Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@15:21:23 GMT

نیروهای مسلح یمن تاسیسات آرامکو را هدف قرار دادند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۳۳۸۳

نیروهای مسلح یمن تاسیسات آرامکو را هدف قرار دادند

سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه از هدف قرار گرفتن شرکت نفت آرامکو عربستان با استفاده از ۹ پهپاد خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری لبنانی " العهد "، سخنگوی مزبور با صدور بیانیه ای از انجام " اولین عملیات در هم شکستن محاصره " در واکنش به سیاست تنش زای دشمن متجاوز و در محاصره قرار دادن یمن و پیشگیری دشمنان از ورود فرآورده های نفتی به کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرتیپ «یحیی سریع» توضیح داد : از میان این ۹ پهپاد، ۳ پهپاد از نوع   «صماد ۳» پالایشگاه «آرامکو» در ریاض و با ۶ پهپاد باقیمانده از نوع «صماد ۱ » تاسیسات نفتی آرامکو در دو منطقه جیزان و أبها مورد اصابت قرار گرفتند.

وی خطاب به ملت یمن تاکید کرد: ای ملت با ایمان و صبور و مجاهد ما در واکنش نشان دادن به محاصره ظالمانه دشمن هیچ شک و تردیدی از خود نشان نمی دهیم. نیروهای مسلح یمن در واکنش به ممانعت دشمن از ورود فرآورده های نفتی برای انجام عملیات نظامی در حالت آماده باش کامل قرار دارد.

سرتیپ یحیی سریع در پایان بیانیه خود ابراز داشت : ما می توانیم در برابر ملت و کشور در این مرحله مهم با برعهده گرفتن وظایف محوله تا توقف تجاوزگری دشمن و رفع محاصره پیش برویم و خدا را بر آنچه که می گوییم شاهد و گواه می گیریم.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند اما در طی هفت ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت ایالات متحده آمریکا آرامکو عربستان یمن نیروهای مسلح یمن حمله به آرامکو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۳۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اطلاع‌رسانی جنگی (الاعلام الحربی) جنبش انصار الله یمن تصاویر حمله موفق پهپادی به کشتی متخلف سیکلادیس (CYCLADES) را که در دریای سرخ به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حال حرکت بود، منتشر کرد.

در تصاویر منتشر شده، شلیک پهپاد از نوع «شهاب» و کشتی هدف قرار گرفته از لحظه شناسایی و رهگیری تا اصابت به نمایش درآمده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

وی تأکید کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر، در حال حرکت به سمت بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) بود.

کد خبر 6093742

دیگر خبرها

  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم