Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری آمل که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در سالن اجتماعات دانشگاه شمال آمل  برگزار شد با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: اولویت اول شهرستان آمل در حوزه پسماند است که به مدت ۴۳ سال گریبانگیر مردم  و حتی استان بوده است  و همچنان نیز برای حل این مشکل اقدانم صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا حاجی پور افزود : معضل زباله گریبانگیر دو پروژه عمرانی مهم  سد هراز و چهار بانده شدن محور هراز شده است  و تا زمانی که مشکل زباله برطرف نشود، این دو پروژه مهم به سرانجام نخواهد رسید. 

وی با بیان این که عملیات اجرایی چهار بانده شدن محور هراز از ۱۶ سال پیش آغاز شد ، گفت: متاسفانه بعد از دو دهه همچنان این پروژه به کندی پیش می رود و علیرغم بازدید  بسیاری از مسوولان کشوری ، عملیات چهاربانده شدن هراز به اتمام نرسیده است. 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به ترافیک چندین ساعته محور هراز در ایام تعطیلات اشاره کرد و افزود: مطالبه مردم آمل و مسافران بهره برداری موقت از جاده جایگزین سد هراز در زمان ترافیک است.

برای تداوم بهره‌برداری از جاده هراز که سالانه میزبان ده ها میلیون تردد است، جاده‌ موقت جایگزین به طول چهارکیلومتر در حال ساخت است که از بالا و مجاور محل احداث سد عبور خواهدکرد که به صورت تک مسیر و از سمت شمال به جنوب است.

بر اساس برنامه ریزی قرار است جاده انحرافی برای ادامه ساخت سد هراز حدود یک سال به صورت موقت جهت کاهش بار ترافیکی استفاده شود و در این مدت جاده اصلی جایگزین به طول ۱۱ کیلومتر احداث شود که چهاربانده و با شیب ۶ درصد و کاملا استاندارد خواهد بود.

کار ساخت این محور قرار بود پاییز ۹۸ به پایان برسد که یکی از مشکلات در اتمام بموقع و بهره برداری از این محور اعمال استانداردهای لازم برای آن بوده است.

حل مشکل پسماند خواسته دیرینه مردم آمل 

امام جمعه آمل نیز معضل انباشت زباله در منطقه عمارت را مشکل اصلی شهرستان عنوان کرد و گفت: متاسفانه  انباشت زباله در عمارت و ورود شیرابه ها در سفره های آب زیرزمینی سبب  افزایش بیماری در شهرستان آمل شده است.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی  وضعیت زباله در عمارات را فاجعه بار توصیف کرد و افزود : اگر دولت انقلابی می خواهد گره ای از کار مردم باز کند باید در درجه اول مشکل پسماند را برطرف کند.

وی با بیان اینکه امید مردم به دولت انقلابی است ، گفت : اگر این مشکل پسماند در دولت انقلابی برطرف نشود دیگر نمی توان امیدی برای رفع آن داشت. انتظار ما این است که رییس جمهور برای رفع مشکل پسماند در آمل و مازندران نگاه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه آمل همچنین خواستار حمایت دولت از کشاورزان شد و گفت : متاسفانه امروز دخل و خرج کشاورز باهم همخوانی ندارد و شرایط اقتصادی برای این قشر سخت شده است .

تعیین و تکلیف زمین  شرکت دیزل سنگین آمل

فرماندار شهرستان آمل نیز نبود زمین برای احداث شهرک های جدید را از دیگر مشکلات صنعت گران  آمل عنوان کرد و گفت:باوجود اینکه استقبال از سرمایه گذاری در این شهرستان زیاد است اما زمینی که برای شهرک صنعتی باید استفاده شود وجود ندارد.

سیدعباس حسینی با بیان اینکه  الحاق زمین شرکت دیزل به شهرک صنعتی امامزاده عبدالله می تواند مشکل کمبود زمین های شهرک در آمل را برطرف کند توضیح داد:بازگشت ۴۰ هکتار از اراضی صنعتی که در اختیار شرکت دیزل سنگین قرار دارد از طریق اداره کل منابع طبیعی استان برای بازپس گیری زمین از شرکت دیزل و واگذاری  به شرکت شهرک های صنعتی در دادگستری شهرستان آمل در حال طی مراحل  حقوقی است و تسریع در این پرونده و بازگشت زمین آن می تواتند باعث توسعه صنعتی و افزایش تولید و اشتغال شهرستان گردد.

طی سال های اخیر کمبود زمین صنعتی در آمل مطرح شده است که  راه حل پیش بینی شده برای آن تفکیک بخشی از زمین شرکت صنعتی دیزل سنگین موسوم به « دسا » و واگذاری آن بوده است که با وجود پیگیری های فراوان و حتی توافقات اولیه تاکنون به سرانجام نرسیده است.

 در شهرک صنعتی آمل که حدود نیمی از صنایع مازندران را در خود جای داده ، دو زمین ۸۰ هکتاری در کنار هم به صنایع واگذار شده است که یک زمین به صورت جزیره ای تنها در اختیار شرکت دیزل سنگین قرار گرفت و زمین دیگر با وسعت ۸۰ هکتار در اختیار سایر صنایع قرار دارد.

 فرماندار آمل همچنین به پایین بودن ظرفیت تصفیه خانه  شرکت ها و شهرک های صنعتی  اشاره کرد و افزود:پایین بودن ظرفیت تصفیه خانه ها سبب ایجاد مشکلات زیست محیطی و اعتراض شهروندان و تشکیل پرونده های متعدد در این خصوص در محیط زیست و دادگستری شهرستان شده است  که امیدواریم  در سفر دولت برای رفع مشکل تصفیه خانه ها برنامه ریزی شود.

وی عدم وجود  دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان آمل را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مناسب بیش از ۵۰ درصد از بیماران آملی به شهرهای اطراف مراجعه می کنند.

برچسب‌ها جاده هراز مدیریت پسماند مازندران سفر استانی سید صولت مرتضوی دفع زباله آمل پروندهٔ خبری سفر استانی رییس جمهور به مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جاده هراز مدیریت پسماند مازندران جاده هراز مدیریت پسماند مازندران سفر استانی سید صولت مرتضوی دفع زباله آمل شهرستان آمل مشکل پسماند دیزل سنگین شرکت دیزل مردم آمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت

‌به گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر، ‬ آیت‬ الله‬ «سید‬ ابراهیم‬ رئیسی» ‬ رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می‌نمایم و امیدوارم این پیروزی که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه‌های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسالت دارم.

کد خبر 6091273 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود