Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ایام عید نوروز در حال نزدیک شدن اما مردم آن‌چنان که باید و شاید قدرتی برای خرید‌ کردن ندارند و نمی‌توانند مایحتاج شب عید خود را کاملا فراهم کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ایام پیش از عید همواره برای مردم ایران یادآور خرید‌های به یاد ماندنی است خرید البسه و پوشاک، آجیل و تنقلات، میوه و شیرینی و در یک کلام هر آنچه که مردم سعی می‌کنند در ایام شاد بودن و همچنین بذل کردن شادی‌هایشان از آن‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این روزها اگر به بازار‌ها سر بزنید دیگر آن رونق قدیم را مشاهده نخواهید کرد، همین 10 سال پیش که به بازار می‌رفتیم با دستانی مملو از خریدهای نوروزی به خانه بر می‌گشتیم و یا اینکه هر شب که پدر‌ها به خانه می‌آمدند با دستانی مملو از پلاستیک‌های پر از خرید بود اما دیگر همه این صحنه‌ها برای ماها صحنه‌هایی نوستالژیک شده است و نسل جدید هم با آن‌ها غریبه هستند.

انتقاد عضو کمیسیون بهداشت ‌مجلس از عرضه آجیل کهنه در بازار/ شاهد رشد بیماری‌هایی ناشی از مصرف آجیل کهنه هستیمصادرات و واردات در بازارچه یزدان رونق گرفت/ بازگشایی بازارچه بعد از 7 سال تعطیلیمسئولان تدبیری جدی برای مدیریت التهاب در بازار زنجان بیندیشند

آنچه که امروز شاید برای همه عیان شده است این است که تنها با نظارت نمی‌شود نشاط را به بازار که رابطه مستقیم با نشاط اجتماعی دارد برگرداند بلکه باید برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه قیمت تمام شده محصولات در همان مرکز اولیه توزیع و مرکز مادر تولیدی و همچنین تلاش‌های مستمری برای احیای قدرت خرید مردم انجام شود.

شاید بتوان برای نجات خورد و خوراک مردم کالاهای تنظیم بازاری توزیع کرد اما دیگر نیازهای مردم از این راه مرتفع نمی‌شوند بنابراین باید بر روی تقویت قدرت خرید مردم تمرکز کرد. 

سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز جهت کنترل بازار نظارت‌های ویژه نوروزی خود را آغاز کرده است. 

عبدالرضا پیروی منش معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 1401 و ماه مبارک رمضان در سراسر استان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح، کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تأمین و توزیع، با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال است. 

وی افزود: ازسوی دیگر ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی و جلوگیری از تخلفات احتمالی، رسیدگی فوری و دقیق به شکایات و گزارشهای مردمی از دیگر اهداف اجرای این طرح است. 

پیروی منش با اشاره به زمان اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 1401و ماه مبارک رمضان اعلام نمود: این طرح از 10 اسفندماه سالجاری آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تاکید کرد: ستاد خبری سازمان با شماره تلفن 124 آماده دریافت هرگونه نظر پیشنهاد وانتقاد و شکایت مردمی بوده و به شهروندان اطمینان خاطر داده می شود به کلیه شکایات وگزارشات مردمی در اسرع وقت رسیدگی و اعلام نتیجه خواهد شد.

انتهای پیام/865/س

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم‌الهدی، صولت مرتضوی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارتخانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.

سید احمد علم الهدی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در ۲ عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

وی اظهار کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده است و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

امام جمعه مشهد گفت: عمده مطالبه مردم در شرایط کنونی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. در شرایط فعلی کشور، نیازمند به کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه تحقق نمی یابد.

علم الهدی تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل داریم. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901407

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • نظارت هوشمند لازمه فسادزدایی است
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول