Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:31:31 GMT

سه اثر میراث طبیعی کرمانشاه ثبت ملی شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۷۳۱۸

سه اثر میراث طبیعی کرمانشاه ثبت ملی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیومرث اعظمی معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه، اظهار کرد: درنشست شورای ثبت آثار کشور، سه پرونده از آثار طبیعی کرمانشاه مورد داوری و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: چشمه سراب قره‌بلاغ و چشمه سراب گرم هر دو در شهرستان سرپل‌ذهاب و چشمه سراب مورت در شهرستان گیلانغرب سه اثر طبیعی کرمانشاه هستند که با تأیید اعضای این شورا به ثبت ملی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به ارزشمندی این سه اثر طبیعی، عنوان کرد: چشمه سراب قره‌بلاغ به علت اینکه تنها زیستگاه طبیعی گل نیلوفر آبی زرد (Nuphar lutea) در استان کرمانشاه است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: چشمه سراب گرم سرپل‌ذهاب هم به دلیل دبی بالای آب و تامین آب شرب سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، سومار، نفت شهر و بخش از گیلانغرب مورد توجه زیادی است.

اعظمی اضافه کرد: ثابت بودن نسبی دمای آب این چشمه در تمام فصول سال باعث شده که در فصل زمستان دمای آن از محیط اطراف گرم‌تر باشد که به این دلیل مردم محلی به آن چشمه گرم می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: در چشمه سراب مورت نیز از آنجایی که یکی از دو زیستگاه طبیعی درختچه مورت در ایران است، از قرون قبل تاکنون مورد توجه بوده است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس معاون میراث فرهنگی کرمانشاه سه اثر میراث طبیعی چشمه گرم سراب قره بلاغ ثبت ملی سرپل ذهاب گیلانغرب چشمه سراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی