Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا به نقل از ازبکستان دیلی، مراسم امضای پروتکل مربوط به رایزنی‌های نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد. در این سند پیش‌نویس یادداشت طرف ایرانی به منظور کسب وضعیت “عضو سازمان همکاری شانگهای” به تصویب رسید.

در این مراسم ولادیمیر نوروف، معاون وزیر امورخارجه ازبکستان، روسای نهادهای دائمی سازمان همکاری شانگهای، هماهنگ‌کنندگان ملی کشورهای عضو و به‌علاوه روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک چین و روسیه در تاشکند حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند نشان دهنده آمادگی طرف ایرانی برای رعایت اهداف ‌و اصول منشور سازمان شانگهای پس از عضویت، معاهدات بین‌المللی و اسناد مصوب در سازمان برای کمک به توسعه دوستی و همکاری‌های متقابل سودمند با کشورهای عضو در جهت افزایش اختیارات سازمان همکاری شانگهای در امور بین‌المللی و منطقه‌ای است.

بنابر این گزارش، مرحله بعدی این روند ‌امضای یادداشت تعهدات در حاشیه نشست آتی سران کشورهای عضو سازمان شانگهای در سمرقند در شهریورماه سال آینده خواهد بود. پس از آن، سران کشورهای عضو به بررسی وضعیت ایران به‌عنوان “عضو” سازمان همکاری شانگهای خواهند پرداخت.

ولادیمیر نوروف در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از عضویت ایران در سازمان شانگهای تصریح کرد: عضویت کشوری همچون ایران مسئولیت جغرافیایی سازمان همکاری شانگهای را گسترش می‌دهد و چشم‌انداز جدیدی را برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای باز می‌کند. این سازمان با اطمینان در حال حرکت به سمت همکاری گسترده بین قاره‌ای در محدوده وسیع اوراسیا است.

وی‌ ادامه داد: این، بدون شک به ما این امکان را می‌دهد که نگاهی تازه به موضوعات منطقه‌ای و دستورکار جهانی بیندازیم.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان همکاری شانگهای سازمان شانگهای کشورهای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با همتای مصری خود دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا به سر می‌برد، با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشور‌های اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی