Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:14:12 GMT

نگاه نژادپرستانه در غربی ها مشهود است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۲۶۸۰

نگاه نژادپرستانه در غربی ها مشهود است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عبادی زاده ظهر جمعه در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: شعبان ماه رسول خدا(ص) است و در این ماه باید اقتدای خود را به پیامبر گرامی اسلام(ص) بیشتر کنیم تا به سلامت از دالان مبارک شعبان عبور کرده و وارد ماه مبارک رمضان شویم و از آنجا به کوثر لیله‌القدر برسیم که متعلق به امام زمان(عج) است برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به در پیش‌بودن روز بزرگداشت شهدا افزود: نمی‌دانم سخنان امام و رهبر معظم انقلاب در توصیه‌هایشان به خانواده‌های معظم شهدا را به چه میزان توانستیم عمل کنیم لذا لازم است همه ما یک‌بار دیگر این توصیه‌ها را مرور کنیم و ببینیم آیا توانستیم حقی را که خانواده‌های شهدا به گردن ما دارند را ادا کنیم؟‌ چرا که شهیدان همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نماد، پرچم و علامتی هستند تا ما راه را گم نکنیم.

امام جمعه بندرعباس بیان‌کرد: شهدا در هر کوی و برزن پرچم‌های آزادگی ما هستند و باید قدر بدانیم و تجلیل کنیم و این خیلی مهم است که همه کوچه‌ها در ‌کنار شماره‌گذاری‌هایی که می‌شوند مزین به نام یک شهید شوند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد: یکی از دل‌نگرانی‌های من در رابطه با خانواده‌های معظم شهدا مسئله اشتغال کل جوانان است و تاکیدم بر این بود که امروز نباید در خانواده شهیدی بیکار وجود داشته باشد و خدا را شکر اقدامات خوبی صورت گرفت و الحمدالله تقریبا طبق آمارهای بنیاد شهید تعداد محدودی بیکار در خانواده‌های شهدا بدون شغل باقی مانده‌اند.

عبادی زاده اظهار کرد: اولویت دوم جامعه ما در اشتغالزایی خانواده‌های فقرا هستند که با شغلی که برایشان ایجاد می‌شود فقر و فلاکت از آن‌ها دور می‌شود؛ بخش اشتغال یکی از مشکلات اصلی جوانان ما است و امیدواریم در این دولت کارهای خوبی صورت بگیرد تا برکات آن را در یکی دو سال آینده ببینیم.

وی با اشاره به در پیش‌بودن روز جوان اضافه کرد: در بیان روایات سن جوانی تقریبا تا حدود ۲۸ سال است اما محققین و صاحب‌نظران این سن را تا ۳۰ سال هم ذکر کرده‌اند و حضرت علی اکبر علیه السلام در سن ۲۵ سالگی بود و ازدواج هم کرده بود و عظمت این شخصیت در این جمله از امام حسین علیه السلام خلاصه شده است که فرمودند: علی اکبر علیه‌السلام در جوانی دلباخته بنده‌گی خداوند بود و با خداوند شیدایی می‌کرد و جوانان ما باید به حضرت علی اکبر تأسی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد: امروز هم جوانی یک فرصت است و هم یک تهدید است، جوانان در این سن و سال مورد تهدید و هجمه هستند و گرگ‌های زیادی در کمین جوانان هستند که گرگ‌های ماهواره و فضای مجازی هستند.

عبادی زاده با اشاره به ارسال ماهواره نور ۲ به فضا تاکیدکرد: این یک کار بزرگی بود و این اقدام بزرگ در آینده کشور ما را در جایگاه خودش قرار می‌دهد چرا که امروز ما اولین کشور اسلامی هستیم که وارد فضا شده‌ایم البته برخی از همسایگان ما ماهواره‌هایی را اجاره می‌کنند و کشوری دیگر برای آن‌ها می‌سازد اما ایران صفر تا صد ماهواره و ماهواره‌بر را خودش ساخته است.

وی با اشاره به تحولات اخیر اوکراین نیز گفت: مواجهه اخیر غرب بسیار جای تاسف دارد و نگاه نژادپرستانه در آن‌ها مشهود است چنانچه غربی‌ها برای چشمان آبی و موهای بلوند اوکراینی‌ها حسرت می‌خورند اما برای بچه‌های فقیر یمن که از گرسنگی دارند می‌میرند و زیر موشک‌ها بمباران می‌شوند حسرت نمی‌خورند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: تمام مردم جهان برای ما عزیز هستند اما این نوع نگاه نژادپرستانه اصلا پذیدفته نیست، مگر جان آن عراقی و افغانستانی محترم نیست؟ متاسفانه روح نژادپرستانه غرب دارد به نمایش گذاشته می‌شود و من امیدوارم جامعه بشریت به رشدی برسد که انسان برایش اهمیت داشته باشد.

کد خبر 5444423

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان نژادپرستی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه جهاد تبیین عکس استانها درختکاری گردشگری شیوع کرونا مشهد خراسان رضوی ایلام سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز، دهقان شیری همراه با مسئولین فاطمیون در استان امروز در دیدار با خانواده شهدای لشکر فاطمیون گفت: رزمندگان لشکر فاطمیون ادامه دهنده راه ،اندیشه و مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستند و نقش بسیار موثری در جبهه مقاومت و دفاع از حریم حرم داشته اند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: وعده صادق انتقام خون شهدا از جمله شهدای مدافع حرم و لشکر فاطمیون بود، تکریم و احترام به خانواده های شهدا که با صبوری و مقاومت همواره پشتیبان رزمندگان اسلام بوده اند یک وظیفه میباشد.

دهقان شیری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در این دیدارها ضمن دلجویی از خانوادهای  شهیدان لشکر فاطمیون تقدیر و تشکر به عمل آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر