Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران – جولیا یکی از محصولات جدید شرکت آلفا رومئو محسوب می شود. این خودرو لوکس ایتالیایی از زمان عرضه در سال 2016، به یکی از تحسین شده‌ترین سدان های اسپرت در بازار تبدیل شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

جولیا از خط تولید کارخانه تاریخی آلفا رومئو در کاسینو، ایتالیا خارج می شود. از زمان افتتاح این کارخانه در سال 1972، بیش از 7 میلیون خودرو مزین به برندهای فیات، لانچیا و آلفا رومئو از خط تولید آن خارج شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه کاسینو ظرفیت تولید تا یک هزار خودرو در روز را دارد.

کارخانه کاسینو از زمان تاسیس تا به امروز گسترش و بروزرسانی خود را شاهد بوده است. این کارخانه در زمینی به مساحت دو میلیون متر مربع قرار دارد و زیربنای ساختمان های آن 530 هزار متر مربع است. آلفا رومئو برای دیجیتالی کردن این تاسیسات تولید خودرو با شرکت سامسونگ همکاری داشته است.

روند ساخت آلفا رومئو جولیا در بخش پرس کارخانه آغاز می شود. در این قسمت پنل های بدنه خودرو با استفاده از قالب‌گیری فلز پرس داغ و سرد شکل می گیرند. ترکیبی از وزن، فشار و گرمای زیاد روی ورق های فلزی صاف اعمال می شود. دمای درون پرس فلز داغ می تواند به 950 درجه سانتیگراد برسد.

بخش ساخت بدنه ایستگاه بعدی تولید است. این اتوماتیک‌ترین بخش کارخانه کاسینو است که تقریبا 1300 ربات در آن به فعالیت مشغول هستند. آلفا رومئو از فناوری های نوین برای ساخت بدنه جولیا استفاده می کند. از لحیم کاری لیزری به جای جوشکاری عادی برای اتصال درب های آلومینیومی خودرو استفاده می شود. از یک فرایند چسباندن ویژه نیز برای اتصال سقف فیبر کربنی موجود در مدل کوادری‌فویلیو استفاده می شود.

در سالن رنگ کارخانه کاسینو، بدنه خودرو جولیا در یک مایع شیمیایی ضد خوردگی غوطه‌ور می شود. درزگیری به صورت رباتیک انجام می شود تا خودرو ضدآب و جریان هوا شود. سپس، بتونه، پوشش پایه، و پوشش براق نهایی روی بدنه جولیا اعمال می شود. بازرسی نهایی توسط یکی از کارمندان سالن رنگ صورت می گیرد.

در بخش پلاستیک کارخانه کاسینو قطعاتی مانند سپرهای جلو و عقب، پوسته داشبورد، تونل های کنسول، مخزن سوخت و موارد دیگر تولید می شوند. این قطعات پلاستیکی از طریق ترکیبی از ترموفرمینگ، قالب گیری، دمیدن و رنگ آمیزی ساخته می شوند.

در خط مونتاژ کارخانه کاسینو، قطعات مختلف در کنار هم قرار گرفته تا محصول نهایی شکل بگیرد. بیشتر فعالیت های خط مونتاژ جولیا توسط نیروی انسانی صورت می گیرد. در این قسمت، شاسی، پیشرانه، و جعبه دنده به پوسته بدنه متصل می شوند. تمام قطعات شیشه ای و پلاستیکی نیز به خودرو افزوده می شوند. در نهایت، خودرو جولیا آزمایش های نهایی را پشت سر گذاشته و آماده تحویل به مشتری می شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آلفا رومئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است

آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: از گذشته تا کنون تجارب قیمت‌گذاری دستوری در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد که این سیاست در هیچ دوره‌ای جواب نداده است. نه فقط برای خودرو بلکه برای شیر و ماست و لبنیات و لوازم خانگی نیز موضوع نرخ‌گذاری یک سیاست شکست خورده بوده و من تعجب می‌کنم چرا این سیاست درباره خودرو و دیگر کالاها که هزینه‌های ساخت مشخصی دارند ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: معتقدم تعیین قیمت ناشی از عدم تمرکز در سیاست‌گذاری صنعت خودرو است. صنعت خودرو متولی مشخصی ندارد که برای آن ریل‌گذاری کند، نقشه راه توسعه این صنعت را تدوین کند و در اجرا دخالت نداشته باشد. سیاست‌گذار فقط باید نظارت و هدایت کند و اجرا را به شرکت‌های خودروساز بسپارد.
محبی‌نژاد بیان کرد: قیمت کارخانه بعضا ۸۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار است اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف مثل نداشتن گواهی‌نامه یا داشتن پلاک فعال از ثبت نام منع شده‌اند. در حالی که ممکن است فردی گواهی‌نامه نداشته باشد و بخواهد از راننده استفاده کند. با حذف این افراد حق مصرف‌کننده ضایع می شود. از آن طرف رانتی به عنوان یارانه سیاه در جامعه توزیع می‌کنیم که کم هم نیست.
وی تصریح کرد: تا زمانی که مساله قیمت‌گذاری دستوری حل نشود مشکلات صنعت خودرو حل نخواهد شد. فقط هر روز بر تعداد کسانی که از کیفیت و قیمت ناراضی هستند افزوده می‌شود.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان، ضرر دیگر ناشی از قیمت‌گذاری را متوجه سهامداران بورس دانست و گفت: علاوه بر ضرر خودروسازان و مصرف کنندگان خودرو، مردمی هم که در بورس سرمایه‌گذاری تا در تولید مولد نقش داشته باشند ضرر می‌کتند؛ زیرا وقتی سهام خودروسازان می‌ریزد سهامداران بی‌تقصیر شرکتهای بورسی نیز متضرر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مطالبات معوق قطعه‌سازان سر به فلک کشیده است گفت: میانگین زمان مطالبات معوق قطعه‌سازان به بیش از 150 روز رسیده است. قطعه‌سازی که بتواند 120 روزه مطالباتش را بگیرد سراغ نداریم. خودروساز هم  پول ندارد و به شیوه‌های مختلف نقدینگی‌اش از دست می‌رود. در نهایت محصول این شیوه سیاست‌گذاری صنعت خودرو خسران است و بس.

دیگر خبرها

  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • شوم تار ؛ عرفان طهماسبی
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است