Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: شرط قرار گرفتن در زمره یاران امام زمان علیه السلام ، خودسازی و خانه تکانی دل است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار ضمن گرامی‌داشت ایام میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان به خصوصیات یاران جوان امام زمان عجل الله تعالی پرداخت و افزود: مطابق با روایات یاران امام زمان از جوانان هستند که این افراد از زمینه سازان ظهور نیز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر اکرم به توصیف یکی از خصوصیات جوانان زمینه‌ساز ظهور پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های جوانان مهدی باور و مهدی یاور معرفت نسبت به امام زمان است که این شناخت تنها از جنس علم به وجود امام نیست بلکه شناختی است که طی آن، انسان نسبت به وجود آن حضرت نیاز پیدا می‌کند.

امام جمعه شهرستان قدس ضمن تاکید بر ارتباط مداوم با امام زمان بیان کرد: انقلاب اسلامی حلقه وصل میان شیعیان با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار ضمن توصیه مجدد به رعایت تقوای الهی ماه شعبان را بهترین فرصت برای خانه تکانی دل دانست و افزود: امام صادق علیه السلام در حدیثی نورانی فرموده است که منتظر واقعی کسی است که خود را آماده می‌کند و اهل ورع و محاسن اخلاقی است و به عبارتی منتظر واقعی دل و جان خود را برای ظهور آماده می‌کند و از آن در برابر بیماری‌های اخلاقی مراقبت می‌کند.

جوکار ضمن گرامی‌داشت مقام شهدا و تکریم شهدا و خانواده‌های آنان افزود: تکریم شهدا، خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان یک وظیفه همگانی و نیاز عمومی جامعه است و امیدواریم در دولت جدید به این قشر پرافتخار رسیدگی و توجه ویژه شود.

وی با تشکر از برگزار کنندگان پیاده روی صبحگاهی که در صبح روز جمعه با شعار کیلومتری برای ظهور با یاد شهدا انجام شد گفت: پیام این همایش که در جهت فرهنگ سازی ظهور و ترویج گفتمان مقاومت و مهدویت و رزمایش حضور بانوان با پوشش اسلامی بود این است که در مسیر ظهور، ایستایی و توقف ممنوع است  .

امام جمعه شهرستان قدس ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری به تبیین برخی از ارکان قدرت ملی پرداخت و گفت: یک شاخصه قدرت ملی شعار ضد استعمار و مقاومت سیاسی است که بازوی اقتدار ملی کشور می‌باشد؛ رکن دیگر، قدرت دفاعی است که نباید از تقویت آن دست برداشت و آن را تقلیل داد. ایشان با تقدیر از رونمایی سپاه از شهر موشکی و پرتاب موفق ماهواره نور ۲ اظهار داشت: سپاه تیری در قلب دشمن است و تمام قد و همه جانبه در برابر دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی ایستاده است.

جوکار با تاکید بر اهمیت اردوهای راهیان نور و تعبیر آن به نرم افزار جهاد تبیین، بازدید از مناطق جنگی و حرکت راهیان نور، به سومین شاخصه قدرت ملی یعنی دانش‌افزایی در علوم مختلف پرداخت و افزود: تقویت دانش موجب بی‌نیازی کشور از قدرت‌های دیگر می‌شود و در این راستا باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور از قبیل معادن طبیعی و شرکتهای دانش بنیان استفاده شود؛ امروز کشور در دانش استخراج و تولید معادن در کشور خود کفا شده و همه اینها حاصل تلاش علمی و عملی جوانان کشور است؛ از این رو می‌توان یکی از ارکان مهم و بازوی قدرت کشور را جوانان دانشمند انقلابی دانست و اظهار داشت: در بازدید از صنایع و معادن استان کرمان دیدم که جوانان ایران با استفاده از ظرفیت منابع خدادادی و با علم و عمل خود ، خاک را به طلای سرخ و ثروت برای کشور تبدیل کرده اند.

 و در پایان مؤمنان را به مراقبت از فرزندان خود در روزهای پایانی سال خصوصا چهارشنبه آخر سال  توصیه و از آن به چهارشنبه سوزی یاد کرد و مسیولین را به مراقبت و برنامه ریزی بیشتر و مساجد و مسیولین فرهنگی را به تبیین و تشریح خطرات آن با استفاده از بیان زیبا و هنرمندانه سفارش کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا حضرت علی امام زمان پیامبر اکرم انقلاب اسلامی شیعیان امام صادق جانبازان جامعه دولت پیاده روی فرهنگ سازی مهدویت پوشش رهبر معظم انقلاب مجلس خبرگان رهبری ماهواره قلب جمهوری اسلامی اردوهای راهیان نور نرم افزار صنایع و معادن ایران استفاده از ظرفیت خاک روزهای پایانی سال امام جمعه شهرستان قدس امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود

جعفر رئیسیان زاده در این باره اظهار داشت: این برنامه با حضور تولیت معزز آستان قدس رضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد ملی و استانی، با هدف تجلیل از کارگران به عنوان ارکان اصلی تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، تدارک دیده شده است.
وی، با اشاره به اینکه این مراسم  روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این مراسم از ۲۵ هزار کارگر مشهدی به همراه خانواده‌هایشان تجلیل خواهد شد.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد:مدعوین به این مراسم از طریق کارفرمایان در کارخانجات مختلف شناسایی شده‌اند به طوری که سهمیه‌ای برای تجلیل از کارگران شاغل در هر کارگاه تولیدی و مجموعه فعال در امر تولید در نظر گرفته شده است.
رئیسیان زاده  ابراز داشت: ویژه برنامه های این مراسم شامل جشن خانوادگی، اجرای سرود و نماهنگ‌های مذهبی، برنامه‌های شاد برای کودکان، سخنرانی و نور افشانی است و در پایان مراسم، غذای متبرک رضوی به خانواده‌ها اهدا خواهد شد.
وی گفت: همچنین در این برنامه از تعدادی از کارگران نمونه که در راستای تولید کار ویژه و منحصر به فردی انجام داده‌اند نیز به نمایندگی از تمامی کارگران تقدیر به عمل خواهد آمد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟