Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکره کننده آمریکایی «رابرت مالی» و تیمش پس از توقف مذاکرات برای رایزنی به واشنگتن بازگشته اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که مذاکره کننده آمریکایی «رابرت مالی» و تیمش پس از توقف مذاکرات برای دستیابی به توافق هسته‌ای ایران، برای رایزنی به واشنگتن بازگشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از وقفه درمذاکرات وین خبر داده و با انتشار توییتی از نیاز به وقفه در مذاکرات وین به دلیل عوامل خارجی سخن گفته بود.
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین خاطرنشان کرد که متن نهایی اساسا آماده و روی میز است.
بنابر گفته بورل هیات های مذاکره کننده برای مشورت به پایتخت های خود باز می گردند.
در همین حال سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه، با انتشار توییتی در مورد اعلام تنفس در مذاکرات وین خاطرنشان کرد: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد.

ادعای عجیب واشنگتن درباره احیای برجام!
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعای عجیبی را درباره مذاکرات وین مطرح کرد.
به گزارش سی‌ان‌ان، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت: «تحریم‌های جدید علیه مسکو کاملا بی‌ارتباط با برجام است و نباید هیچ تاثیری بر مذاکرات بگذارد.»
ایالات متحده روز جمعه 20 اسفند از مسکو و تهران خواست که «تصمیمات» لازم برای احیای توافق هسته‌ای وین را بگیرند.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، پس از آن که اتحادیه اروپا اعلام کرد وقفه‌ای در مذاکرات هسته‌ای افتاده است، در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد: «باید در جایی مانند تهران و مسکو تصمیماتی گرفته شود.»
وی بدون اشاره به درخواست‌های جدید آمریکا افزود: «ما اطمینان داریم که می‌توانیم به‌طور دو جانبه به برجام بازگردیم اگر که، آن تصمیمات در جایی مثل تهران و مسکو گرفته شود.»
در دور کنونی مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی که در وین، پایتخت اتریش، انجام می‌شود به نظر می‌رسید طرفین در حال دستیابی به توافقی برای احیای برجام هستند.
روسیه می‌گوید خواستار دریافت تضمین کتبی از ایالات متحده است که تحریم‌های بین‌المللی کنونی علیه مسکو تاثیری بر روابط تجاری آن با تهران نخواهد گذاشت.
ند پرایس به خبرنگاران گفت که «تحریم‌های جدید علیه مسکو کاملا بی‌ارتباط با برجام است و نباید هیچ تاثیری بر مذاکرات بگذارد».
وی افزود: «ما قصد نداریم هیچ پیشنهاد جدید و ویژه‌ای در رابطه با این تحریم‌ها به روسیه بدهیم.»
پرایس تایید کرد که راب مالی، مسئول هیات آمریکایی در مذاکرات وین، با اعضای گروه خود به واشینگتن بازگشته است. او در نهایت مدعی شد فرصت باقی‌مانده برای نجات توافق هسته‌ای «بسیار اندک» است.
ساعاتی پیش از آن جوزپ بورل،‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در توییتر از توقف مذاکرات احیای برجام در پایتخت اتریش «به دلیل عوامل خارجی» خبر داده بود.

واشنگتن: مسائل بسیار کم اما دشواری در مذاکرات وین باقی مانده است
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه مسائل باقی مانده در مذاکرات وین، کم تعداد ولی دشوار هستند، گفت از همه طرف‌ها از جمله روسیه می‌خواهیم که بر توافق تمرکز کنند.
دولت آمریکا علی‌‌رغم تاکید ایران و روسیه مبنی بر نهایی نشدن گفتگوهای رفع تحریم‌ها، مدعی باقی ماندن تعداد کمی از مسائل در مذاکرات وین شد.
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد جمعه مدعی شد توافق هسته‌ای با ایران در وین، به تعداد بسیار کمی از مسائل باقی مانده رسیده اما این مسائل بسیار قابل توجه و دشوار هستند.
به نوشته رسانه‌های آمریکایی، پرایس با ادعای اینکه در مرحله نهایی مذاکراتی که تقریباً یک سال طول کشیده قرار دارند، گفت: «از همه طرف‌ها، از جمله روسیه می‌خواهیم که بر توافق تمرکز کنند».
وی ادامه داد: «ما به توافق بر سر پرونده هسته‌ای ایران بسیار نزدیک هستیم. توافق در این‌باره، ممکن است در روزهای آینده حاصل شود».
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی تکراری درباره تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه روسیه بر تعاملات نمایندگان دو کشور در مذاکرات وین، تاکید کرد که این تحریم‌ها هیچ تأثیری بر این گفتگوها ندارد.
پیش از این نیز «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید گفت طرف‌ها در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به توافق نزدیک هستند اما پایان گفت‌وگوها معمولاً چالش‌انگیز است.

درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی مذاکرات را با چالش روبه‌رو کرد
 منبع نزدیک به تیم مذاکرات ایران گفت: عدم تصمیم‌گیری و درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی مذاکرات را با چالش روبه‌رو کرد.
این منبع نزدیک به تیم مذاکرات ایران با بیان این که عدم تصمیم‌گیری و درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی مذاکرات را با چالش روبه‌رو کرد، گفت: پیش بینی می‌شود پس از توقف مذاکرات، رایزنی‌های برای حل مسائل باقیمانده ادامه یابد.
منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی هم پیرامون وقفه در مذاکرات گفت: وقفه اعلام‌شده در مذاکرات به پیشنهاد هماهنگ کننده برجام انجام می شود و طرف ها در نظر دارند بعد از این وقفه، روند را ادامه دهند.
این منبع افزود: پیش از شروع این دور از مذاکرات و بعد از بازگشت باقری به تهران، هیأت مذاکره‌کننده ایران مواضع و دیدگاه‌های خود در مورد آخرین جزئیات متن را به طرف مقابل اعلام کرده و در صورتی که از سوی طرف مقابل تصمیم‌ های مقتضی اتخاذ شود، توافق در دسترس است.
ایران جمع بندی نهایی خود را پیرامون مذاکرات انجام و آن را به طرف مقابل ارائه داده است و انجام توافق در گرو تصمیم طرف های مقابل و به ویژه آمریکاست.
این منبع آگاه خاطرنشان کرد: آمریکا با طرح مسائل جدید، چالش‌هایی را در مرحله نهایی مذاکرات ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در این بین برخی مسائل مانند موضوعات فی ما بین روسیه و آمریکا نیز وجود دارد که البته به مساله مذاکرات ایران با کشورهای 1+4 در وین بی ارتباط خواهد بود و مساله‌ای که لازم است دو کشور آمریکا و روسیه آن را میان خود حل کنند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برجام درخواست های جدید آمریکا وزارت خارجه آمریکا سخنگوی وزارت خارجه توقف مذاکرات مذاکرات وین اتحادیه اروپا توافق هسته ای ایالات متحده مذاکره کننده احیای برجام باقی مانده جمع بندی تحریم ها ند پرایس طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است

به گزارش همشهری‌آنلاین، «یوسف حمدان» نماینده حماس در الجزایر و از رهبران این جنبش به عربی ۲۱ گفت: دیدگاه‌های حماس روشن است و این به اطلاع میانجی گران رسیده است و آنها نیز آن را به اشغالگران منتقل کرده‌اند تا موضع خود را اعلام کند.

وی افزود: اشغالگران به برخی از شروط مقاومت پس از هفت ماه جنگ علیه غزه تن داده‌اند. توپ در حال حاضر در زمین اشغالگران است و اگر خواهان انجام توافق و آزادی نظامیان اسیر و اسیرانش از دست مقاومت هستند راهی جز موافقت با شروط ما ندارد. اشغالگران به هر اندازه وقت کشی کنند فرصت بازگرداندن اسیران خود به شکل زنده را از دست می دهند و تلفات بیشتر در ارتش خود را شاهد خواهند بود که در شن های غزه بدون دستاورد نظامی یا سیاسی گرفتار شده است.

حمدان بیان کرد: از مواردی که اشغالگران با آن موافقت کرده اند می توان به برقراری آتش بس و عقب نشینی از «نتساریم» که شمال غزه را از جنوب آن جدا می کند، و نیز بازگشت آوارگان به شمال غزه نام برد؛ اما ما باید مطمئن شویم که آتش بس دائمی خواهد بود همچنین اشغالگران از تمام غزه قبل از شروع توافق مبادله نظامیان عقب بنشینند.

وی افزود: حماس پس از اینکه اشغالگران جواب ملاحظات ما را دادند، پاسخ خود را به میانجی گران خواهد داد و این طی روزهای آتی انجام خواهد شد. فضای حاکم بر مذاکرات کاملا و به شکل ملموس متفاوت از مذاکرات قبلی است که به علت لجاجت اسرائیلی راه به جایی نبرد. ما همچنان منتظر پاسخ اشغالگران هستیم. اشغالگران باید بدانند که نمی توانند نیات خود را عملی کنند. ما زیر بار اقدامات ظالمانه ای که توافق مبادله با تهی کند نخواهیم رفت. ما منتظر پاسخ اشغالگران هستیم و در عین حال دستانمان روی ماشه است.

حمدان تاکید کرد: به هر اندازه که زمان بگذرد تاوانش را همه و نه فقط ملت ما که جانفشانی زیادی در راه آزادی و دفاع از مقدساتش کرده، خواهند داد. اشغالگران رو به زوال هستند و هر اندازه زمان بگذرد از عمر اشغالگران کم خواهد شد.

وی به شدت از مواضع «بایدن و بلینکن» رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا علیه حماس و مسئول قلمداد کردن آن در زمینه شکست مذاکرات کنونی انتقاد و اعلام کرد: این مواضع ما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. ما برگه ارائه شده از سوی اشغالگران را با مسئولیت و جدیت بررسی کرده و برخی موارد آنرا مطابق خواسته ها و برخی دیگر را به مثابه مین های سیاسی می دانیم.

حمدان تاکید کرد که اشغالگران قبل از عقب نشینی از غزه به نظامیانش نخواهید رسید و آنچه از طریق قتل و ویرانگری نتوانسته به دست آورد از طریق مذاکرات هم به دست نخواهد آورد.

وی گفت: واشنگتن به جای مسئول قلمداد کردن حماس، باید از حمایت تسلیحاتی اشغالگران که مرتکب جنایات و کشتار می شوند، دست بردارد.

کد خبر 848891 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اسامه حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات می‌شود
  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است