Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-کتاب تقریرات درس خارج فقه آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به عنوان اثر برگزیده سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی انتخاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، در سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی که به همت مرکز تحقیقات علمی مجلس خبرگان رهبری برگزار شد از کتاب (مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت امام زمان علیه السلام) تالیف آیت الله علم الهدی به عنوان اثر برگزیده بخش آثار نمایندگان مجلس خبرگان تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب (مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت امام زمان علیه السلام) حاصل تقریرات درس خارج فقه آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در سال تحصیلی 94-95 است که انتشارات حوزه علمیه خراسان در پاییز سال 1399 آنرا چاپ و منتشر کرد.

کتاب گویای «شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی» منتشر شد + فیلمهیچ کتابی در داوری "کتاب سال دفاع مقدس" جا نماند/ کتاب فاخر همه‌جای دنیا مشتری دارد، هویت ایرانی را "معمولی" ننویسیمنفیس‌ترین نسخه خطی کتاب خمسه نظامی رونمایی شد

در این کتاب که در مقام تبیین و دفاع از نظریه مشروعیت قیام و اقامه حکم در عصر غیبت بر اساس ادله معتبر فقهی به رشته تحریر درآمده، عناوین سه گانه «حکومت و دولت از منظر آموزه‌های اسلامی»،«ادلّه مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت» و«اشکالات نظریه مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت» مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.

علاقه مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب نفیس به فروشگاه انتشارات حوزه خراسان به نشانی مشهدمقدس، خیابان امام خمینی(ره)، حدفاصل امام خمینی(ره) 32 و 34 مراجعه کنند.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علم الهدی کتاب سال آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری آیین دسته‌روی روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد و سایر نقاط شهری استان خبر داد.

حجت الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از خراسان شمالی اظهار کرد: هیئات مذهبی، علما و روحانیون و مردم ولایتمدار استان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، رئیس مذهب جعفری به‌صورت متمرکز به عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

وی با تأکید بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم، افزود: آئین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیئات مذهبی شهرستان بجنورد ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت از محل میدان شهید به سمت آستان امامزاده سید عباس (ع) انجام می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه این دسته‌روی در همه نقاط شهری استان برگزار می‌شود، ادامه داد: این آیین در شیروان ساعت ۹ صبح از مساجد به سمت مصلی نماز جمعه، اسفراین ساعت ۱۰ صبح از مساجد شهر به سمت حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج)، آشخانه نیز ساعت ۹ صبح از ابتدای بلوارشهید بهشتی تا میدان امام خمینی «ره» مقابل مسجد جامع انجام می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های بسیار ارزشمند ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، امام جعفر صادق (ع) و با تأکید بر الگو گرفتن از سبک زندگی امام صادق (ع)، گفت: نگاه خاص امام صادق (ع) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی می‌تواند بهترین الگو برای فعالان فرهنگی، قرآنی و مجموعه‌های حوزه تعلیم و تربیت باشد.

کد خبر 749484

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • مطهری امام
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است