Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بورس تابناک، امروز ۲۱ اسفند ماه دومین نشست خبری سازمان بورس با حضور رئیس سازمان و اصحاب رسانه در حال برگزاری است. مجید عشقی در این نشست به پرسش ها و دغدغه های سهامداران پاسخ داد.

تامین مالی ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی در بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰

اوراق بدهی در مجموع ۲۲۴ هزار میلیارد تومان بوده و در مجموع کل تامین مالی ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگزاری ها

یکی از فعالیت‌های جدی سازمان بورس در سال‌جاری بحث انحصارزدایی از فعالیت‌های ارایه خدمات در بازار سرمایه است. نزدیک به ۱۲ سال کارگزاری جدیدی تاسیس نشده بود که از آبان ۸ مجوز موافقت اصولی کارگزاری صادر شده و یک مجوز نیز قبلا صادر شده بود.

سبدگردان ها

۸ موافقت اصولی تاسیس شرکت سبدگردان، ۳ موافقت اصولی تاسیس مشاور سرمایه‌گذاری و ۲ مجوز فعالیت پردازش اطلاعات مالی داشته‌ایم.

در حوزه صندوق‌ها، در تلاشیم صندوق‌های مختلفی را راه اندازی کنیم تا افراد با برنامه‌های سرمایه‌گذاری مختلف بتوانند از این ابزار‌ها بهره ببرند.

تایید صلاحیت مدیران ناشران با رویکرد حرفه‌ای دنبال شده است و سلب صلاحیت از ناشرینی که دارای حداقل‌های مقرر در قانون نیستند را اقدام خواهیم کرد.

درخصوص اصلاح قانون بازار و لایحه تضاد منافع در بازار نیز اقداماتی انجام شده، اما نهایی نشده است.

سود سهام عدالت

پرداخت سود از سجام با پیگیری‌هایی که انجام شد در لایحه بودجه لحاظ شد. بالغ بر ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت که سجامی بودند یا شماره شبای بانکی خود را در اختیار ما قرار داده بودند عملیات واریز سود آنان از شب گذشته شروع شده است و امیدواریم تا آخر امروز تمام شود.

سود سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی:
۵۳۲ هزار تومان

سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی:
۵۷۵ هزار تومان

سود سهام عدالت ۱ میلیون تومانی:
۱۰۸۱۰۰۰ هزار تومان

دامنه نوسان

بحث دامنه نوسان نیز بسیار مهم است و بخشی از انجام این کار مستلزم روشن شدن برخی ابهامات اساسی همچون بودجه و مباحث سیاسی است تا بعد از رفع ابهامات دامنه نوسان به صورت تدریجی تغییر پیدا کند.

بازگشایی دامنه نوسان به چه صورت خواهد بود؟

عشقی، رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار: دامنه نوسان یکی از مولفه های تاثیر گذار بازار است و تلاش می‌کنیم بازگشایی دامنه نوسان بخش عمده بازار را در بر بگیرد و از اوایل سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

وی افزود: بازخورد بازار، حد و حدود را مشخص می‌کند، همچنین گفت: دامنه نوسان به خودی خود نمی‌تواند بازار را به تعادل برساند و مولفه‌های دیگر نیز مهم هستند.

پرداخت سود از طریق سجام

مجید عشقی با اشاره به تایید صلاحیت مدیران ناشران گفت: برای صلب صلاحیت از مدیرانی که حائز شرایط کلی نیستند بخشنامه‌ای تهیه شده و از سال بعد اجرایی خواهد شد. از سوی دیگر امیدوار هستیم با همکاری مجلس قوانین بازار سرمایه بروزرسانی شود. بر همین اساس پرداخت سود از طریق سجام نیز باید به قانون تبدیل شود تا سهامداران در این حوزه سرگردان نشوند. سال ۱۴۰۰ حدود ۲۸۶ شرکت سود خود را از طریق سجام به ۴۵ میلیون نفر پرداخت کرده اند.

استارتاپ ها

عشقی با بیان اینکه جذب سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای استارت‌آپ‌ها در بازار سرملایه از اقدامات ما در ماه‌های اخیر است گفت: همچنین سامانه هوشمند پایش و نظارت بر بازار سرمایه راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفته است. سامانه‌های متعددی راه‌اندازی کرده‌ایم که یکی از آن‌ها سامانه یکپارچه مدیریت نهاد‌های مالی با رویکرد الکترونیکی کردن صدور مجوز است.

وی تصریح کرد: همچنین الکترونیکی شدن برگزاری مجامع شرکت‌ها به خوبی عملیاتی شد. تقویت صندوق تثبیت بازار هم از مواردی بود که در بودجه دیده شد و ما همواره پیگیریم تا مبالغ درنظر گرفته شده واریز و به کمک بازار بیاید. آموزش و ترویج سواد مالی برای ارتقا وضعیت بازار سرمایه بسیار مهم است که ما نیز به آن توجه ویژه داریم. توسعه مراکز آموزش و آزمون در شهر‌های مختلف و راه اندازی پلتفرم آموزشی تبسم در همین راستا در دستور کار قرار گرفت.

رونمایی از سامانه پایش بازار

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه،  این هفته از سامانه پایش بازار سرمایه رونمایی خواهد شد، گفت: سامانه هوشمند نظارت بر شرکتهای سبد گردان نیز در دست بهره برداری است. از سال قبل نیز هسته اصلی سامانه بومی معاملات اماده شده است ولی ماژولهای فرعی ان از جمله محاسبه شاخص و .... در دست بررسی است که به زودی وارد مدار خواهد شد.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه بورس مجید عشقی سهام عدالت مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه میلیارد تومان بازار سرمایه دامنه نوسان راه اندازی سهام عدالت هزار تومان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت‌ها در بازار حکایت از نوسان این بازار دارد به طوری که قیمت خودروهای داخلی و خارجی نسبت به روز گذشته دستخوش تغییر شده است.

کاهش ۷ تا ۳۵ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار؛ شاهین، دنا پلاس، ام وی ام و تیگو چند شد؟ | جدول قیمت ها

کد خبر 848909 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • خبری از علی کریمی و حسینی نیست(عکس)
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم