Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۱۷ فقره مجوز ساخت و بهره برداری سازه و تاسیسات دریایی با کاربری‌های مختلف از سوی این اداره کل صادر شده است. - اخبار استانها -

علی رضا محمدی کرجی‌ران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباساظهار داشت: نظارت بر 2 هزار و 238 کیلومتر طول نوار ساحلی استان هرمزگان بانضمام 14 جزیره و 74 سکو نفتی به صورت مستمر یکی از وظایف مهم اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در همین زمینه و در راستای نظارت بر ساخت و بهره برداری از 330 فقره سازه و مستحدثات دریایی، امسال 17 مورد مجوز ساخت و بهره برداری سازه و تأسیسات دریایی صادر شد. 

محمدی کرجی ران گفت: بررسی انطباق طرح‌های استانی با مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان ICZM، تشکیل کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان با حضور استاندار و سایر ادارات استانی دیگر اقدام مهم این اداره کل بود. 

وی تصریح کرد: ما در سال جاری عملیات هیدروگرافی 11 هزار و 740 کیلومتر در 13 بندرگاه به منظور تامین ایمنی تردد دریانوردی را نیز انجام دادیم و بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شده است. 

قرقیزستان: مصمم به سرمایه‌گذاری در ‌بندر شهید رجایی هستیمدستور ترخیص فوری 190 هزار تن روغن وارداتی از بندر شهید رجایییک میلیون و 441 هزار و 634 TEU کانتینر در بندر شهید رجایی جابه‌جا شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از دیگر اقدامات انجام شده در 11 ماهه سال جاری به نصب و راه اندازی 3 ایستگاه جزو مدسنجی در بنادر شهید رجایی، لنگه و شهید ذاکری قشم و همچنین 2 دستگاه بویه موج نگار در آبهای جزایر قشم و کیش در راستای پایش نوسانات تراز سطح آب و بهرگیری از آن در عملیات دریایی و بندری و در نهایت تامین ایمنی تردد دریانوردی اشاره کرد. 

محمدی کرجی ران گفت: نصب هشت دستگاه بنچ مارک‌های ماندگار در مجتمع بندری شهید رجایی ، بندر شهید ذاکری و بندرلنگه به منظور تدقیق تراز سنجی در بخش خشکی و دریایی، استقرار سامانه اطلاعات مکانی GIS، انجام پروژه نقشه برداری، تهیه و تکمیل اطلاعات مکانی و توصیفی کلیه مستحدثات بنادر هرمزگان و بارگذاری اطلاعات در سامانه یکپارچه اطلاعات بنادر و دریانوردی در محیط GIS و تهیه شناسنامه بنادر بخش دیگری از فعالیت‌های انجام شده در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بوده است.

انتهای پیام/864/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساخت و بهره برداری بنادر و دریانوردی بندر شهید رجایی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در این استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی، عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران ا اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی‌های استان‌ها با توجه به زنجیره ارزش در استان‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا انجام شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است، گفت: همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است که با موافقت‌ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازیهای لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

ایزدی ادامه داد: در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته‌بندی صنایع‌دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است، در خصوص احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران عنوان کرد: در این زمینه به منظور جذب گردشگر برنامه‌هایی در نظر گرفته شد که سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند؛ پیش‌بینی می‌شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال‌های آتی افزایش یابد.

کد خبر 749476

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد