گفت: روز معلم یکی از رویدادهای مهم و ارزشمند است که از زحمات و تلاش‌های معلمان تجلیل می شود و معلمان نقش بسیار مهمی در جامعه دارند؛ آن‌ها افرادی هستند که نه‌تنها دانش را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند، بلکه موجب شکوفایی استعدادها و رشد فردی آن‌ها نیز می‌شوند. این روز فرصت مناسبی برای قدردانی از معلمان است.

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله مطهری افزود: آیت‌الله مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در تاریخ ایران معاصر و یک عالم، فیلسوف، و سیاستمدار بود که با دانش و عقایدش تأثیر فراوانی بر جامعه و فرهنگ ایران گذاشت. شهید مطهری با داشتن دیدگاه‌های فراگیر و اندیشه‌های عمیق، به گسترش فرهنگ علمی و دینی در ایران کمک کرد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه خاطرنشان کرد: آیت‌الله مطهری با داشتن دیدگاه‌های ترکیبی از دین و علم، سعی کرد تا تطابق و هماهنگی بین این دو را ترویج کند و او همچنین در زمینه سیاست نیز فعالیت داشت و نقش مهمی در دوران انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد.

وی در ادامه با تبریک هفته عقیدتی سیاسی تصریح کرد: هفته عقیدتی، سیاسی بهترین فرصت برای تبیین ارزش های انقلابی و ترویج فرهنگ تعلیم و تربیت دینی است.

حجت الاسلام پورعلی ادامه داد: فرهنگ اسلامی به عنوان بالاترین جایگاه در عرصه علم و تربیت، در سپاه پاسداران نهادینه شده و این نهاد انقلابی با این رویکرد مقدس از ارزش های انقلاب اسلامی در کشور و منطقه صیانت می کند.

وی یادآور شد: وظیفه اصلی سپاه پاسداران به عنوان یکی از نیروهای مسلح کشور، صیانت از انقلاب اسلامی است و به همین دلیل مسائل اعتقادی و معارف اسلامی اولویت تمام برنامه های این نهاد انقلابی قرار دارد.

‌مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه در پایان به خطاب به طلاب گفت: با توجه به اهمیت این هفته، بهتر است که همگی به ترویج اندیشه‌های موضوعی و ارتقای اهمیت آنها ،در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم. امیدوارم این هفته، برای همه‌ی ما فرصتی باشد برای بررسی عمیق‌تر ارزش‌ها و عقاید سیاسی و انسانی که ما را به یک جامعه بهتر هدایت می‌کنند.

 

 

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه