Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا دهقان مهرجردی گفت: این کارگاه زیلوبافی در مجاورت مسجد جامع نصرآباد با چهار دار زیلو در فضایی به وسعت ۱۰۰ مترمربع، زمینه اشتغال ۲ نفر را فراهم کرده است.

به گفته او بافت زیلو در استان یزد از جایگاهی والا برخوردار است و این دست بافته ارزشمند از قدیمی‌ترین محصولات صنایع‌دستی استان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: زیلو را به‌ عنوان فرش سلامت معرفی می‌کنند، چون تنها دست‌بافته‌ای است که تماماً با گیاه تهیه می‌شود. گیاه نرم پنبه جزء مواد اولیه زیلو است و همراه با گیاهان دیگر، چون رناس، نیل و پوست گردو رنگ به خود می‌گیرد. همین موضوع باعث شده که زیلو، الکتریسیته ساکن ایجاد نکند.

او می گوید: از طرفی زیلو، ذرات معلق در هوا ایجاد نکرده به علت نداشتن پرز و خامه به دستگاه تنفسی بدن نیز آسیب نمی‌رساند و پزشکان استفاده از آن را برای کودکان و بیماران تنفسی توصیه می‌کنند. به علت مواد سلولزی موجود در آن، هیچ‌گونه عوارض پوستی در بدن انسان به وجود نمی‌آورد.

دهقان مهرجردی گفت: از دیگر فواید زیلو این است که به طبیعت بازمی‌گردد و پس از کهنه شدن و غیرقابل استفاده شدن در گودالی در کنار گیاهان چال می‌شده‌اند تا به‌عنوان کود گیاهی برای بقیه گیاهان مورداستفاده قرار بگیرند.

او می گوید: در حال حاضر زیلو در قالب فرش، مبل، تابلو، سجاده، روکش صندلی و ... در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در شهرستان‌های استان و خصوصاً میبد تولید می‌شود و مورد استقبال زیاد مردم و گردشگران خارجی از این هنر صنعت قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت فرش صنایع دستی زیلوبافان میبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، کارگاه‌های آموزشی با عنوان «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود.

 این کارگاه‌ها با شعار «همیشه با یک مشاور درد دل کن» در بوستان بهشت مادران در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با هدف اهمیت و لزوم مشاور برای همه، مشاوره‌های انفرادی و گروهی برگزار می‌شود.

مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، تست‌های روانشناسی و تست هوش کودکان از جمله مشاوره‌های انفرادی است که در «روانشناسی خودمانی» در نظر گرفته شده است.

در مباحث گروه درمانی نیز مهارت‌های زناشویی مشکلات زوجین، مهارت‌های فرزندپرروی، اضطراب کودکان و تربیت جنسی بررسی خواهد شد.

علاقمندان برای بهره‌مندی از مشاوره‌های انفرادی، گروهی و کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با شماره‌های ۲۲۸۸۱۱۱۵ و ۱۶، ۲۲۸۸۶۰۴۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل