Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق از گروه‌های سیاسی این کشور خواست که به مسئولیت خود در زمینه خروج از بن بست سیاسی کنونی عمل کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه نیوز، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق از نیروهای سیاسی کشور خواست که به مسئولیت خود در برون رفت از بن بست سیاسی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تأکید کرد که از هر گامی در این مسیر حمایت می‌کند.

 نخست‌وزیر عراق امروز (جمعه 11 مارس) با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که به مسئولیتی که برای خدمت به ملت عراق به وی محول شده بود عمل کرده و هرگز درباره تحقق منافع ملی تردید به دل راه نداده و کوتاهی نکرده و منافع ملی را موضوع چانه زنی قرار نداده و منافع شخصی را بر منافع ملت عراق اولویت نداده و به جدال و باج خواهی کشیده نشده است.

او افزود که با وجود مانع‌تراشی‌های داخلی و چالش‌های خارجی، امکان برگزاری انتخابات آزاد و سالم را در کشور فراهم و پایه‌های گذر از بحران‌های اقتصادی و امنیتی و اجتماعی را بنیان نهاده و عراق را به جایگاه عزتمندانه‌اش در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بازگردانده است.

وی ادامه داد که با فساد و مفسدان مبارزه کرده و نهاد حکومت را از چنگ آشوب‌طلبان پس گرفته و دهان تروریسم و هسته‌های خفته آن را با عزم و اراده نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و نظامی بسته است.

الکاظمی تأکید کرد که نیروها و احزاب و چهره‌های ملی‌ای که با انتخابات دموکراتیک بر سر کار آمده‌اند امروز مسئولیت حفاظت از مسیر ملی کشور و پایان دادن به بن‌بست‌های سیاسی و تشکیل دولتی که تأمین‌کننده نیازهای کشور و حافظ میهن و مدافع وحدت آن باشد را بر عهده دارند.

وی افزود که از هر گامی که در این مسیر برداشته شود حمایت می‌کند.

یادآور می‌شود که «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق روز پنجشنبه تلفنی با مسعود بارزانی، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون»، و «خمیس الخنجر» رئیس ائتلاف عزم گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، مقتدی صدر درباره آخرین تحولات عراق با رهبران سیاسی مذکور گفت‌وگو کرده است.

تماس مقتدی صدر با نوری المالکی پس از حدود دو سال قطع روابط و همچنین بعد از ماه‌ها اصرار وی بر عدم ائتلاف با چارچوب هماهنگی برای تشکیل حکومت در صورت حضور مالکی صورت گرفته است.

تحلیلگران سیاسی عراق معتقدند که انتخاب رئیس‌جمهور با بن‌بست سیاسی موجود در هاله‌ای از ابهام است.

تماس تلفنی صدر با مالکی ممکن است اختلافات میان دو طرف را کاهش دهد و این امر گشایشی در روند انتخاب رئیس‌جمهور ایجاد کند.

آنچه در میان این تماس ها بیش از همه نظر ناظران اوضاع عراق را جلب کرده، تماس سید مقتدی صدر با نوری المالکی پس از چندین سال، قطع روابط ناشی از کدورت های معروف است؛ امری که حالا، بسیاری از تحلیلگران را نسبت به باز شدن گره کور دولت در عراق، خوشبین کرده است هر چند باید منتظر نتیجه ادامه رایزنی ها به ویژه در «چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه عراق» به خصوص درباره گزینه های پیشنهادی برای نخست وزیری بود.

«هشام الرکابی» سخنگوی ائتلاف دولت قانون نیز این مکالمه تلفنی را در توییتی تایید کرده و نوشته است که دو طرف (صدر و مالکی) آخرین تحولات صحنه سیاسی عراق و نیز راهکارهای حل بحران جاری (گره تشکیل دولت) را بررسی کرده اند.

برخی منابع آگاه می گویند که «در این گفت وگوی 20 دقیقه ای، صدر موضوع نامزدی جعفر صدر برای نخست وزیری عراق را مطرح کرده و مالکی نیز گفته است که می توان این موضوع را در جلسه چارچوب هماهنگی به بحث گذاشت».

روند انتخاب رئیس جمهور عراق به کجا انجامید؟دردسرهای بی پایان ائتلاف سه گانه در روند سیاسی عراقنقش نمایندگان مستقل در انتخاب رئیس جمهور عراق؛ نقشی حاشیه‌ای یا تعیین کننده؟

برخی چهره های سیاسی می‌گویند که (به دنبال گفتگوی تلفنی مقتدی صدر با نوری المالکی) جلسه چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه عراق روز شنبه پیش رو در منزل نوری المالکی برای بحث درباره این تحول سیاسی جدید برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار عراق انتخاب رئیس جمهور چارچوب هماهنگی نوری المالکی بن بست سیاسی مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است

دادستان کل کشور گفت: با شناسایی افراد مستعد و تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد جوان، مستعد و دارای قابلیت، رویکرد استفاده از نیروهای جوان، فاضل و انقلابی در سطح مدیریت در قوه قضاییه دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، اظهار کرد: شناسایی نیروهای فاضل و مستعد در سطح کشور و به ویژه در بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آغاز شده و با تشکیل بانک شایستگان، قوه قضائیه در آینده دارای یک ظرفیت عظیم و بی مانند در سطوح مختلف خدمت و مدیریت است.

وی با اشاره به ابلاغ سند جدید تحول قوه قضائیه، افزود: هوشمندسازی و تسهیل ارائه خدمات، جلب رضایتمندی مردم، ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط با دستگاه قضائی از طریق تقویت نهادهای سازشی از تأکیدات سند تحول قوه قضائیه است.

دادستان کشور گفت: تقویت نهادهای سازشی در روستاها، بخش‌ها، و شهرها و استفاده از مسیرهای حل اختلاف موضوعی است که ضرورت دارد و باید مورد اهتمام باشد.

موحدی آزاد به خلاء قانون در برخی از وظایف قوه قضائیه و تأکیدات سند تحول اشاره کرد و گفت: عدم وجود قانون مصرح در برخی از موضوعات اساسی باعث عملکرد سلیقه‌ای و ورود قوی و یا ضعیف در برخی از مقام‌های قضائی شده است.

وی تأکید کرد: پیگیری قانون نگاری در برخی از شمول مهم، همچون حقوق عامه، تأمین آزادی‌های مشروع و برخی از تأکیدات سند تحول قوه قضائیه در دستور کار است.

دادستان کل کشور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: راه حل برون رفت از مشکلات امروز جامعه، ایمان به شعار ما می‌توانیم است.

کد خبر 747699

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است