Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی(اشراق شمس) در زنجان، نبود فضای لازم برای فعالیت شرکتهای دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان، رشد بیش از ۱۰۰ درصدی سطح بیمه محصولات زراعی استان و بخشودگی جریمه دیرکرد امانت در کتابخانه‌های زنجان تا پایان اسفند از دیگر رویدادها و خبرهای مهم استان طی هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زنجان: خانواده های شهدا سرمایه جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پدران، مادران و خانواده های شهدا از سرمایه های معنوی جامعه هستند.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، افزود: خون مطهر سیدالشهدا(ع) دین اسلام را زنده نگهداشته است و مسلمانان با رفتار، کردار و عزاداری برای امام حسین(ع) راه این امام همام را ادامه می دهند.
وی تاکید کرد: بزرگداشت یاد و نام شهدا موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار، شهادت، تلاش است و این مهم سرمایه گذاری برای اهداف بلند مدت است.

استان زنجان نیازمند انرژی مضاعف در حوزه فناوری است

استاندار زنجان با اشاره به نهایی شدن اختصاص زمین هفت هکتاری پارک علم و فناوری استان گفت: این استان ظرفیت های بسیاری برای رشد در حوزه فناوری دارد و باید به ین بخش بیش از پیش توجه شود.

محسن افشارچی در مراسم تکریم و معارفه روسای پارک علم و فناوری استان افزود: در  این استان نیاز به یک حرکت، سرعت و انرژی مضاعف در حوزه فناوری و تکنولوژی دانش‌بنیان داریم.

وی  اضافه کرد: در مدتی تصدی ام در استان به هر صنایع و کارخانه ای  که سر می زنم، موضوع آزار دهنده‌ای که وجود دارد این است که متصدیان با  افتخار از دستگاه‌هایی که از اروپا و چین وارد کردند صحبت می‌کنند، در حالی که  تولید دستگاه بومی در کشور موجب خوشحالی است.

۴۷.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال زنجان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون ۴۷.۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲سال استان، دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تا زمانی که واکسیناسیون این مرحله به ۸۰ درصد نرسد، نمی‌توان در خصوص ایمنی آن اطمینان خاطر داشت.

دکتر مشهود تقی‌لو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان از نظر واکسیناسیون دُز سوم کرونا، رتبه سوم را در سطح کشور دارد اما میزان یاد شده رضایت‌ بخش نیست.

ذخیره اقلام اساسی در استان زنجان به میزان کافی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: ذخیره اقلام و کالاهای اساسی در این استان کافی است و در ایام عید نوروز و ماه رمضان مشکلی در تامین این نوع کالاها نخواهیم داشت.

 خلیل قاسملو در نشست خبری با بیان اینکه در زمینه ذخیره گندم، برنج و مواد پروتئینی در استان اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: هزار تن سیب و پرتقال شب عید نیز در استان تامین و ذخیره شده و طی چند روز آینده در موعد مقرر در سطح استان توزیع می شود.

وی به فعالیت ۱۱ اکیپ متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات، اصناف و اتحادیه های صنفی در استان برای نظارت بر بازار خبر داد و گفت: از ظرفیت نیروهای بسیج نیز برای تقویت اکیپ هاری نظارتی در آستانه نوروز بهره گرفته ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان اظهار داشت: میزان جوجه ریزی نیز دراستان به اندازه کافی است و ما در روزه های آینده از بابت تامین گوشت مرغ در بازار کمبودی نخواهیم داشت.

معارف معصومین (ع) را باید با ابزارهای فرهنگی و هنری به نقاط مختلف دنیا برسانیم

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: در شرایط کنونی باید از طریق ابزارهای فرهنگی و هنری، کلام و معارف معصومین (ع) را برای اقشار مختلف در اقصی نقاط دنیا برسانیم.

به گزارش ایرنا، محمودرضا برازش آیین اختتامیه جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی(اشراق شمس) در زنجان افزود: وظیفه ما این است که از کلام معصومین(ع) مطلع شویم و با شیوه های فرهنگی و هنری آنها به اطلاع مردم برسانیم.

وی اظهار داشت: مردم وقتی از فواید و محاسن معارف و سخنان معصومین (ع) مطلع شوند، حتما از آنها پیروی و تبعیت می‌کنند.

رشد بیش از ۱۰۰ درصدی سطح بیمه محصولات زراعی استان زنجان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سطح بیمه محصولات زراعی و باغی این استان در ۶ ماهه اول سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به میزان ۸۵ هزار هکتار است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد رشد یافته است.

روح الله حسنی افزود: ۸۱ هزار هکتار از سطح بیمه شده محصولات کشاورزی استان مربوط به محصولات زراعی بوده و چهار هزار هکتار نیز شامل محصولات باغی است.

وی یادآورشد: بیش از پنج میلیون قطعه از آبزیان پرورشی، قریب به ۱۵ میلیون قطعه طیور و بیش از ۵۲ هزار راس دام نیز توسط بهره برداران بیمه شده است.

آیین تکم گردانی در محوطه گنبد تاریخی سلطانیه زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: آیین تکم گردانی و نوروزگاه به عنوان یکی از آیین‌های بومی استان نوروز ۱۴۰۱ در محوطه میراث جهانی گنبد سلطانیه برگزار می‌شود.

امیر ارجمند  افزود: هنرمندان زنجانی با اجرای آیین سنتی تکم گردانی به استقبال مسافران نوروزی از مجموعه جهانی گنبد سلطانیه می روند.

وی یادآور شد: در این مراسم، تکم گردانی که یکی از آیین‌های بومی استان در ارتباط با پیشواز از نوروز است به شکل زنده اجرا و معرفی می‌شود و سرودن نغمه‌ها و اشعار بومی، روایت قصه‌های فولکلور و اجرای موسیقی محلی آشیقلار بخش دیگری از این جشن خواهد بود. 

شهروند خدابنده‌ای بیست و یکمین ایثار ماندگار استان زنجان را ثبت کرد

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: اهدای عضو یک پدر خدابنده‌ای، بیست و یکمین ایثار ماندگار در استان زنجان را طی سال جاری رقم زد و منجر به نجات جان هموطن از مرگ حتمی شد.

شهریار اماموردی افزود: زنده یاد "یدالله بیگدلی ۶۱ ساله" ساکن شهر زرین رود از توابع خدابنده که به دلیل خونریزی مغزی به بیمارستان‌ ولیعصر(عج) زنجان انتقال یافته بود و به رغم تلاش و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان متاسفانه مرگ مغزی وی توسط تیم درمانی محرز شد.

بخشودگی جریمه دیرکرد امانت در کتابخانه‌های زنجان تا پایان اسفند

 سرپرست کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: جریمه دیرکرد کتاب‌های به امانت گرفته شده در کتابخانه‌های عمومی استان به شرط عودت منابع به کتابخانه تا پایان اسفند جاری، بخشوده می‌شود.

ایرج صادقی افزود: تمامی اعضای کتابخانه های عمومی نسبت به عودت منابع امانت گرفته تا پایان اسفند جاری به کتابخانه ها اقدام کنند مورد بخشودگی جرایم دیرکرد قرار می‌گیرند.  

پارک علم و فناوری زنجان فضای لازم برای فعالیت شرکتهای دانش بنیان ندارد

 رییس پارک علم و فناوری استان زنجان تخصیص نیافتن فضا به پارک علم و فناوری استان را یکی از مشکلات کنونی این حوزه عنوان کرد و گفت: هم اکنون این پارک در یک ساختمان کهنه‌ساز قدیمی در فضای حدود ۲ هزار مترمربع مستاجر بوده که بخشی به عنوان اداری و باقی به شرکت‌ها داده شده است.

علی آذرپیوند افزود: در زمان حاضر فقط می‌توانیم شرکت‌ها را پذیرش کنیم و از سال ۹۶ تاکنون فضای مناسب و کافی برای استقرار این شرکت‌ها نداریم که پیگیری‌ها و مصوبات تاکنون این مشکل را برطرف نکرده است.

برچسب‌ها محسن افشارچی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محسن افشارچی زنجان محسن افشارچی زنجان پارک علم و فناوری استان استان زنجان گفت تا پایان اسفند محصولات زراعی فرهنگی و هنری کتابخانه ها تکم گردانی سطح بیمه د ز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حذف پرسپولیس کافی است پنالتی تمرین کنید!

به گزارش "ورزش سه"، هشتمین حذف پرسپولیس از جام حذفی در یک دهه اخیر با شکست مقابل آلومینیوم در ضربات پنالتی اتفاق افتاد تا در مرحله یک چهارم نهایی خبری از سرخابی‌های پایتخت نباشد. اتفاقی که پس از سال‌های طولانی اتفاق افتاده است.

جالب آنکه از هشت شکست پرسپولیس در جام حذفی در یک دهه اخیر، شش مورد در ضربات پنالتی رقم خورده است که در نوع خود آمار جالب توجهی است.

این تیم در جام حذفی فصل ۹۳-۱۳۹۲ با شکست در ضربات پنالتی مقابل فولاد خوزستان در اهواز از این جام کنار رفت. سه فصل بعد از آن بود که شاگردان برانکو در شیراز مقابل تیم لیگ دویی قشقایی باز هم در ضربات پنالتی شکست خوردند و در اولین مرحله از جام حذف شدند. یک فصل بعد از آن نیز بار دیگر‌ پرسپولیس با شکست در ضربات پنالتی این بار مقابل صنعت نفت آبادان با جام حذفی وداع کردند.

سه سال گذشت تا اینکه این بار شاهد دربی جام حذفی بعد از ۹ سال بودیم در نیمه نهایی بودیم. دربی‌ای که بعد از تساوی ۲ بر ۲ کار به ضربات پنالتی کشید و حکم صعود شاگردان مجیدی در ضربات پنالتی امضا شد.

اتفاقی که یک سال بعد نیز رخ داد و باز هم آبی‌ها موفق به حذف پرسپولیس این بار در مرحله یک چهارم رخ داد. سرانجام در بازی مقابل آلومینیوم و بعد از سه سال، بار دیگر پرسپولیس با شکست در ضربات پنالتی از جام حذفی کنار رفت تا طلسم پنالتی‌ها همچنان گریبان‌گیر سرخپوشان باشد.

دیگر خبرها

  • کافی است انسان باشد!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • برای حذف پرسپولیس کافی است پنالتی تمرین کنید!
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد