Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ دبیر جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در فارس گفت: ۲۲۵ اثر در این جشنواره با هم رقابت می‌کنند. - اخبار استانها -

علی اکبر خواجه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از برگزاری این جشنواره در شیراز خبر داد و اظهار داشت: از دی ماه ابلاغیه برگزاری جشنواره با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در ارتباط با جریان‌سازی سرود در کشور، به استان‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی از استان فارس در سایت جشنواره 225 اثر از شهرها و روستاهای مختلف ثبت‌نام کردند که این عدد بسیار بزرگ و قابل توجه است.

خواجه‌ای ادامه داد: شناسایی گروه‌های سرود، حتی در دورترین نقاط روستاهای استان اتفاق افتاد و با شناسایی این گروه‌های نقش‌آفرین، می‌توانیم حتی بعد از جشنواره هم به عنوان اجراهای پاتوقی از آنها استفاده کنیم تا در ایام کرونایی، از کانال سرود بتوانیم هم کار اثرگذار فرهنگی رقم زده و هم دل مردم را در ایام مختلف شاد کنیم.

دبیر جشنواره سرود فجر در فارس تصریح کرد: این جشنواره متشکل از 225 اثر از استان فارس است که 215 اثر در سایت بارگذاری شده و در نهایت بعد از داوری آثار، به 25 گروه برتر رسیدیم که در روز شنبه با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به داوران پرقدرت این جشنواره در فارس از استاد غلامرضا کافی، وحید رئیسی و آرمان منورصادق نام برد و افزود: از میان این 25 گروه، چهار گروه برتر برای ضبط یک آیتم تلویزیونی جهت پخش در ایام تعطیلات نوروز از شبکه استانی انتخاب خواهند شد که با رای مردمی یک گروه برتر به مرحله کشوری راه پیدا خواهد کرد.

خواجه‌ای با بیان اینکه یک گروه هم مستقیم با رای داوران به مرحله کشوری اعزام می‌شود، ادامه داد: یک گروه دیگر هم در بخش ویژه «سردار سلیمانی» به مرحله کشوری راه خواهد یافت.

دبیر استانی جشنواره سرود فجر در فارس با بیان اینکه در مجموع از 10 گروه برتر تجلیل خواهد شد، از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در ایام 25 تا 29 فروردین ماه 1401 خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری سپاه فجر فارس متولی و محور استانی و دبیرخانه این جشنواره است، نظر به این است که این دبیرخانه در سال‌های آتی هم به صورت دائمی و فعال باشد تا کارهای فاخر را جمع‌آوری، و استعدادهای نهفته استانی را شناسایی و شکوفا کند.

مرحله نهایی مسابقات استانی سرود فجر به روایت تصویراصفهان با ارسال 312 اثر مقام نخست ‌را در جشنواره سرود فجر کسب کردنخستین جشنواره ملی سرود فجر در همدان برگزار شد + فیلمنخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در سمنان برگزار شد

به گفته مسئول مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری سپاه فجر فارس، این مرکز مجهز به اتاق به صوت و تصویر حرفه‌ای و پویانمایی است که در بحث موسیقی و تولید محتوا در خدمت گروه‌های سرود است.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره ملی گروه برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس