Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، گرامیداشت بیست‌وهفتمین سالگرد شهادت دکتر محمدعلی نقوی به همت پایگاه فرهنگی پاکستان، ایرانی‌ترین همسایه در تالار نیایش حوزه هنری عصر امروز برگزار شد.

این مراسم با حضور علامه رجا ناصر عباس دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان و سیده زهرا نقوی دختر شهید نقوی و نماینده پارلمان ایالتی پاکستان و مجری‌گری سید نجم الدین شریعتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علامه رجا ناصر عباس دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با تشکر از برگزاری برنامه‌ای به نام شهید نقوی اظهار کرد: شهید نقوی امام زمان خود را شناخت و از آن تبعیت کرد، شهید نقوی مطیع امام خمینی(ره) بود.

 

وی گفت: شهدا درجات و سلسله مرابی دارند و باید یاد و نامشان همیشه گرامی داشته شود.

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در ادامه افزود: شخصیت عظیمی که می‌خواهد یک حرکت جدیدی ایجاد کند که این خصوصیت اولیاء هم بوده است که شهید نقوی برای مردم پاکستان اینگونه بود.

علامه ناصر عباس با اشاره به اینکه این افراد انسان‌هایی غیرتمند و عدالت خواه بودند، گفت: در زندگی این شهید غیرت دینی را می‌توان مشاهده کرد.

وی بیان داشت: در مواقعی که اتفاقات در پاکستان افتاده بود به طوری که پاکستان به دو بخش تقسیم شده بود در چنین شرایطی که افکار مختلف غیر اسلامی در پاکستان در حال گسترش بود شهید نقوی با یک غیرت دینی با ایجاد تشکیلاتی دینی مردم را به سمت دین دعوت می‌کرد.

 

در بخشی از مراسم سیده زهرا نقوی دختر شهید نقوی به بیان خاطراتی از شهید نقوی پرداخت که در ادامه با اهدای تابلوی نقاشی که به توسط یکی از هنرمندان مشهدی چهره شهید نقوی نقاشی شده بود از وی تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس: محمدعلی فرزند پدری بود که برای تبلیغ و نشر دین اسلام به سه قاره جهان سفر کرده بود، وی با هوش سرشار خود وارد دانشکده پزشکی لاهور شد ولی به سرعت دریافت که دانشجویان شیعه پاکستان در سال‌های دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی گرفتار افکار کاپیتالیسم و کمونیسم هستند. دانشجویان شیعه از مکتب فکری غنی خود بی‌اطلاع بودند و بسیار پیش می‌آمد که بدون فکر و اندیشه به حامیان گروه‌های فوق بپیوندند.

 

محمد علی نقوی در آن‌ها سال‌ها با همراهی جمعی از دوستانش انجمن دانشجویان امامیه را راه‌اندازی کرد تا جوانان شیعه اعتقادات اصیل و صحیح خود را بیاموزند.

وی در آن سال‌ها با افکار امام خمینی آشنا شده و فهمیده بود که مسیر درست و به دور از افراط و تفریط از دل افکار امام سرچشمه می‌گیرد. اولین رساله توضیح المسائل امام (آن زمان در تبعید بودند) که توسط دوستان محمد علی ترجمه شد به دست خود محمد علی به دورترین نقاط پاکستان رسید.

جوانان شیعه با موضوع تقلید آشنا شدند، وظایف خود را بهتر فهمیدند و سرانجام از حامیان مبارزات انقلابی خمینی کبیر شدند.

وی بارها به اتهام سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مبارزه علیه نفوذ فرهنگی آمریکا دستگیر شد ولی دست از مبارزات خود برنداشت. مردم پاکستان با فعالیت‌های محمد علی آنقدر به انقلاب نزدیک شده بودند که شبانه روز اخبار را دنبال می‌کردند و سرانجام پاکستان اولین کشوری شد که انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت.

شهید نقوی و انقلاب

پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر شیرینی بود که به پاکستان رسید و امیدها را در دل مردم این کشور زنده کرد.

محمدعلی فعالیت‌هایش را دو چندان کرد و هر چقدر توان داشت برای نشر افکار و آرمان‌های انقلاب به کار می‌برد.

نام مبارک خمینی از لبان شهید نقوی دور نمی‌شد و کار به جایی رسیده بود که پس از شروع جنگ تحمیلی علیه ایران و دعوت عمومی امام راحل از عموم مردم با جمله «هر کس توان دارد به جبهه بیاید»، ناگهان شهید نقوی مفقود شد.

۳ روز پس از مفقود شدن محمدعلی نقوی، تماسی از ایران با خانواده وی گرفته شد و آن‌ها متوجه شدند که محمدعلی به سرعت خود را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رسانده و در شهرهای مختلف خوزستان به عنوان پزشک مشغول امداد رسانی به رزمندگان اسلام است.

شهید نقوی به جای ۸ ساعت روزانه ۱۶ ساعت فعالیت می‌کرد و هنگامی که به او می‌گفتند قدری استراحت کن می‌گفت: «اینجا برای استراحت نیامده‌ام.» رفتار پر شور شهید نقوی رفته رفته باعث شد تا او را به نام «پزشک پاکستانی، یا پزشک خستگی ناپذیر» بشناسند.

استقبال تاریخی از آیت الله خامنه‌ای

یکی دیگر از اقدامات بدیع و بی‌نظیر محمدعلی نقوی صحنه گردانی استقبال تاریخی مردم پاکستان از رئیس جمهور ایران در سال ۱۳۶۴ بود. این استقبال چنان شگرف و عجیب بود که آیت الله خامنه‌ای حتی سال‌ها بعد بارها و بارها از آن به خوبی یاد می‌کردند.

 

قرار بود مسیر حرکت رئیس جمهور ایران تا آرامگاه اقبال ظرف ۱۵ دقیقه طی شود ولی طی این مسیر میان جمعیت عظیم استقبال کننده که دعوت شهید نقوی را لبیک گفته بودند و برای استقبال از نماینده امام خمینی به میدان آمده بودند بیش از ۸ ساعت طول کشید. در طول مسیر مکرر مردم خودروی حامل رئیس جمهور ایران را بلند می‌کردند تا از روی موانع عبور دهند.

شکنجه در زندان‌های آل سعود به عشق امام

محمد علی شنید که کشتار حجاج ایرانی سبب تحریم حج شده و دیگر کسی نیست تا فرمان امام مبنی بر برائت از مشرکین را به انجام برساند. وی کسی نبود که به این راحتی از اجرای حرف امام عقب نشینی کند.

از طرف دیگر سعودی‌ها که مطمئن شده بودند ایرانی‌ها به حج نمی‌آیند خیالشان راحت بود ولی ناگهان با جمعیتی از مردم پاکستان مواجه شدند که تصاویر امام را به دست دارند و شعار برائت از مشرکین سر می‌دهند.

این محمد علی بود که از یک ماه قبل دوستانش را به عربستان فرستاده بود با پوستر و پلاکارد! تا برائت از مشرکین انجام شود.

ماه‌ها محمدعلی به دلیل همین کارش توسط سعودی‌ها شکنجه شد و پس از پایان شکنجه‌ها لبخندزنان می‌گفت: «فدای سر امام خمینی تا بازهم شکنجه‌ها شروع شود.»

چمرانِ پاکستان

سفیر انقلاب در دل پاکستان و فرزند انقلابی این کشور سرانجام در ۷ مارس سال ۱۹۹۵ وقتی که نزدیک مطب خود بود توسط عوامل سپاه صحابه به شهادت رسید تا این بخش از وصیتش هم رنگ عمل به خود بگیرد: «کاش خون به خون لشکر خمینی پیوند می‌خورد تا به برکت آن جوانان عزیز بخشیده می‌شدم».

انتهای پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید نقوی مردم پاکستان امام خمینی شهید نقوی محمد علی علی نقوی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است

سرهنگ خوشناموند فرمانده انتظامی هندیجان گفت: امنیت یک پدیده اجتماعی که با همکاری و مشارکت همه سازمان‌ها با نیروی انتظامی به دست می‌آید و در سایه این امنیت مردم می‌توانند با آرامش زندگی کنند.

حجت السلام والمسلمین حسینی امام جمعه هندیجان گفت: مردم ایران اسلامی به همت شما سربازان خدوم این سرزمین در سایه امنیت و آرامش زندگی می‌کنند. 

او می‌گوید: امنیت یک نعمت مجهول است و محبوبیت و اعتماد به نیروی انتظامی در شهرستان مثال زدنی است و ما قدر دان زحمات شما هستیم و از اجرای طرح عفاف و حجاب توسط نیروی انتظامی قدر دانی و حمایت میکنیم.

حجت السلام حسینی درپایان گفت: همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها با نیروی انتظامی در طرح عفاف و حجاب ضروری است و با وجودی که نیروی انتظامی مسئول تامین و حفظ امنیت اجتماعی در کشور است، اما این مهم در گرو همکاری همه نهاد‌ها و ارگان‌ها با این نیرو است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود