Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدابراهیم رئیسی گفت: در بودجه سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی شده که تلاش برای تحقق آن می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش قدرت اقتصادی مردم داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان مازندران خدمت به مردم را از زمینه‌های رشد و تعالی انسان دانست و گفت: غیر از انجام واجبات و ترک محرّمات، تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات و خدمت به مردم بهترین زمینه برای رشد انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور با اشاره به وجود دیدگاه‌های‌ خدمت منفعت‌محور، انسان‌مدارانه و خدمت برای رضای خداوند گفت: در نظام مدیریت دینی بر دوست داشتن انسان و خدمت برای جلب رضای حضرت حق تاکید شده است و امروز فرصت مناسبی برای خدمت خالصانه برای مردم فراهم شده که باید آن را قدر دانست.
رئیسی اعتماد مردم به نظام را از مؤلفه‌های قدرت توصیف کرد و گفت: حضور مردم در صحنه، مؤلفه اصلی قوت و قدرت نظام است و هر چقدر اعتماد مردم به کارآمدی نظام بیشتر باشد، آن نظام قوی‌تر خواهد بود.
رئیس جمهور با بیان اینکه در کارآمدی نظام اداری کشور همه کارکنان و مدیران نقش‌آفرین هستند، اظهار داشت: کارآمدی نظام اداری نیازمند انگیزه و روحیه تحولی است و با این روحیه می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به نقش برجسته مدیریت در نظام اداری، گفت: بخش زیادی از موفقیت نظام اداری در گرو مدیر باانگیزه، کارآمد و با روحیه جهادی و انقلابی است و مدیران نقش زیادی در اعتمادآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی و امیدوار کردن مردم و انجام بهتر امور دارند.
دکتر رئیسی تاکید کرد: برای اجرای مصوبات سفر استانی لازم است مدیران با جدیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند تا مردم آثار و برکات اجرای این مصوبات را لمس کنند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی بر اساس عدالت‌محوری و مبتنی بر سند آمایش سرزمینی به دنبال پیشرفت متوازن مناطق مختلف کشور از جمله مازندران است.
رئیسی گفت: استان مازندران از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و با این ظرفیت‌ها، وجود فقر در سطح استان قابل قبول نیست.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای ریشه کردن فقر مطلق، گفت: برای دهک‌های زیر خط فقر لازم است متناسب‌سازی انجام شود و در این راستا دولت به دنبال متناسب‌سازی حقوق کارکنان و کارگران است؛ ضمن اینکه در بودجه سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی شده که تلاش برای تحقق آن می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش قدرت اقتصادی مردم داشته باشد.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های بندر امیرآباد تاکید کرد و گفت: توسعه این بندر زمینه مناسبی برای افزایش تجارت خارجی و صادرات ایجاد می‌کند؛ ضمن اینکه باید همزمان با تلاش برای خودکفایی در کالاهای اساسی، می‌توان از این بندر برای واردات کالاهای اساسی و غلات و نیز صادرات محصولات کشاورزی استفاده کرد.
رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت صیانت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون اساسی هر نوع توسعه در کشور مبتنی بر حفظ محیط زیست است اما سازمان محیط زیست هم باید به نوعی اقدام کند که بسترهای توسعه در کشور معطل و متوقف نباشد.
رئیسی با اشاره به برنامه‌های دولت برای تکمیل خطوط راه آهن در استان مازندران گفت: توسعه خطوط ریلی در استان در دستور کار دولت قرار دارد و پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه با جدیت پیگیری خواهد شد.
رئیس جمهور همچنین تلاش بر رفع مشکل پسماند در سطح استان و نیز رونق نساجی مازندران تاکید کرد.
آیت‌الله رئیسی با ابراز نگرانی از آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در مسیرهای مواصلاتی مازندران گفت: این موضوع دردناک است و به هیچ عنوان پذیرفته نیست و لازم است رسانه ملی هشدارهای لازم را به رانندگان ارائه کند و دستگاههای مربوطه، اقدامات ضروری و جدی در این زمینه انجام دهند.
استاندار مازندران نیز با تاکید بر این که این استان در زمینه‌های مختلف خدمات ملی ارائه می‌دهد، گفت: رفع محرومیت‌ها و مشکلات مازندران نیازمند این است که زیرساخت‌های آن به صورت ملی دیده شود. ‎
سید محمود حسینی پور افزود: یکی از موهبت های الهی تقارن سفر هیات دولت به مازندران با ایام شعبانیه است و امیدواریم انجام این سفر در ماه شعبان برای مردم مازندران پر خیر و برکت باشد.
استاندار مازندران گفت: مازندران سرزمین سادات علوی، مردمان کوشا، دختران و زنان دریادل، دیار قهرمانان و نام‌آوران است و لازم می‌دانم ابراز خوشحالی این مردمان را به خاطر سفر هیات دولت به مازندران اعلام کنم.
حسینی پور افزود: روی کار آمدن دولت مردمی با گفتمان خدمت باعث زنده شدن امیدها و سرمایه اجتماعی در کشور شده است به‌ویژه این که این دولت مردمی مبارزه با فساد را جزو اولویت‌های اساسی خود قرار داد و سفرهای استانی رئیس‌جمهوری هم جزئی از فرهنگ غنی خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ۶۱ درصد مردم مازندران مشارکت داشتند و آیت‌الله رئیسی در این انتخابات حداکثر رأی را کسب کردند و مردم این دیار امید دارند با تلاش مسئولان مشکلاتشان رفع شود.
استاندار مازندران گفت: مازندران با وجود این که طبیعت بکر و مقصد گردشگری است، مشکلات زیادی دارد و بسیاری از روستاهای استان در شرایط بدی به سر می‌برند و حتی در برخی از شهرهای استان هم با مردمان نجیبی مواجه هستیم که به سختی امور خود را می‌گذرانند.
نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: هم‌جواری با چهار کشور مجاور دریای خزر زمینه را برای صادرات تولیدات و محصولات مازندران فراهم کرده است، اما متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه مراوداتی در حوزه‌های مختلف اقتصادی انجام نشده است.
وی اضافه کرد: برنامه کلان در ارتباط با توسعه استان وجود ندارد و متاسفانه سند آمایش دقیقی در ارتباط با ظرفیت‌های اقتصادی استان در اختیار نداشتیم که این امر باعث شده مشخص نباشد که اولویت توسعه اقتصادی در چه حوزه‌ای است.
حسینی پور گفت: کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی و نبود شبکه ریلی از جمله مشکلات استان مازندران است که باید برای رفع این چالش‌ها اقدام شود.
وی افزود: معضل انباشت زباله و پسماند هم جزو مهم‌ترین و پرمسئله‌ترین مشکل مازندران است که در ادوار گذشته به دلیل حمایت نکردن دولت‌ها، باعث ایجاد بحران در استان شد.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: مردم مازندران از مشکل پسماند رنج می‌برند که باید با عزم و اراده پولادین برای رفع این چالش اقدام کرد.
حسینی پور برخورداری مازندران از نعمت جنگل را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: متاسفانه ما از اقتصاد جنگل نیز هیچ سودی نمی‌بریم که باید این رویه نادرست را اصلاح کرد و بسیاری از طرح‌های اقتصادی و صنعتی به دلیل پیوست‌های محیط زیستی ابتر می‌مانند که این رویه‌ها باید برچیده شود.
وی اضافه کرد: مازندران نیازمند توجه ویژه است و مردم این دیار مظلوم هستند و در سه ماه گذشته برنامه راهبردی توسعه این استان را آماده کردیم و مازندران با توجه به ظرفیت‌ها یک کشور است و باید زیرساخت‌های این استان ملی دیده شود.
استاندار مازندران گفت: فرسودگی راه‌های استان یکی از چالش‌های اساسی در استان است و باید با نگاه ملی برای نوسازی جاده‌ها اقدام شود.
حسینی پور اظهار داشت: جمعیت شناور استان هفت تا ۱۰ میلیون نفر است که باید امکانات این استان متناسب با این جمعیت شناور دیده شود و با زیرساخت موجود نمی‌توان رونق اقتصادی را برای مازندران به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار مازندران استان مازندران آیت الله رئیسی مازندران گفت نظام اداری رئیس جمهور حسینی پور پیش بینی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند

به گزارش خبرنگار جماران؛ در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف رییس مجلس در راستای اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد. دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد و اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

وی افزود: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود