Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله ناصری گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خود را در جهان نژاد برتر می‌دانند و در این زمینه تلاش و کار بسیاری هم کردند که نگذارند انسان‌های دیگر به ویژه درکشورهای اسلامی هیچ زمانی مجال پیشرفت و رشد پیدا نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه و خطبای نماز جمعه شهرهای مختلف استان یزد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف پیرامون شهر و کشور پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد: رویکرد آمریکا و غرب همواره در قبال مردم دنیا نژادپرستانه بوده است

آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: ماه شعبان فضیلت بسیاری نزد پروردگار دارد و ثواب و ارزش بسیار بالایی در روایات نسبت به آن ارائه شده است که حتما باید به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: در گذشته توجه به روزه‌داری در این ماه به ویژه برای روزه‌های قضا مورد توجه خاص بود ولی الان این موضوع کمی رنگ باخته و باید توجه به آن افزایش پیدا کند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خود را در جهان نژاد برتر می‌دانند و در این زمینه تلاش و کار بسیاری هم کردند که نگذارند انسان‌های دیگر به ویژه درکشورهای اسلامی هیچ زمانی مجال پیشرفت و رشد پیدا نکنند.

ناصری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به خوبی می‌دانند که اگر مسلمانان رشد کنند دیگر اجازه غارت به آنها نمی‌دهند و همین موضوع هم سبب شده که در کشورهای اسلامی جنایت‌های بسیاری انجام دهند.

وی عنوان کرد: در جنگ روسیه و اوکراین، اروپایی‌ها مدام اشک تمساح می‌ریزند این در حالی است که آن در مقابل جنایت‌های بسیاری که در یمن و فلسطین و سوریه و افغانستان انجام شده و چندصدهزار نفری که کشته شده‌اند هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و حتی خودشان هم از این جنگ‌ها و کشتارها حمایت می‌کنند.

ناصری تأکید کرد: رویکرد اروپایی‌ها و آمریکا‌یی‌ها همیشه در قبال مردم دنیا نژادپرستانه بوده و این رویکرد را همچنان دارند که نمونه آن را در جنگ اوکراین و روسیه مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این را باید همه بدانیم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هیچ زمانی نگاه دوستی و محبت به مردم ایران نداشته‌اند و همیشه تنها به دنبال تحقق منافع خود و ایجاد سلطه بر مردم ایران است.

امام جمعه ابرکوه: اقتدار امروز ایران در جهان مدیون خون پاک شهدا است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: همیشه و در هرحال باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و باید بدانیم که شهدا، خانواده‌های معظم شهدا و  ایثارگران در جامعه از احترام خاصی برخوردار هستند.

وی افزود: همه اقتدار و قدرت امروز ایران اسلامی در جهان مدیون خون پاک شهدا است.

امام جمعه ابرکوه اظهار داشت: علم و فنآوری، تفکر و اندیشه ورزی و آزادی فکری، امنیت ملی و قدرت دفاعی، اقتصاد و معیشت و رفاه عموم از ارکان مهم نظام هستند که رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته خود با اعضای مجلس خبرگان رهبری، نسبت به آن تاکید داشتند.

حسینی خاطرنشان کرد: این موارد، به عنوان عوامل ترکیبی و بازوان قدرت ملی هستند که عمق راهبردی ایجاد می‌کنند و ما نباید عوامل قدرت ملی را نادیده بگیریم و از آنها صرف نظر کنیم .

وی عنوان کرد: هفته گذشته نیروهای توانمند هوافضای سپاه، ماهواره نور ۲ را با ماموریت سنجی و کسب اطلاعات به فضا پرتاب و در مدار قرار دادند که این ماهواره می تواند از مقیاس بزرگ و با دید وسیع از فاصله ۵۰۰ کیلومتری زمین حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را رصد کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد: باید در میدان جهاد تبیین دشمن را مأیوس کنیم

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز بزرگداشت شهدا گفت: سه اصل اساسی در زندگی شهیدان وجود دارد که شامل سلامت مادی و معنوی در زندگی، ‌توجه به هدف و تلاش برای رسیدن به این سعادت و بهره‌برداری از عمر و سرمایه زندگی است.

وی افزود: شهدا دیگر فکر نمی‌کردند خسته شده و یا باید چند ساعت کار کنند و سن آن‌ها چقدر است و با تمام انگیزه و بر مبنای این سه اصل در مسیر زندگی فردی و اجتماعی تلاش می‌کردند و هدفی جز رضایت الهی و  سعادت‌مندی در کارها نداشتند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به در پیش بودن روز جوان اظهار داشت: عوامل موفقیت جوان را باید برای جامعه گوشزد کنیم، ‌ایمان و باورهای اعتقادی درست را تببین نماییم و در ترویج فرهنگ تلاش و کوشش با برنامه‌های منسجم، متنوع و  هدفمند قدم برداریم.

مدرسی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم گفتمان انقلاب اسلامی حاکم باشد باید درصدد تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی باشیم، اگر بخواهیم این گفتمان و تبیین اثربخش باشد و تبلغیات دشمنان را خنثی کند باید زنجیره تواصی به  حق را حفظ کنیم و ابعاد مختلف جهاد تبیین را محقق سازیم.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم معارف دینی ما عملیاتی شده و از حالت کتابی و گفتاری خارج شود باید موضوعات را از ابعاد مختلف و روشن تبیین کنیم و زمینه به ثمر نشستن الگوهای عملیاتی را فراهم سازیم.

مدرسی تأکید کرد: مردم ما نیز به عنوان ارکان اصلی انقلاب در صحنه حضور داشته و به جهاد تبیین توجه کنند،‌اگر بخواهیم مشکلات جامعه امروز ما حل شود و باور و امیدسازی برای آینده را در جامعه داشته باشیم توجه به جهاد تبیین بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم دشمن را مایوس کنیم در میدان جهاد تبیین امکان‌پذیر است و این میدان ویژگی‌های خود را دارد که دشمن‌شناسی از خصوصیات مهم میدان جهاد تبیین است و اینکه دشمن چه راهکاری را دارد و نقاط متمرکز تبلیغات دشمن را بشناسیم و اولویت‌های تبیینی را برای ایمن سازی و انجام اقدامات در این عرصه مهم  تشخیص دهیم.

امام جمعه بهاباد: منتظران امام زمان (عج) با خودسازی و تمدن‌سازی زمینه ظهور آن حضرت را فراهم می‌کنند

حجت‌الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان و میلاد حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: منتظران حضرت مهدی (عج) باید آمادگی خود را برای ظهور نشان دهند و جشن های این ایام را حتی با شکوه‌تر از عید نوروز برپا دارند.

وی افزود: منتظران منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) با خودسازی و تمدن‌سازی زمینه ظهور آن حضرت را فراهم می‌کنند.

امام جمعه بهاباد اظهار داشت: حضرت مهدی (عج) ایجاد کننده تمدن جهانی اسلام، حاکمیت معنویت و برپایی عدالت و محوکننده ظلم و فساد همه جانبه است.

ابراهیمی بشکانی خاطرنشان کرد: نیمه شعبان مناسبت بسیار بزرگی است، چون ولادت نجات دهنده انسان‌های مظلوم از زیر بار ظلم‌ها و جنایت‌ها و برقرار کننده توحید در سراسر زمین، یعنی حضرت ولی عصر (عج) است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: خطبه های این هفته نماز جمعه اگر بخواهیم آمریکایی ها جهاد تبیین اروپایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ این نشست نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس با سخنرانی تبیینی امام جمعه اهواز جلسه ادامه یافت. سپس مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خوزستان، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان، دبیر شورای أمر به معروف و نهی از منکر و معاون امنیتی استاندار نیز به بیان نکاتی در این گردهمایی پرداختند.  در بخش های مختلف این گردهمایی، تمامی ائمه جمعه شهرستان های استان خوزستان حاضر در جلسه به بیان نکات، دغدغه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند و در پایان، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در جمع بندی این نشست به سخنرانی پرداختند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • شکل‌گیری بیداری انسانی در سراسر دنیا به برکت خون‌های ریخته شده در غزه
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم