Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:29:04 GMT

روایت میدل ایست آی از علت بروز وقفه در مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۴۰۱۶

روایت میدل ایست آی از علت بروز وقفه در مذاکرات وین

یک رسانه انگلیسی در یادداشتی توقیف محموله‌های نفتی ایران و مطرح شدن تقاضاهای جدید از سوی طرف آمریکایی در مراحل پایانی مذاکرات را به عنوان مهم‌ترین علت‌های بروز وقفه در مذاکرات وین ذکر کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی توقف موقت مذاکرات وین، پایگاه خبری میدل ایست آی در یادداشتی به بررسی علل بروز این وقفه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدل ایست آی در ابتدای این یادداشت یادآور شد: پس از آن‌که ایالات متحده اعلام کرد که محموله‌های نفتی دو کشتی ایرانی را که [واشنگتن] ادعا می‌کند در حال نقض تحریم‌های بوده‌اند را توقیف کرده است، مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای سال 2015 موقتاً متوقف شده است.

این رسانه انگلیسی افزود: هیئت مذاکره‌کننده ایرانی بارها در گفتگوهای غیرمستقیم در پایتخت اتریش به واشنگتن هشدار داده بود که نباید درست در شرایطی که مذاکرات بر سر رفع بخش عمده تحریم‌ها در حال به ثمر نشستن است، محموله‌ [ایرانی] دو کشتی تحت مدیریت یونان را در هیوستون و باهاما را توقیف کند. اما در آخرین ساعات روز پنج‌شنبه ایالات متحده جزئیات توقیف [این دو کشتی] که ارزش محموله‌های آنها 38 میلیون دلار بوده و به یک پرونده فدرال که ماه گذشته باز شد مربوط می‌شود را اعلام کرد.

میدل ایست آی در عین حال خاطرنشان کرد: مصادره این محموله تنها مانع باقی‌مانده در مذاکراتی که 11 ماه به طول انجامیده، نیست. ایالات متحده در آخرین پاسخ خود به ایران، تقاضاهای کلی و نامشخصی را مطرح کرده که باعث حیرت و عصبانیت طرف ایرانی شده است.

این رسانه در خصوص دیگر مسائل حل نشده توضیح داد: ایالات متحده از حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی [از نظر واشنگتن] امتناع می‌ورزد. موضوع ابعاد نظامی احتمالی فعالیت‌های [هسته‌ای] ایران نیز باید میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل‌وفصل شود؛ و موضوع حذف شرکت‌ها، کسب‌وکارها و افراد از فهرست تحریم‌ها نیز همچنان باقی است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام تحریم های ایران اخبار آمریکا مذاکرات رفع تحریم های هسته ای برجام تحریم های ایران اخبار آمریکا مذاکرات رفع تحریم های هسته ای ایالات متحده میدل ایست آی مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • توقیف محموله خوراک دامی قاچاق در پاوه
  • قیمت طلا افزایش یافت