Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@20:00:53 GMT

لایحه بودجه ۱۴۰۱ به شورای نگهبان تقدیم می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۵۴۰۶

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفت: کل لایحه بودجه ۱۴۰۱ فردا به طور رسمی در خدمت شورای نگهبان قرار خواهد گرفت. سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه ۱۷ اسفند) پس از پایان جلسه نوبت عصر و اتمام بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در مجلس، در جمع خبرنگاران گفت: امروز در ادامه بررسی گزارشات کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال ۱۴۰۱ آخرین بحث هزینه‌ای این لایحه مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندین مصوبه مهم در جلسه علنی مجلس داشتیم.

وی با اشاره به برخی از مهمترین مصوبات امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: یکی از مصوبات خوب و حائز اهمیت امروز در مجلس، شفاف شدن حقوق نمایندگان و مدیران مجلس بود که با رأی قاطع ۲۰۰ نفر از نمایندگان مصوب شد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس افزود: قرار شد حقوق نمایندگان بر روی سامانه سازمان امور استخدامی قرار بگیرد، لذا مردم می‌توانند از این طریق، حقوق نمایندگان خود در مجلس را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات مجلس، مجاز شدن دولت برای اقدام جهت برخی مصوبات باقیمانده از سفر‌های استانی مقام معظم رهبری از جمله راه‌آهن غرب بود.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس عنوان کرد: با این مصوبات، پرونده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با بررسی مجلس شورای اسلامی در مرحله مقدماتی بسته شد.

موسوی با اشاره به اینکه شورای نگهبان به صورت غیررسمی در جریان مراحل تصمیم‌گیری و تصویب تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ قرار داشته، گفت: کل لایحه فردا به صورت رسمی در خدمت شورای نگهبان قرار خواهد گرفت، مطابق قانون، شورای نگهبان ۱۰ روز فرصت دارد تا نکات خود در مورد بودجه ۱۴۰۱ را بیان کند و اگر احیاناً مواردی برای اصلاح وجود داشته باشد، آن‌ها را به مجلس برگرداند.

وی ادامه داد: جلسه بعدی مجلس، یکشنبه هفته آینده خواهد بود که اگر در آن زمان شورای نگهبان نظر خود را به مجلس ارائه کند طبیعتاً در جلسه یکشنبه به بررسی بودجه خواهیم پرداخت، اگر اصلاح شورای نگهبان بر روی لایحه بودجه تا یکشنبه به دست ما نرسد، طبیعتاً مجلس در جلسه بعدی وارد دستورات خود خواهد شد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با زحماتی که نمایندگان کشیده‌اند، پرونده بودجه پیش از سال جدید بسته شود و با تعیین تکلیف درباره آن و بعد از تأیید شورای نگهبان به دولت ابلاغ شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان لایجه بودجه بودجه 1401 سخنگوی هیئت رئیسه سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بودجه سال ۱۴۰۱ شورای نگهبان لایحه بودجه بودجه ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

متن کار دستور جلسات صحن علنی مجلس را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس