Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@16:12:00 GMT

مشتری وفادار نفت روسیه در اروپا

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۷۰۲۵

مشتری وفادار نفت روسیه در اروپا

ایران اکونومیست- شرکت "پی کی ان اورلن" (PKN Orlen) که بزرگترین پالایشگر نفت لهستان است، برخلاف سایر خریداران اروپایی به خرید نفت روسیه ادامه می دهد تا امنیت تامین خوراک خود را تضمین کند.

 حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث شد آمریکا و بعضی از شرکتهای نفتی غربی خرید نفت روسیه را متوقف کنند اما شرکت پی کی ان اورلن اعلام کرد برای گروه اورلن، اولویت تضمین ادامه فعالیت پالایشگاههای اروپایی ما و امنیت انرژی لهستان و کل منطقه شامل لیتوانی، لاتویا، استونی، جمهوری چک و اسلواکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"پی کی ان اورلن" به رصد وضعیت در اوکراین ادامه می دهد و آماده هر گونه سناریویی از جمله تعلیق کامل عرضه از سمت شرق است.

این شرکت همچنین اعلام کرد موفق شده است منابع تامین نفت را در سالهای اخیر متنوع کند و نفت روسیه نیمی از تولید در پالایشگاه پلوک با ظرفیت ۳۳۰ هزار بشکه در روز است در حالی که نیمی از نفت مورد نیاز از عربستان سعودی، آمریکا و غرب آفریقا تامین می شود.

بر اساس گزارش رویترز، "پی کی ان اورلن" پالایشگاههایی را در لهستان، لیتوانی و جمهوری چک اداره می کند که ۲۹.۹ میلیون تن نفت خام در سال ۲۰۲۱ پالایش کردند.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نفت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

به گزارش همشهری‌آنلاین، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می شود در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: آمریکایی ها مسیر را برای این منظور فراهم کرده اند، چرا که (قوای) اوکراینی ها رو به اتمام است و آمریکایی که بدنبال قربانیان جدید برای این جنگ که به نفع آنها می باشد، هستند.

بنابراین گزارش رهبر اپوزوسیون «کی یف» در ادامه گفت: دیگر بر کسی پوشیده نست که بخش دفاعی آمریکا (پنتاگون) به بهای مرگ صدها هزار اوکراینی کسب درآمد می کند و ناتو نیز (با ادامه این جنگ) احتمالا درصدد خارج ساختن پول از اروپاست؛ آنها بدنبال آن هستند تا ملت های منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه در آتش این جنگ بیافکنند.

مدودچوگ افزود: غرب به سرکردگی آمریکا، خشونت و جنایت علیه مخالفان را بعنوان یک روند معمول سیاسی به کار می بندند.

به گزارش ایرنا، کنگره آمریکا و بدنبال آن کاخ سفید طی هفته های اخیر بسته کمک های مالی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار برای کی یف را تصویب و پنتاگون نیز کمک ۶ میلیارد دلاری برای ادامه جنگ در اوکراین را اعلام کرد.

این درحالی است که روسیه در مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی از سوی غرب به سرکردگی آمریکا عملیات نظامی علیه اوکراین را به اجرا گذاشت و از آنزمان تاکنون کشورهای غربی در راس آنها آمریکا با حمایت های هنگفت مالی و نظامی، مسیر هرگونه دیپلماسی برای پایان دادن به آتش این جنگ را مسدود ساختند.

کد خبر 848893 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت