Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@15:22:15 GMT

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۷۲۲۴

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و اوکراین

به گزارش ایلنا به نقل از پلج تایمز، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، در جریان گفت‌وگویی تلفنی با «دیمیتری کولبا»، وزیر خارجه اوکراین، در رابطه با ملاقات وزیر خارجه اوکراین با همتای روس‌اش «سرگی لاوروف» که پیش‌تر در ترکیه صورت گرفت به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده همچنین آمده است که وزرای خارجه آمریکا و اوکراین در خصوص نشست سه‌جانبه‌ای که میان وزرای خارجه اوکراین، روسیه و «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه، صورت گرفت با یکدیگر گفت‌وگو کردند.  

در بخشی از این بیانیه آمده است: «بلینکن، کولبا را در جریان اقدامات مشترکی که ایالات متحده با همکاری گروه ۷ و اتحادیه اروپا انجام می‌دهند تا فشارها بر روسیه را افزایش بدهند، قرار داد.»

عالی‌ترین مقام وزارت خارجه ایالات متحده همچنین به همتای اوکراینی خود اطمینان داد که واشنگتن به حمایت‌های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه خود از کی‌یف ادامه خواهد داد.  

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آنتونی بلینکن خارجه ایالات متحده وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۵ واحد (یگان) نظامی ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داده اما از انجام اقدامات تنبیهی علیه آنها خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد