Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طرح‌های صنعتی نیمه‌تمام در لرستان یکی از معضلات موجود در حوزه اقتصاد و اشتغال این استان محسوب می‌شود، طرح‌ها و پروژه‌هایی که با گذشت سال‌ها همچنان در چند قدمی افتتاح متوقف مانده‌اند.

پروژه‌ای که ۲۰ سال وعده شنیده است!

این طرح‌های صنعتی و تولیدی نیمه‌کاره در لرستان موجب ناامیدی مردم شده چراکه با افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها زمینه ایجاد اشتغال خوبی در استان می‌تواند فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لرستان همواره یکی از استان‌های صدر جدول بیکاری در کشور بوده و این در حالی است که اگر برخی از همین طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و اقتصادی در لرستان به مرحله افتتاح برسند شاید بخشی از زخم ملتهب بیکاری در این استان التیام پیدا کند.

یکی از مطالبات مردم شهرستان ازنا فعال شدن کارخانه فولاد ازنا است که بیشتر از ۱۹ سال فقط وعده شنیده است، مجوز اولیه کارخانه فولاد ازنا سال ۸۱ صادر و فعالیت رسمی برای احداث این کارخانه از سال ۸۴ آغاز شد، این واحد صنعتی که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان لرستان در این حوزه محسوب می‌شود قرار بوده با ظرفیت تولید سالانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق در فاز اول و سالانه ۷۰۰ هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.

این پروژه صنعتی از آن جهت برای لرستان و لرستانی‌ها ارزشمند است که بهره‌برداری از آن می‌تواند به‌طور مستقیم هزار و ۵۰۰ شغل در یکی از بیکارترین استان‌های کشور ایجاد کند که این رقم مجزا از اشتغال غیرمستقیم این واحد صنعتی است.

عقب گرد پروژه به نقطه اول!

از سوی دیگر مجتمع فولاد ازنا در صورت بهره‌برداری کامل می‌تواند از خروج سالانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و به این لحاظ نیز از مهم‌ترین واحدهای صنعتی کشور محسوب می‌شود.

اما سالهاست که سرنوشت پروژه فولاد ازنا در میان وعده‌های مسئولان و سرمایه گذاران در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است، به طوری که اخیراً «فرهاد زیویار» استاندار لرستان از عقب گرد این پروژه به نقطه اول خبر داده و گفته است که این طرح صنعتی با مشکلات حقوقی مواجه شده است.

وی اخیراً در گفت و گوی تلویزیونی صدا و سیمای مرکز لرستان گفته است: فولاد ازنا آماده واگذاری شد اما به جهت دعواهای حقوقی به همان نقطه اول برگشتیم، بنده نه خوش بین و نه بدبین هستم اما پیگیری می‌کنیم چون نمی‌توان اشخاص حقیقی را وادار کرد اما از ابزارها و امکانات خودمان برای راه‌اندازی آنها استفاده می‌کنیم با همکاری اشخاص، دستگاه قضا و قوه مجریه باید پیگیری کنیم.

رونمایی از وعده جدید نماینده!

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «حسین گودرزی» نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای با رونمایی از وعده‌ای جدید، خبر از آغاز به کار این طرح صنعتی در دهه فجر ۱۴۰۱ داده است!

وی در جریان بازدید خود از این پروژه صنعتی اظهار داشت: ۱.۵ سال است که از اولین بازدید من از این مجموعه می‌گذرد، حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر نیروی جوان ازنایی در این کارخانه کار می‌کنند و بدون حضور نیروهای خارجی در حال راه اندازی شرکت هستند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز شهرستان به تکمیل این پروژه صنعتی، خطاب به کارگران این پروژه گفت: ما برای رفع مشکلات کنار شما هستیم، بالاتر از همه خدا در کنار ما است، یک برنامه زمانبندی با مسئولان پروژه داریم که دهه فجر ۱۴۰۱ خط تولید این پروژه شروع به کار کند.

گودرزی بیان داشت: بعد از عید کار وسعت بیشتری پیدا خواهد کرد و با برنامه زمانبندی که اعلام شده کار به ثمر خواهد نشست.

وعده ۱۰ روزه‌ای که تحقق پیدا نکرد

این سخنان نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در حالی مطرح می‌شود که پیش از این وی در سخنانی با اشاره به ثمر نشستن واگذاری شرکت فولاد ازنا و آغاز راه اندازی آن اظهار داشت: دو جلسه با حضور استاندار لرستان، مقامات قضائی، بانکی، وکلای مالک و خریدار تعیین شده، برگزار شد و خوشبختانه مراحل کار تا حد زیادی پیش رفت.

وی با بیان اینکه در واقع مالک با خریداری به توافق رسیده بود و دادستان ایشان را معرفی کردند گفت: اهلیت این خریدار از سوی بانک و دستگاه‌های دیگر در بررسی‌هایی که انجام دادند، تأیید شد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با این اوصاف خریدار این شرکت تعیین و مقرر شد که خریدار ظرف ۱۰ روز آینده با تاکید بنده به عنوان وکیل مردم، برای شفاف شدن مراحل راه اندازی، هزار میلیارد تومان در بانک عامل پول سرمایه گذاری کند ادامه داد: این پول باید با دو امضای بانک و خریدار صرفاً برای تولید و راه اندازی شرکت مصرف شود.

گودرزی افزود: این امر عامل اساسی و نهایی تأیید اهلیت خریدار خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به توافق خریدار و فروشنده و همچنین تأیید صورت گرفته از سوی سازمان‌های مربوطه، دیگر بحث مزایده کنار گذاشته می‌شود و بر اساس کارشناسی‌های دادستانی و توافق بین خریدار و فروشنده، مبایعه نامه ظرف ۱۰ روز آینده و مراحل واگذاری زیر نظر دادستانی تهران انجام خواهد گرفت.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به عنوان وکیل، امین و خدمتگزار مردم دنبال هستم، به صورت شبانه روزی همه مسئولان نیز پای کار هستند تا این شرکت بزرگ به ثمر بنشیند تا هم بخشی از بیکاری منطقه را حل کنیم و هم این سرمایه ملی که قریب به دو دهه بوده زمین گیر شده، فعال شود.

کد خبر 5444630

منبع: مهر

کلیدواژه: فولاد شهرستان ازنا نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس حسین گودرزی استاندار لرستان فرهاد زیویار مطالبات مردم لرستان از دولت پروژه نیمه تمام بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه عکس استانها جهاد تبیین گردشگری ایلام اردوهای راهیان نور مشهد تبریز شیوع کرونا نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی فولاد ازنا راه اندازی نقطه اول طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا در پی سانحه شدید رانندگی که موجب واژگونی خودروی وی شده بود، در بیمارستان بستری شد.

برخی منابع عبری گزارش دادند که در اثر این سانحه سه دنده «بن گویر» شکسته و وی به شدت مصدوم شده است.

براین اساس، وی در ناحیه ستون فقرات خود دردهای شدیدی داشته که موجب شده چند روز در بیمارستان تحت مداوا قرار گیرد و در نهایت امروز مرخص شود.

در پی این رخداد کاربران عرب واکنش های جالبی داشته و برای وزیر افراط گرای صهیونیست که همواره خواهان تشدید فشارها بر فلسطینیان طلب عدم شفای کامل کرده اند! بن گویر از شخصیت هایی است که حتی وی را یکی از عاملان اصلی ترغیب نتانیاهو به جنگ علیه غزه و تشدید حملات علیه کرانه باختری می دانند.

یکی از کاربران عرب که به نظر می رسد فلسطینی باشد در این باره گفته است: حالا چه کسی بود که می گفت دعاهای شما مستجاب نمی شود!

یکی دیگر از کاربران گفته است: ظلم به مردم بی جواب نمی ماند و در پی آن عذاب الهی خواهد آمد که امروز یا فردا انتقام مردم را (از ظالمان) خواهد ستاند!

یکی دیگر از کاربران در این باره گفته است: خدایا هیچ جراحت و شکستگی او (بن گویر) را مداوا مکن!

یکی دیگر از کاربران نیز سرنوشت آریل شارون را برای بن گویر خواستار شده و گفته است: امیدواریم که بن گویر دچار طول عمر همراه با معلولیت شود! ما دعا می کنیم که به سرنوشت آریل شارون (نخست وزیر و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی) در اواخر دوران حیاتش دچار شوی!

گفتنی است آریل شارون از جنایتکاران جنگی صهیونیست که با لقب قصاب صبرا و شاتیلا شناخته می شود، در اواخر عمرش سکته مغزی کرد و دورانی طولانی را تا زمان مرگش در کما گذراند.

کد خبر 6091374 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • برتری و صعود یک پله‌ای پاس همدان در گروه اول
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان