Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی: دولت سیزدهم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها نسبت به تحقق مطالبات مردم و حل مشکلات عزم و اراده جدی دارد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست شورای اداری شهرستان نور با بیان اینکه مهم ترین فلسفه سفرهای استانی دولت آشنایی با مشکلات و تصمیم گیری جدی برای حل آنها است، گفت: حل برخی از مشکلات علاوه بر بودجه نیاز به زمان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توجه و تاکید دولت بر کاهش فاصله بین مردم و مسئولین، اظهار داشت: دولت سیزدهم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها نسبت به تحقق مطالبات مردم و حل مشکلات عزم و اراده جدی دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه، آخرین تجربه ای که مردم در این دولت کسب کرده اند، تزریق شتابان ‌واکسن کرونا بوده است، عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران در دوران شیوع کرونا در زمینه پیشگیری و مهار این بیماری جز موفق ترین کشورهای دنیا بوده است و خوشبختانه از زمان شیوع این ویروس تاکنون حدود ۹۴ درصد مردم دز اول و ۸۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 عین اللهی تامین سلامت مردم را اولویت اول وزارتخانه تحت مدیریتش برشمرد و اظهار داشت : تزریق شتابان واکسن کرونا باعث شد تا هیچ بیماری روی زمین باقی نماند و این محصول تلاش های شبانه روزی کادر پزشکی و همکاری مردم بوده است.

وی از مازندران به عنوان نگین گردشگری کشور یاد کرد و افزود : این استان گردشگر پذیر از لحاظ  برخورداری از مواهب طبیعی ، آثار تاریخی و ... موقعیت ممتازی دارد و با توجه به آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریا ، پاکسازی حریم ساحلی از زباله بسیار ضروری است که باید مورد توجه مسوولان شهرستان های ساحلی قرار گیرد. 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا درمان و آموزش پزشکی شورای اداری فلسفه دولت مشکلات بودجه جمهوری اسلامی ایران ویروس سلامت وزارتخانه زمین شبانه روزی گردشگری آثار تاریخی زباله وزیر بهداشت مازندران ساری عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود

زهرا سید معملی گفت: سلامت دهان ودندان به نوعی سرمنشاء سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه ها و رده های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان  مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که عواملی که می توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مساله تنها وظیفه بهداشت‌کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مساله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت‌کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این که 17 تا 19 اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می شود، گفت: در این سه روز برنامه های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی در پایان دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت