Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: آمبولانس های اورژانس این استان در شب چهارشنبه پایان سال به منظور امدادرسانی سریع به حادثه دیدگان احتمالی در محل های حادثه خیز مستقر می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدرضا شکوهی با اعلام این خبر اظهار کرد: ۶۵ پایگاه اورژانس استان شامل ۲۴ پایگاه شهری و ۴۰ پایگاه جاده ای به همراه یک پایگاه امداد هوایی در چهارشنبه پایان سال با ظرفیت بیشتری در خدمت مردم بوده تا در صورت بروز حادثه برای انتقال سریع مصدومان احتمالی بلافاصله در محل حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چهارشنبه پایان سال همه بیمارستان ها به ویژه مراکز درمانی دارای بخش سوختگی، واحدی ای.او.سی، پزشکان مستقر در اورژانس پیش بیمارستانی و پزشکان ۱۰۵۰ در آماده باش کامل هستند و دستورات لازم به آنها ابلاغ شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هر ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال افرادی به علت هیجانات کاذب مبادرت به استفاده از مواد محترقه و یا ساخت آن می کنند که این اقدام آنها هیچگونه سنخیتی با رسوم نوروز ندارد.

شکوهی مهمترین راه مقابله با این قبیل رفتارهای پُرخطر را افزایش سطح اطلاعات عمومی جامعه به ویژه خانواده ها دانست و تصریح کرد: اورژانس پیش بیمارستانی اقدام به ارائه آموزش های لازم در مراکز درمانی، چاپ و توزیع پمفلت، اطلاع رسانی در زمینه مخاطرات استفاده از موادمحترقه در فضای مجازی و چاپ و نصب بنر در سطح شهر می کند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: بر این اساس تیم های اورژانس به جای حضور در پایگاه در سطح شهر به خصوص محل های حادثه خیز از جمله بلوار ارم، میدان قائم و بعثت و میدان اصلی شهر همدان ، مراکز و مناطق پرجمعیت حضور می یابند.

شکوهی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته تیم اورژانس جادهای به طور میانگین در ۱۴ دقیقه و اورژانس شهری در هشت دقیقه در بالین حادثه دیده حضور می یابند که در صورت بروز گره های ترافیکی احتمال افزایش این زمان زیاد است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: هم اینک به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک پایگاه اورژانس شهری در همدان وجود دارد که هدف دانشگاه علوم پزشکی رساندن این آمار به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت یک پایگاه است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چهارشنبه پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در عملیات نخست پیرو اعلام اضطرار شناور تانکر «آیمو» به مرکز فرعی جست و جو و نجات دریایی خارگ مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، پس از هماهنگی لازم شناور ناجی به موقعیت اعزام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: شناور ناجی پس از رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد بیمار به سمت پایگاهش بازگشت و فرد یاد شده را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

حاجی رضایی ادامه داد: در دومین عملیات امدادرسانی نیز پس از اعلام اضطرار به مرکز جست و جو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت یک نفر از خدمه، پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۲۳ به موقعیت اعزام شد.

وی اظهار کرد: شناور ناجی پس از تحویل گرفتن فرد مصدوم وی را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

کد خبر 6092615

دیگر خبرها

  • سقوط خودروی دنا در قزوین یک‌کشته و دو مصدوم داشت
  • ۲ تصادف در زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • ۲ مصدوم در حادثه انفجار گاز در اهواز
  • ۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت