Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-02@17:02:38 GMT

پیام تبریک الهام علی اف به رئیسی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۶۹۳۱

پیام تبریک الهام علی اف به رئیسی

به گزارش صدای ایران ، متن این پیام بدین شرح است:

حضور جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای رئیس جمهور محترم؛
این روز مهم بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران - سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک - را صمیمانه به جنابعالی تبریک عرض می نمایم و بهترین آرزوهای خود را به ملت دوست و برادر ایران اعلام می دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اراده ملت های ما که با ریشه های مذهبی و فرهنگی به هم پیوسته اند، پایه اصلی روابط آذربایجان و ایران است که بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری بنا شده است. سطح بالای روابط دوستانه امروز ما نتیجه فعالیت های مشترک کشورهای ما در سی سال گذشته است. طی این سالها، سفرهای متقابل متعدد، اسناد امضاء شده، توافقات حاصل شده و پروژه های مشترک نقش مهمی در توسعه همکاری های پویای ما در زمینه های سیاسی، اقتصادی، حمل و نقل، انرژی، فرهنگی و سایر حوزه ها داشته است.


من از گفتگوهای سیاسی منظم بین جمهوری آذربایجان و ایران و همکاری ما در تعدادی از زمینه ها قدردانی می کنم. معتقدم که امروز چشم اندازهای زیادی برای توسعه بیشتر همکاری های متقابل و سودمند ما وجود دارد. بدون شک، احیای مرزهای دولتی آذربایجان و ایران در نتیجه آزادسازی سرزمین های تاریخی و باستانی ما از اشغال، شرایط مساعدی را برای استفاده کامل از ظرفیت های موجود در زمینه های مختلف و مشارکت مشترک در اجرای کریدورهای حمل و نقل و ارتباطی ایجاد کرده است. در این راستا، مایلم بر اهمیت یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص ایجاد ارتباطات جدید بین منطقه اقتصادی زنگه زور شرقی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان تاکید کنم.


در حال حاضر، کار بازسازی و مرمت گسترده ای در مناطق آزاد شده ما در حال انجام است. ما خوشحال خواهیم شد که در آینده نزدیک شاهد مشارکت شرکت های کشور شما در این فرآیند باشیم.


من معتقدم که روابط آذربایجان و ایران که در خدمت منافع مردم ما و منافع کشورهای ما است، با تلاش های مشترک ما با موفقیت به توسعه و تقویت ادامه خواهد داد.


با استفاده از این فرصت، برای شما آرزوی سلامتی، موفقیت در امور و آرامش و بهروزی برای مردم دوست و برادر ایران دارم.

با احترام،
 الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان



منبع: صدای ایران

کلیدواژه: الهام علی اف ابراهیم رئیسی پیام تبریک جمهوری آذربایجان آذربایجان و ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

تین نیوز

بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در این اجلاس وزیر اقتصاد امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می دهد طرفین علاقه مند به توسعه روابط در تمامی حوزه ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می کند.

نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن ۲ سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت جلسه اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • پیام تبریک مدیرعامل کروز به مناسبت روز کارگر
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان‌غربی بمناسبت روز معلم