Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به رویدادهای اخیر جنگ روسیه با اوکراین اظهار کرد: دنیا در روزگار ما عطش فوق‌العاده برای حضور حضرت ولی عصر(عج) پیدا کرده است و در این روزگار آنچه ارزش ندارد خون انسان‌ها و کرامت انسان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر آمریکا و اروپا یک کلمه به روسیه می‌گفتند که ما بنا نداریم اوکراین به ناتو ملحق شود این جنگ خانمان سوز اتفاق نمی‌افتاد و این همه انسان بی‌گناه، زن و بچه‌های مظلوم و ابریا کشته نمی‌شدند این همه زیرساخت‌ها از بین نمی‌رفت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: اما کشور اوکراین حاضر به گفتن آن جمله نشد، دلیل آن هم این بود، که می‌خواستند هم روسیه تضعیف شود و هم سلاح مفصلی از آنها فروخته شود. درحالی‌که در واقع قطعا اوکراین هیچ وقت به ناتو ملحق نخواهد شد چون آمریکا و اروپا می‌دانند اگر اوکراین به ناتو ملحق شود باید از آن کشور در برابر روسیه دفاع کنند و همین مسئله در شروع جنگ جهانی کافی است.

آیت الله عاملی با اشاره به نگاه قوم‌گرایانه و تبعیضی در اروپا تصریح کرد: بدترین و کریه‌ترین صورت نژادپرستی قوم‌گرایی و تبعیض قومی در وحشتناک‌ترین شکل خود در جنگ اوکراین توسط اروپایی‌ها به تماشا گذاشته شد. این هشدار بزرگ برای ما مسلمان‌ها است.

وی با اشاره به چند نمونه از تصریحات اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در خصوص نژاد پرستی و قوم‌گرایی آنها عنوان کرد: نخست وزیر بلغارستان در اظهاراتی نژادپرستانه گفته بود «پناهندگان اوکراینی از سنخ پناهندگانی که ما به آنها تعدی کردیم نیستند ما به آنها خوش آمد می‌گوییم این‌ها از جنس اروپایی و باهوش و با فرهنگ هستند و سابقه بدی مثل تروریست بودن در پرونده خود ندارند.»

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در نمونه‌ای دیگر نائب رئیس حزب راست‌گرای دانمارک می‌گوید: «ما باید آغوش خود را به اوکراینی‌ها باز کنیم درست برعکس همان مقدار که علیه مهاجرین آفریقایی سخت می‌گیریم.»

وی تشریح کرد: «گزارشگر شبکه سی.بی.اس.ان.اس که یک شبکه آمریکایی است می‌گوید: اوکراین، عراق و افغانستان که چندین دهه مبتلا به جنگ بودند نیست. اینجا یک کشور متمدن و کی‌اف شهر اروپایی است و انتظار نبود که در اینجا جنگ اتفاق افتد. گزارش‌گر زن کانال آمریکایی ان.بی.سی با اشاره به سرازیر شدن پناهندگان اوکراینی به لهستان می‌گوید این‌ها پناهجویان سوری نیستند این‌ها اوکراینی هستند آنها مسیحی هستند آنها سفید پوست هستند آنها مثل ما هستند.» چندین مورد دیگر از این تصریحات نشان از دیدگاه  قوم‌گرایانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها است.

لزوم حمایت از قشر آسیب‌پذیر در آستانه عید

آیت الله عاملی در بخش دیگری از مباحث، با تاکید بر لزوم حمایت از قشر آسیب پذیر تصریح کرد: در آستانه عید نوروز در هفته نیکوکاری قرار گرفته‌ایم و هر کس می‌خواهد از خود و خانواده خود هفتاد نوع بلا را دفع کند و به مدال «و رضوان من الله اکبر» برسد و در برابر وجدان انسانی و در برابر ما فی الضمیر خود رو سفید باشد. و هر کس می‌خواهد شب عید شب چهارشنبه سوری با آرامش خاطر کنار سفره آن شب عزیز بنشیند و تبسم خداوند را از خداوند هدیه بگیرد و رسول خدا و اهل بیت او را شاد کند حتما در این هفته با کمیته امداد همکاری کند یا خودش مستقیماً سراغ فقرا برود.

وی با تقدیر از خیرین استان اردبیل که اقدام به توزیع اقلام غذایی میان فقراء کردند، گفت: در این‌روزهای گذشته خیرین ما بسته‌های غذایی مفصلی پخش و زندانیان زیادی را آزاد کردند و من از همه آنها صمیمانه تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تشریح کرد: همه توجه کنند‌ که کسی که از دنیا می‌رود اولین حرف او این است که خدایا مرا به اموالم برگردان «...قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ لَعَلِّی أَعْمَلُ صَالِحًا فِیمَا تَرَکْتُ» و گلایه می‌کند «رَبِّ لَوْلَا أَخَّرْتَنِی إِلَى أَجَلٍ قَرِیبٍ فَأَصَّدَّقَ وَأَکُنْ مِنَ الصَّالِحِینَ» پس حالا که بر اموال خودت مسلط هستی یکه خواری نکن «ان الله یاخذ الصدقات» یعنی صدقه اول به دست خدا سپس به دست فقیر می‌رسد و لذا امام صادق (ع) هر وقت صدقه می‌داد دست خود را می‌بوسید و می‌فرمود: این دست به دست خدا خورده است. خداوند روز قیامت به فقرا می‌فرماید: در صورت تفرس کنید و هر کس به شما کمک کرده از دست او بگیرید و به بهشت ببرید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانیه نهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری گفت: جای بسی خوشحالی است‌ که مجلس خبرگان نیز در نشست این هفته خود در حضور رئیس جمهور تماماً بر رفع فقر و اصلاح معیشت تمرکز نمود و در بیانیه اختتامی نیز به طور خاص بر این مسئله تاکید کرد هیچ تردیدی نداریم که با درایت و مدیریت صحیح و با استفاده از توانمندی داخلی دولت می‌تواند در شب عید شادی و نشاط را جایگزین نگرانی‌ها و محرومیت‌ها مخصوصاً در قشر آسیب‌پذیر بنماید.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه اردبیل امام جمعه اردبیل نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اروپایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوهای خالی: بدترین استقبال فصل از بارسا

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا دیشب در آخرین بازی هفته سی و سوم لالیگا به مصاف والنسیا رفت و 4-2 برنده شد. طوفانی که در روزهای اخیر در چندین منطقه کاتالونیا پیش بینی شده بود به بارسلونا رسید و به طور کامل روی مسابقه و استقبال هواداران تاثیر منفی گذاشت. شکست های اخیر بارسا و از بین رفتن شانس قهرمانی نیز نقش داشت و به این دلایل تنها 30167 تماشاگر در ورزشگاه مونتجوئیک بودند تا بدترین استقبال فصل به ثبت برسد.

در مجموع از بازی های این فصل بارسا استقبال خوبی نشد و قبل از بازی دیشب، بازی با آلمریا کمترین تماشاگر را داشت. بازی برابر اتلتیکو نیز در رده سوم بود که این با توجه به حساسیت بازی و نام و اعتبار حریف در نوع خود بسیار عجیب بود.

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • سکوهای خالی: بدترین استقبال فصل از بارسا
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • (ویدئو) فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه
  • بدترین خبر برای فرانسه 6 هفته پیش از یورو
  • روایت آقای کاراگاه از فجیع‌ترین و بدترین پرونده‌ای که داشت | فیلم
  • ببینید | فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو