Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از چهاردهم تا بیستم اسفند ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی
وضعیت شهرستان‌های استان سمنان در تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سه تغییر اعلام شد و استان سمنان از وضعیت قرمز خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی استان سمنان که شامگاه جمعه ۲۰ اسفندماه از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد شهرستان‌های مهدیشهر، سرخه، سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان و آرادان، در وضعیت نارنجی و میامی نیز زرد هستند. کمیته مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه جمعه اعلام کرد طی شبانه‌روز گذشته ۱۶۷ نفر با موضوع کووید۱۹ به مراکز درمانی استان مراجعه کردند. 
تعداد کل موارد مثبت کووید۱۹ در شبانه‌روز گذشته ٧٧ نفر بود که ٧٠ نفر جزو موارد مثبت سرپایی و هفت نفر به صورت بستری بودند. کمیته مقابله با کرونا استان سمنان اعلام کرد طی ٢۴ ساعت گذشته آزمایش کرونای ۴۴ نفر مثبت شد.
استاندار سمنان گفت: استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج در رتبه سوم کشوری قرار دارد.
سیدمحمدرضا هاشمی عصر جمعه در نشست اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان درباره مسائل و مشکلات مجتمع تعاونی جدید الاحداث گلخانه‌ای محمدآباد اعلاء در سالن جلسات غدیر استانداری افزود: دولت با پرداخت تسهیلات با بهره کم به دنبال تسهیل در ازدواج جوانان است و آمارها نشان می‌دهد مسوولان استانی در جذب تسهیلات عملکرد مطلوب داشته‌اند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان گفت: رای نهایی پرونده سرقت از طلافروشی در شهر سمنان که با مجروحیت با شلیک گلوله و فوت طلافروش همراه بود در انتظار تنفیذ حکم قصاص از سوی رئیس قوه قضائیه است.
محمد شریف‌ ابراهیمی روز چهارشنبه در خصوص سرانجام رسیدگی به پرونده سرقت مسلحانه طلافروشی سمنان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پرونده سرقت مسلحانه طلا فروشی بازار سمنان اسفند ۹۹ در دادسرا رسیدگی و پس از رفع نقص‌ها از سوی دادگاه کیفری یک سمنان و بررسی نهایی منجر به صدور حکم شد و اکنون اجرای حکم قصاص در انتظار تنفیذ از سوی رئیس قوه قضائیه است و پس از ارسال تنفیذ به سمنان حکم قصاص اجرا خواهد شد.
رییس آتش نشانی گرمسار گفت: بیش از ۵۰ درصد واحد تولیدی حریربافت گرمسار واقع در شهرک صنعتی ایوانکی به دلیل آتش‌سوزی خسارت دید.
عباس قندالی شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: آتش‌سوزی در واحد تولیدی حریربافت گرمسار حدود ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شامگاه جمعه گزارش و نزدیک به پنج بامداد آتش مهار شد.
علمی
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: عضو هیأت علمی این دانشگاه در حوزه مهندسی برق از سوی نشریه IEEE Transactions on Power Systems  به‌عنوان دبیر علمی برجسته در سال ۲۰۲۱ برگزیده شد.
سیف الله سعدالدین روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: نیما امجدی استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان پس از ۶ سال همکاری از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۱ به عنوان دبیر علمی نشریه IEEE Transactions on Power Systems موفق به اخذ جایزه دبیری علمی برجسته در سال ۲۰۲۱ از سوی این نشریه شد .
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: دفتر نمایندگی خون بند ناف نوزادان جهاددانشگاهی استان در شهرستان شاهرود راه‌اندازی شد.
نعمت الله نظری روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهارداشت: تسهیل در عقد قرارداد مشتریان و تسریع در ارائه خدمات، دفتر نمایندگی خون بند ناف نوزادان جهاددانشگاهی با حضور مدیر امور نمایندگی های شرکت فناوری بن یاخته های رویان جهاددانشگاهی در شهرستان شاهرود افتتاح و راه اندازی شد.

فرهنگی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان گفت: علی صرفی، دانش‌آموز دامغانی دوره دوم دبیرستان مدال نقره مرحله اول المپیاد جهانی رشته مدیریت و اقتصاد را به خود اختصاص داد.
میثم حیدرهایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: دانش آموز صرفی از دبیرستان شهید بهشتی (دوره دوم) دامغان که در مرحله پایانی کشوری المپیاد علمی رشته اقتصاد و مدیریت موفق به کسب مدال طلا و راهیابی به مرحله جهانی شده بود، موفق به کسب مدال نقره المپیاد جهانی شد.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۴ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی با ۱۶۶ غرفه در ورودی شهرهای استان با هدف معرفی، ارائه صنایع‌دستی و جذب گردشگران راه‌اندازی می‌شود.
جعفر صفاخواه روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: در این بازارچه‌ها، صنایع‌دستی شاخص استان شامل سفال و سرامیک، قلمکار، و تراش سنگ‌های قیمتی، در نقاط پر بازدید در معرض دید مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.
برگزاری آیین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار محمدرضا شعبانی عصر پنجشنبه با حضور فرماندهان سپاه و مسوولان استان و شهرستانی در گلزار شهدای شاهرود، تقدیر از اثر متعلق به «فتح‌الله زیارتی» هنرمند سرامیک استان سمنان در چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و اختصاص پنج رتبه جشنواره ابوذر استان سمنان به خبرنگاران ایرنا، از دیگر خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی
استاندار سمنان گفت: ۱۰۰هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه تسهیلات اقتصادی از محل سفر رییس جمهور به استان تخصیص یافته که جذب با جدیت پیگیری شود.
سیدمحمدرضا هاشمی عصر سه‌شنبه در کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: بانک‌های عامل در جذب ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلات اقتصادی پیرو سفر رییس جمهور به استان اهتمام ویژه داشته باشند.
مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سمنان گفت: ۳۷هزار میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات معدنی و واحدهای تولیدی استان پیرو سفر آیت الله سیدابرهیم رئیسی رییس جمهور تخصیص یافت.
مجتبی اقوامی‌پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: پرداخت تسهیلات ۳۷‌هزار میلیارد ریالی برای ۳۰ طرح مربوط به نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات واحدهای تولیدی و معدنی به وسیله نهاد ریاست جمهوری پیرو سفر آیت الله رییسی به استان سمنان تصویب شده بود.
سرپرست فرمانداری سمنان گفت: تعهد اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان امسال ۱۱۱ درصد تحقق یافت.
حسن اقوامی‌پناه روز چهارشنبه به  ررسانه ها ابراز داشت: ۶۱ درصد جویندگان کار استان در سال ۱۴۰۰ مربوط به شهرستان سمنان بود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: جشن انفال به مناسبت تثبیت حاکمیت دولت بر ۹۸ درصد اراضی ملی استان برگزار شد.
جعفر مرادی حقیقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: جشن انفال در واقع جشنی برای صدور سند مالکیت تمام اراضی ملی و کوتاه‌شدن دست سودجویان از عرصه‌های منابع طبیعی است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۹۴ هزار و ۶۴۴ قطعه طیور از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به منظور مهار کانون بیماری طیور در استان معدوم شدند.
حمیدرضا حسینی شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: هشت کانون بیماری طیور از ابتدای امسال تا پایان دی در استان سمنان شناسایی شد که معدوم‌سازی ۹۴ هزار و ۶۴۴ قطعه طیور معدوم شده مربوط به این کانون‌ها بود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: اینترنت پهن‌باند سیار با فناوری نسل سوم و چهارم در سه روستای شهرستان سرخه با ۴۵ میلیارد ریال توسعه می‌یابد.
سیدیاسر حسن پور روز دوشنبه به رسانه ها ابراز داشت: با پیگیری صورت گرفته از وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات، طرح اینترنت پهن باند سیار با فناوری نسل سوم و چهارم در سه روستای عبدالله آباد، جوین و امامزاده محمد زید شهرستان سرخه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال به تصویب رسید.
برگزاری آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز پنجشنبه با حضور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در سالن شهید ترحمی سمنان و معرفی محمدرضا قاسمی به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاوری استان سمنان و تکریم سید حسن میرعماد، از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان گفت: مجید شاهی نیان از شهرستان میامی با صعود به قله‌های مرتفع کشور به عنوان سیمرغ کوهنوردی کشور دست پیدا کرد.
هادی ملاکاظمی روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: مجید شاهی نیان کوهنورد اهل شهرستان میامی به عنوان اولین کوهنورد استان سمنان  نشان ملی سیمرغ را دریافت کرد. 
رئیس هیات تکواندو استان سمنان گفت: احمد اخلاقی پرافتخارترین ورزشکار استان سرمربی تیم ملی پومسه شد.
سعید نوروزی عجم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بنا بر نظر رئیس و کمیته فنی فدراسیون تکواندو، اخلاقی، به عنوان سرمربی تیم ملی پومسه انتخاب شد.
وی در خبری دیگر اعلام کرد: غزل سلطانی مدال نقره رقابت‌های جام باشگاه های آسیا و سعیده نصیری در مسابقات جام باشگاه های آسیا و جام فجر ٢ مدال طلا کسب کردند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس سمنان ازدواج ساده سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری منابع طبیعی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس سمنان ویروس کرونا مدارس سمنان ازدواج ساده منابع طبیعی بهداشت و سلامت گفت و گو با ایرنا هزار میلیارد ریال استان سمنان گفت استان سمنان شنبه در گفت روز چهارشنبه رسانه ها رییس جمهور صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت

محمد صالح شیخ زاهدی گفت: در راستای اجرای سند تحول دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان، رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان شهرستان رابر در دستور کار قرار گرفت.

در این بازدید که با برپایی میز خدمت قضایی و دیدار چهره به چهره مددجویان همراه بود، مددجویان مشکلات خود را بیان نموده و درخواست‌های آنان بوسیله قضات مورد بررسی قرار گرفت.
صالح شیخ زاهدی بیان داشت: سرکشی قضات دادگستری شهرستان رابر از زندان بافت به صورت هفتگی انجام می‌شود تا زندانیان بتوانند به صورت چهره به چهره و بدون واسطه با قضات گفتگو نموده و مشکلات قضائی و حقوقی خود را مطرح کنند.

این مقام قضائی ادامه داد: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین ضرورت پایش پرونده زندانیان، مشکلات زندانیان در کوتاهترین زمان بررسی و رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان و وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی و وضعیت غذایی مورد بررسی و دستور تسریع در رفع مشکلات صادر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و تعامل دستگاه قضایی شهرستان رابر با زندان شهرستان بافت در حال حاضر وضعیت زندان بافت از جهات مختلف رضایت بخش است.

در پایان این بازدید نیز رئیس دادگستری شهرستان رابر با حضور در شورای طبقه بندی زندان با مرخصی و رای بازی تعدادی از زندانیان واجدشرایط و فعال قرانی موافقت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند