Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده است تا در حوزه امنیت غذایی، ماشین فرآوری قهوه را بومی‌سازی کند که این محصول با یک‌سوم قیمت نمونه اروپایی تولید شده است، این در حالی است که امسال بیش از ۱۰ هزار تن دانه قهوه به ارزش ۲۶.۵ میلیون دلار به کشور وارد شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نخبگان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند ماشین فرآوری قهوه را بومی‌سازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت دانش‌بنیان روزانه 6 تن قهوه را تفت می‌دهد و نقش بسزایی در بازار کشورهای منطقه دارد. این محصول در صنایع غذایی پرکاربرد و با یک‌سوم قیمت نمونه اروپایی تولید شده است.

امسال بیش از 10 هزار تن دانه قهوه به ارزش 26.5 میلیون دلار به کشور وارد شده است. دانه قهوه محصولی پرطرفدار است که برای رسیدن به دست مصرف‌کننده باید با استفاده از دستگاه‌های خاص فرآوری شود. بومی‌سازی دستگاه‌های تفت و فرآوری دانه قهوه، یکی از طرح‌هایی است که توسط نخبگان کشور با هدف رفع نیاز صنعت دنبال شده و حالا به نتیجه رسیده است.

"حمامی" مدیر طراحی محصول این شرکت دانش‌بنیان گفت:‌ دانه قهوه به وسیله دستگاه مکنده وارد درام دستگاه شده و در دمای 180 تا 190 درجه رسوب و فرآوری می‌شوند که این فرآوری در 4 رنگ مختلف انجام می‌شود.

توانمندی فناوران کشور در این صنعت سبب شده تا میزان ارز خارج شده از کشور با وجود زیرساخت فرآوری دانه‌های قهوه تا 50 درصد کاهش یابد در همین زمینه "رنجبر" مدیر فناوری محصول این شرکت دانش‌بنیان می‌گوید: هر کیلو قهوه در ایران بین 150 تا 200 هزار تومان یعنی معادل 6 تا 7 دلار است و اگر بخواهیم همین قهوه را به صورت بسته‌بندی شده از خارج وارد کنیم بین 20 تا 25 دلار قیمت آن است، در واقع قهوه قابلیت این را دارد که از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

توجه به زیرساخت‌های حوزه صنعت غذایی یکی از اهدافی است که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد هدف قرار گرفته و منجر به بومی‌سازی ماشین‌آلات مورد نیاز صنایع این حوزه شده است تا جایی که سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌گوید: برنامه ویژه‌ای در حوزه امنیت غذایی و بیوتکنولوژی داریم و فکر می‌کنم یکی از اولویت‌های اصلی کشور موضوع امنیت غذایی است که بیشترین وابستگی را نیز در این حوزه داریم و جز ورود و نفوذ تکنولوژی، هیچ چیزی بحث امنیت غذایی را حل نمی‌کند.

ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات ماشین‌آلات خارجی با هدف بازگشت به خط تولید از دیگر دستاوردهای نخبگان در حوزه ماشین‌آلات صنعت غذایی است.

پرداخت 22 هزار میلیارد تومان تسهیلاتِ صندوق نوآوری برای حمایت از دانش‌بنیان‌های کشورحضور 400 شرکت دانش‌بنیان در برنامه‌های صادراتی صندوق نوآوری و شکوفاییاختراع شرکت دانش‌بنیان ایرانی برای کاهش مصرف روزانه 11 میلیون لیتر سوخت خودروهای گازوئیلی!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت علمی ریاست جمهوری معاونت علمی ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان دانه قهوه امنیت غذایی بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور