Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، چند سالی است که کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌ باعث آفت‌زدگی درختان بلوط در استان کهگیلویه و بویراحمد شده و باعث هجوم آفت پروانه سفید بلوط‌خوار  و آفت جوانه‌خوار درختان بلوط زاگرس شده است.

زنگ خطر از بین رفتن درختان بلوط که نماد زاگرس است به صدا درآمده و موضوع آنجایی بسیار نگران کننده می‌شود که به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد ۶۰ درصد از جنگل‌های استان از گردنه  باشت به سمت چرام در معرض نابودی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدزاده با ابراز نگرانی از آفت‌زدگی درختان گفت: چند سالی است که جنگل‌های استان دچار آفت شده و درختان بلوط که نماد زاگرس هستند آسیب دیده و در معرض نابودی هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه آفت‌ باعث از بین رفتن حدود ۶۰ درصد جنگل‌های استان خصوصا در مناطقی از گردنه باشت به سمت چرام شده است.

سید علی احمدزاده با بیان اینکه آفت به درختان یاسوج و کهگیلویه خسارت وارد کرده  افزود: همه امکانات برای مبارزه با آفت درختان و جنگل‌های استان  بسیج شود.

اما مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد آفات جنگل‌های استان را نگران کننده دانست و گفت: پروانه سفید بلوط‌خوار خسارت جدی به جنگل‌های استان وارد کرد که نیاز است  برای جلوگیری از افزایش خسارت محلول‌پاشی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: ۱۲ هزار هکتار از جنگل‌های استان محلول‌پاشی شدند نیاز است مجددا همان مناطق محلول‌پاشی شود که نیازمند تخصیص اعتبار از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم.

حکمتیان به این مورد هم اشاره کرد که آفت جوانه‌خوار درختان بلوط از اواخر اسفند  تا اوایل فروردین در درختان قابل مشاهده است که در این زمینه باید چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به نگاه مثبت استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حوزه منابع طبیعی گفت: استاندار قول داد که برای اعتبارات مبارزه با آفت مساعدت لازم را انجام دهد.

فرهام جلیلی معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت:  در مناطق سردسیری استان در سطح ۶ هزار و ۸۷۵ هکتار و مناطق گرمسیری شهرستان‌های کهگیلویه و بهمئی در سطح ۱۰ هکتار با آفات درختان مبارزه شد.

درختان بلوط نماد زاگرس هستند اما طی سال‌های اخیر به دلیل بیماری در معرض نابودی هستند که می‌طلبد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتباری در این زمینه اختصاص دهند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس بارندگی و خشکسالی استانداری و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد جنگل های استان درختان بلوط نماد زاگرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دکتر میعادی فر با هدف بازدید از زیر ساخت‌های فوریت‌های پزشکی و کلنگ زنی ۳ پایگاه اورژانس وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
با حضور رئیس اورژانس کشور کلنگ ساخت ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و با مساحت ۲۴۰ و زیر بنای ۱۳۵ متر مربع به زمین زده شد.
خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد