Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@13:14:46 GMT

هریس پوتین را به جنایت جنگی متهم کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۳۸۴۵

هریس پوتین را به جنایت جنگی متهم کرد

یک روز پس از درخواست برای تحقیقات بین المللی در مورد جنایات جنگی احتمالی روسیه در اوکراین، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که هرگونه حمله ی هدف قرار دادن عمدی غیر نظامیان جنایت جنگی است.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفته است که ابتدا باید تحقیقات به نتیجه برسند و سپس ارتکاب به جنایات جنگی به صورت رسمی اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مقامات غربی مدعی هستند که روسیه غیرنظامیان را هدف قرار می دهد و چنین اقداماتی جنایت جنگی است.

 هفته گذشته، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت: هنوز خیلی زود است که بگوییم  روسیه مرتکب جنایات جنگی شده است.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه گفت که اقدامات روسیه علیه مردم اوکراین جنایت جنگی است. این اولین باری است که یک مقام ارشد آمریکا از زمان آغاز حمله به اوکراین، مستقیما مسکو را به جنایات جنگی متهم می کند.  

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است که واشنگتن «گزارش‌های بسیار معتبری» از اقدامات روسیه که جنایات جنگی محسوب می‌شوند، در اختیار داد.  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز چنین ادعایی را مطرح کرده است.

کامالا هریس با بیان اینکه واشنتگن متعهد به یافتن راه حل دیپلماتیک است، اعلام کرد که ولادیمیر پوتین علاقه ای به "دیپلماسی جدی" ندارد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: "آمریکا از ابتدا صادقانه تلاش کرده است تا دیپلماسی را دنبال کند. اما شاهد این امر بوده ایم که پوتین هیچ علاقه ای به دیپلماسی جدی نداشته است.

او  روسیه را متهم کرد که درگیر "دروغ" و "انتشار اطلاعات نادرست" بوده و کفت که آمریکا با این روش بازی روسیه کاملا آشنا است.

معاون رئیس جمهوری آمریکا که در نشست خبری مشترک با کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی سخن می گفت، تعهد واشنگتن به  ناتو را "راسخ" خواند و  گفت: ما نقش و روابط خود در ائتلاف ناتو را بسیار جدی می‌گیریم.  زمانی که می گوییم حمله به یک عضو ناتو حمله به همه است، در مورد آن جدی هستیم و به اظهارات خود عمل می کنیم.

هریس ادعا کرد که پاسخ به حمله روسیه به اوکراین به معنای تایید مجدد تعهد آمریکا به ناتو است.

او گفت: یکی از کارهایی که باید در پاسخ به اقدامات پوتین انجام دهیم، ایستادگی قوی در داخل ناتو برای حمایت از نیازهای شرکای آمریکا است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

311311

کد خبر 1611589

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کاملا هریس ولادیمیر پوتین حمله روسیه به اوکراین رومانی رئیس جمهوری آمریکا جنایات جنگی آمریکا گفت جنایت جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2024 آمریکا، در یک مراسم خصوصی جمع آوری کمک های مالی در فلوریدا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد.

ترامپ در این مراسم که در عمارت خصوصی وی در پالم بیچ فلوریدا برگزار می شد، دولت بایدن را با پلیس نازی آلمان در زمان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

براساس فایل صوتی از این مراسم خصوصی که به دست نیویورک تایمز و واشنگتن پست رسیده، ترامپ می گوید: این افراد دولت گشتاپو را اداره می کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند و به عقیده شان این تنها راهی است که آنها باید برای پیروزی بروند و این واقعا آنها را خواهد کشت. اما این کار من را اذیت نمی کند.

در همین حال آندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای عملکرد دولت بایدن را با آخرین اظهارات ترامپ مقایسه و رئیس جمهور سابق را به تکرار لفاظی های فاشیستی، هم نشینی با نئونازی ها و دامن زدن به تئوری های توطئه باطل شده متهم کرد که هزینه آن جان ماموران پلیس کشور است.

در این بیانیه آمده است: جو بایدن مردم آمریکا را حول ارزش های دموکراتیک مشترکمان و قانون، گردهم آورده، دیدگاهی که منجر به بزرگترین کاهش میزان جرایم خشن در 50 سال اخیر در آمریکا شده است.

این نشست در حالی برگزار شد که دونالد ترامپ درگیر پرونده های متعدد حقوقی و کیفری و پرداخت هزینه های سنگین حقوقی بایت این پرونده ها است.  

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

در تازه ترین مورد، دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.در حال حاضر ترامپ در این دادگاه به جرم اهانت به دادگاه و نقض حکم حق السکوت به پرداخت 9 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد.

افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپنظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو