Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار اردبیل گفت: اقدامات انجام یافته برای عملیات اجرایی طرح شبکه آبیاری سبلان در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور آب ۲ هزار هکتار از اراضی پایاب سد سبلان در استان تامین می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،سیدحامد عاملی صبح امروز در بازدید از عملیات اجرایی طرح شبکه آبیاری سبلان اظهار داشت: اقدامات انجام یافته برای عملیات اجرایی طرح شبکه آبیاری سبلان در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور آب 2 هزار هکتار از اراضی پایاب سد سبلان در استان تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اهمیت به اجرای طرح شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی درصدد هستیم به تامین آب اراضی منطقه ارشق نیز جامه عمل پوشانده و برای تکمیل و بهره‌برداری از شبکه آبیاری سبلان اقدامات لازم و اساسی را انجام دهیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: امکان تکمیل و بهره‌برداری از شبکه آبیاری سبلان در حال حاضر مهیا نشده اما با پیگیری‌های به عمل آمده درصدد تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح و اهداف فاز اول طرح هستیم تا بتوانیم با در نظر گرفتن ظرفیت‌های متعدد رویکرد گسترده‌تری را نسبت به استان داشته باشیم.

عاملی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان اردبیل نیز گفت: باید به این شهرستان به عنوان یک سرمایه ارزشمند ملی نگریسته شود تا بتوانیم با بررسی‌ها و مشاوره‌های لازم این شهرستان را به سطح بین‌المللی برسانیم و در حوزه‌های مختلف از ظرفیت آن بهره‌گیری کنیم چرا که صیانت از صنعت گردشگری جزو اولویت‌های اساسی است.

وزیر کشور: دولت از فعالیت واحدهای دانش بنیان حمایت می‌کندرئیسی: دولت برای دهک پایین جامعه برنامه‌های ویژه حمایتی ‌دارد/‌‌ ‌حقوق کارکنان و کارمندان متناسب‌سازی می‌شودتاکید امام جمعه خرم‌آباد بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر لرستان در آستانه عید

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان مجهز در شهرستان سرعین نیز افزود: با توجه به اهمیت موضوع گردشگری در منطقه و نیز نیاز این شهرستان به امکانات و تجهیزات مناسب در این شهرستان بیمارستان مجهزی راه‌اندازی می‌شود و با توجه به این که در حوزه ورزشی نیز نیازمند تامین امکانات مناسب هستیم بنابراین با استفاده از امکانات و رعایت استانداردها اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد.

استاندار اردبیل با اشاره به احداث مرکز بین‌المللی تحقیق و توسعه تولید بذر قارچ نیز افزود: تمام تلاش ما بر این است بتوانیم این واحد تولیدی را به شکل عملیاتی اجرایی کنیم و ظرفیت تولید یک هزار و 200 تنی بذر باکیفیت قارچ خوراکی را داشته باشیم و عرضه 300 تن مصرف استان به بازار داخلی و خارجی را فراهم کنیم.

عاملی بیان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران را در استان در دستور کار قرار داده‌ایم تا مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را برطرف کنیم که در این زمینه همکاری دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات و ارائه راهکارهای اساسی در این زمینه جزو اولویت‌های اساسی و مهم است و در توزیع اعتبارات و ایجاد زیرساخت‌ها اقدامات اساسی را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/144/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه آبیاری سبلان دستور کار قرار طرح شبکه آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی سد «حوضیان»، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تأمین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

وی بیان داشت: پروژه شبکه انتقال آب «حوضیان» باهدف توسعه و تأمین آب دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با دستگاه آبیاری بارانی در دست اجرا است، طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای مصارف کشاورزی میزان تخصیص ۱۳.۷ میلیون مترمکعب و جهت مصارف صنعت، دو میلیون مترمکعب آب در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: این پروژه هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال موردنیاز است.

کد خبر 6090947

دیگر خبرها

  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم