Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:54:51 GMT

نحوه تنظیم ترمز خودرو پیش از سفر

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۸۰۶۶

نحوه تنظیم ترمز خودرو پیش از سفر

دو نوع سرویس ترمز وجود دارد که وسیله نقلیه را از حرکت باز می دارد : ترمز دیسکی و ترمز درام. علاوه بر این، تقریباً تمام خودروها دارای ترمزهای اضطراری و ترمزهای ضد قفل هستند.

به هر اندازه که یک خودرو به ما سرویس می دهد، لازم است که ما هم به صورت مرتب به ماشین شخصی مان رسیدگی کنیم. دوره آموزش مکانیک خودرو بستری مناسب برای تعلیم مکانیک هایی ست که در رسیدگی به خودروها کمک بزرگی به ما می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع ترمز در یک خودرو

پیش از اینکه درباره روش تنظیم سیستم ترمز در خودرو بخوانیم، بهتر است با انواع ترمزها در اتومبیل آشنا شویم:

ترمزهای دیسکی

ترمزهای دیسکی شامل یک روتور ترمز است که مستقیماً به چرخ وصل می شود. فشار هیدرولیک از سیلندر اصلی باعث می شود که یک کالیپر لنت های ترمز را در دو طرف روتور فشار دهد. اصطکاک بین لنت ها و روتور باعث کندی خودرو و توقف آن می شود.

ترمز درام

ترمزهای درام شامل یک درام ترمز است که به داخل چرخ متصل است. هنگامی که پدال ترمز منقبض می شود، فشار هیدرولیک دو کفشک ترمز را به درام فشار می دهد. این باعث ایجاد اصطکاک و کاهش سرعت خودرو و توقف آن می شود.

ترمز اضطراری

ترمز اضطراری که به عنوان ترمز دستی نیز شناخته می شود، یک سیستم ترمز ثانویه است که مستقل از سرویس های ترمز کار می کند. در حالی که انواع مختلفی از ترمزهای اضطراری وجود دارد، تقریباً تمام ترمزهای اضطراری با کابل هایی کار می کنند که به طور مکانیکی فشار را به دستگاه وارد می کنند.

ترمز ضد قفل یا ABS

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) در اکثر خودروهای جدید یافت می شود. اگر ترمزهای ثابت به طور ناگهانی اعمال شوند، ABS از قفل شدن چرخ ها جلوگیری می کند تا لاستیک ها نلغزند. این ویژگی به ویژه هنگام رانندگی در جاده های خیس و لغزنده بسیار مفید است.

چگونگی تنظیم خودرو

تنظیم ترمز خودرو کار ساده اما مهمی است که فاصله توقف ماشین را بهبود می بخشد. ترمزهای دیسکی هر بار که استفاده می شوند به طور خودکار تنظیم می شوند. بیشتر ترمزهای درام به گونه ای طراحی شده اند که هنگام رانندگی در عقب و توقف، تنظیم شوند. این بدان معنا نیست که ترمزهای درام نیازی به تنظیم دوره ای ندارند.

تنها زمانی که نیاز به تنظیم ترمزهای دیسکی در خودرو دارید، هنگامی است که آن ‌ها را تعویض کرده اید یا این که کالیپر را برداشته ‌اید. برای تنظیم ترمزهای دیسکی تنها کاری که باید انجام دهید این است که با موتور خاموش چند بار ترمز را پمپ کنید، موتور را روشن کرده، چند بار دیگر ترمزها را پمپ کنید و سپس چند توقف با خودرو انجام دهید. ترمزهای دیسکی اکنون تنظیم شده اند و در استفاده معمولی به همین شکل باقی خواهند ماند.

برای تنظیم ترمز درام ماشین را بالا ببرید و روی پایه های جک نگه دارید. لاستیک را بچرخانید و ببینید قبل از اینکه خود به خود متوقف شود، چند دور می‌چرخد. لاستیک باید بین یک و نیم تا سه دور کامل بچرخد. هرچه کشش بیشتری روی درام وارد کنید، پدال ترمز هنگام توقف خودرو کمتر حرکت می کند. این کار همچنین می تواند طول عمر کفشک های ترمز و درام ها را کاهش دهد. برای تنظیم ترمزهای درام باید برش را روی صفحه پشتی قرار دهید که به شما امکان دسترسی به تنظیم کننده ترمز را می دهد. برش معمولاً دارای یک شاخه لاستیکی است که باید آن را جدا کنید.

هنگامی که دوشاخه را جدا کردید، می توانید یک پیچ گوشتی سر صاف را داخل سوراخ قرار دهید تا اهرمی شود برای نگه داشتن تنظیم کننده موتور در جای خود. اکنون می توانید پیچ گوشتی دوم را برای حرکت تنظیم کننده وارد کنید. پس از چند بار روشن شدن تنظیم کننده، چرخ را دوباره بچرخانید و ببینید که آیا چرخ آزادتر می چرخد یا خیر.

در این صورت باید تنظیم کننده را در جهت دیگر بچرخانید. پس از چند چرخش تنظیم کننده، باید کفشک های ترمز را در مرکز قرار دهید. می توانید این کار را با کشیدن کابل ترمز دستی توسط صفحه پشتی انجام دهید. در نهایت نیز حتما قبل از رانندگی طولانی، ترمز را تست کنید.

مکانیک خودرو از دوره های پرمتقاضی در آموزشگاه پایتخت فناوری ست که به واسطه آموزش های این کلاس، افراد زیادی به عنوان مکانیک به جامعه تحویل داده می شود. تعمیرات ایسیو، مکانیک خودروهای ایرانی و خارجی، مکانیک درجه یک و دو و یسیاری موضوعات مهم دیگر در این دوره به شما آموزش داده خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت آموزشگاه به آدرس https://paytakhtfanavari.com/ مراجعه کنید و یا با شماره 02166577378 تماس بگیرید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها رپرتاژ آگهی مکانیک خودرو آموزش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی مکانیک خودرو آموزش رپرتاژ آگهی مکانیک خودرو آموزش ترمزهای دیسکی مکانیک خودرو تنظیم کننده تنظیم ترمز یک خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مهرداد فولاد از امحاء ۲۰۰ کیلو گرم گوشت منجمد فاسد شده در شهرستان آمل خبر داد.

وی افزود: طی بازدید مشترک جهاد کشاورزی و دامپزشکی از محل دپوی گوشت منجمد در یکی از سردخانه‌های این شهرستان و مشاهده ۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد شده، بلافاصله امحای آن در دستور کار قرار گرفت و با رعایت ضوابط اصولی از چرخه مصرف خارج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: بازرسی و نظارت مستمر بر روند توزیع اقلام اساسی تنظیم بازاری توسط کارشناسان تنظیم بازار و صنایع این شهرستان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • خودرو میتسوبیشی پاجرو اسپورت 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • شمس آذر ترمز پیکان را کشید
  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست