Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:10:44 GMT

پوشاک ایرانی را با برند خارجی می‌فروشند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۷۸۵۳

پوشاک ایرانی را با برند خارجی می‌فروشند

ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان گفت: در حال حاضر پوشاک و یا کت‌وشلوار دوخت داخل با کیفیت بالایی تولید می‌شود، اما تنها با زدن یک مارک خارجی عنوان می‌شود، کت‌وشلوار ترک است و با قیمت بالایی فروخته می‌شود.

ابراهیم خطابخش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بازار پوشاک در آستانه شب عید، اظهار کرد: باید توجه داشت قیمت پوشاک نسبت به بقیه بازارها افزایش نیافته و حتی نسبت به ابتدای امسال ثابت مانده، اما مردم قدرت خرید پایینی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فراوانی پوشاک و تولید آن در بازار اشاره کرد و افزود: امروز بازار پوشاک دچار مشکل است، چراکه مغازه‌داران ناچار به خرید نقدی هستند، در حالیکه جنس‌ها بعضاً فروخته نمی‌شود و امکان مرجوع شدن وجود ندارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان افزود: سابق مغازه‌داران بخشی از جنس خود را چکی و بخشی را نقدی خرید می‌کردند، اما اکنون باید به‌صورت کاملاً نقدی خرید کنند و تا زمانی که جنس فروخته نشود به‌نوعی سرمایه آنها بازگشت نمی‌شود و این موجب آسیب به مغازه‌داران حوزه پوشاک شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر پوشاک موجود در بازار تولیدات داخل هستند، تصریح کرد: اکنون کیفیت تولیدات پوشاک ایرانی قابل‌رقابت با خارج است، اما متأسفانه یا در تهیه لوازم اولیه تولید پوشاک همچون نخ، آستری، لایه چسب و ... با کمبود و یا گرانی روبرو هستیم.

خطابخش گفت: در حال حاضر کت‌وشلوار دوخت داخل با کیفیت بالایی تولید می‌شود، اما تنها با زدن یک مارک خارجی عنوان می‌شود، کت‌وشلوار ترک است و با قیمت بالایی فروخته می‌شود.

وی افزود: این کار به دلیل تقاضای مشتریان شکل می‌گیرد، در حالیکه برخی مشتریان همین جنس را با برند ایرانی خرید نمی‌کنند.

وی البته تأکید کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد پوشاک موجود در بازار، تولید داخل است و برخی پوشاک که در مغازه‌ها به اسم ترک فروخته می‌شود یا به‌صورت قاچاق وارد شده و یا از قبل در مغازه‌ها بوده و فروش نرفته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر نمایندگی پوشاک برندهای خارجی چندان در اصفهان فعال نیستند و به دلیل حمایت از تولیدات داخل تابلوهای آنها پایین آمد، چراکه وقتی تولیدکننده خوب در بازار فعال است، دلیلی به فعالیت برندهای خارجی پوشاک باقیمت‌های بالا نداریم.

به گفته خطابخش، در حال حاضر بخش تولید، لباس‌ها گران می‌شود و فروشگاه‌دار جنس را گران نمی‌کند از سوی دیگر قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته شاید بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر شده است

وی همچنین تأکید کرد: از ابتدای اسفندماه تمام فروشندگان لباس موظف به نصف اتیکت قیمت و همچنین ارائه فاکتور به مشتری هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پوشاك قاچاق پوشاک و لباس نوروز حال حاضر کت وشلوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد

مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا مهمترین و شاخص ترین برنامه ای این شرکت در سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد. - اخبار بازار -

بهنام عزت نژاد در گفتگوی اختصاصی با بیدنا، برنامه های شاخص شرکت ساینا در سال مالی جدید را تشریح کرد و گفت: در سال 1403 محصولات برند هوم لایف با جایگاه ممتاز در نقشه ادراکی مصرف کنندگان روانه بازار خواهد شد.

وی افزود: در فاز اول این طرح، مایع ظرفشویی؛ پاک کننده شیرآلات؛ گاز‌پاک کن؛ مایع لباس و نرم کننده لباس تولید و روانه بازار خواهد شد.

 مدیرعامل ساینا با بیان اینکه در سال 1403 محصولات آیروسل با برند مکتیس وارد بازار خواهد شد افزود: استراتژی رشد تولید مورد تاکید مجموعه ساینا و مدیریت شرکت توسعه صنایع بهشهر در سال 1403 است. در همین راستا برند پریمکس حضور گسترده تری در بازار های داخلی و خارجی خواهد داشت.

عزت نژاد با بیان اینکه توسعه محصول و توسعه بازار از اولویت های ساینا در سال 1403 خواهد بود ادامه داد: در راستای توسعه محصول پریمکس؛ محصولاتی همچون مایع لباس آنتی باکتریال؛ مایع ظرف حلال در آب سرد و مایع ظرف حاوی نرم کننده، پودر ماشینی و دستی، کرم کف شوی تولید و در راستای توسعه بازار؛ حضور گسترده تر در بازارهای سازمانی داخلی؛ فروشگاه های زنجیره ای  و بازارهای خارجی در دستور کار مجموعه است.

مدیرعامل ساینا با بیان اینکه برای افزایش سهم بازار برند پریمکس برنامه های ویژه ای در سال 1403 داریم تصریح کرد: سهم ذهنی و عاطفی برند پریمکس در بین مصرف کنندگان از طریق فعالیت های ترفیعی و تشویقی خلاقانه و متناسب با بودجه تبلیغاتی شرکت افزایش خواهد یافت. همچنین برای تقویت برند و نفوذ بیشتر در بازار، برنامه های ترفیعی و تشویقی در  سه حوزه پخش؛ مغازه دار و مصرف کننده را اجرایی خواهیم کرد.

وی در ادامه به رویکردهای صادراتی شرکت ساینا پرداخت و گفت: از جمله اهداف مهم صادراتی شرکتهای گروه شوینده توسعه صنایع بهشهر در سال 2023 دسترسی به بازارهای بالقوه یمن و شرق آفریقا بود که با صادرات به کشور عمان اولین قدم با موفقیت برداشته شد. همچنین صادرات به مقاصد جدید صادراتی اعم از کشورهای ترکمنستان و عمان نیز محقق شد.

عزت نژاد افزود: قدم بعدی در راستای صادرات به کشور عمان ایجاد سبد دوم محصولات صادراتی با برند هوم لایف می باشد که در سال 2024  مراحل آن طی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساینا با تاکید بر اینکه توسعه جغرافیایی مقاصد صادراتی با جدیت دنبال خواهد شد ادامه داد: افزایش تنوع و حجم صادرات به مقاصد اصلی صادراتی آسیای میانه اعم از قزاقستان و قرقیزستان و نیز تقویت مشتری های صادراتی حوزه قفقاز اعم از گرجستان و ارمنستان از دیگر برنامه های صادراتی ساینا در سال 1403 است.

عزت نژاد در پایان با تبریک سال جدید ابراز گفت: پیش بینی می کنم در سال 1403 در حوزه تولید و فروش رکورد ده ساله شرکت شکسته شود.

دیگر خبرها

  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد