Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@20:20:34 GMT

ونزوئلا: آماده فروش نفت به آمریکا و اروپا هستیم

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۵۶۷۴

ونزوئلا: آماده فروش نفت به آمریکا و اروپا هستیم

آفتاب‌‌نیوز :

«آنجل رودریگز»، رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس ملی ونزوئلا در سخنانی از آمادگی کشورش برای فروش نفت به آمریکا و اروپا خبر داد و گفت: ونزوئلا می‌تواند تا اواسط سال جاری تحویل نفت به آمریکا و اروپا را آغاز کند، مشروط بر اینکه تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شود.

به گزارش اسپوتنیک، رودریگز گفت: «اگر اقدامات [یکجانبه] تعلیق شود… با توجه به آنچه که در حال حاضر به دست آورده ایم، می‌توانیم انرژی مورد نیاز آمریکا و اروپا را در اواسط سال تأمین کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به توافق، آمریکا باید یک پیشنهاد خوب به ما بدهد، زیرا عامل اصلی بر هم زدن اوضاع اقتصادی کشور، خود آمریکاست.

این نماینده مجلس ونزوئلا ابراز امیدواری کرد که از سرگیری احتمالی صادرات نفت به آمریکا و اروپا بر روابط ونزوئلا با روسیه تأثیری نداشته باشد.

سخنان این نماینده پارلمان ونزوئلا در حالی بیان شده که کاخ سفید پیشتر گفته بود که هیچ بحثی در مورد واردات نفت ونزوئلا در جریان نیست.

گفته می‌شود که آمریکا برای تنظیم بازار نفت در پی تحریم‌های روسیه، به دنبال کاهش تحریم‌های نفتی ونزوئلا است.

همزمان، به نوشته وبگاه آکسیوس، گزینه سفر به ریاض و استمداد از عربستان سعودی برای عرضه نفت بیشتر به بازار هم روی میز رئیس جمهور آمریکا است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ونزوئلا نفت آمریکا اروپا نفت به آمریکا و اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم