Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعرشیا صادقی گفت: متاسفانه بیشتر محصولات رسانه‌ای متناسب سن کودک و نوجوان نیست و امنیت رسانه‌ای آنها به عمد به خطر می‌افتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعرشیا صادقی کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: خانواده هایی که کودک و نوحوان دارند، تحت هجمه محصولات رسانه ای هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیشتر محصولات رسانه ای متناسب سن کودک و نوجوان نیست و در ارائه این تولیدات به این رده سنی توجه نمی شود و امنیت رسانه ای آنها به عمد به خطر می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
صادقی افزود: در بسیاری از مواقع، محصولات رسانه ای از خارج کشور در قالب تولیدات بصری وارد کشور می شود و دقیقا در بازنمایی اجتماعی، مدام نوجوان را تحریک می کند. این کارشناس تصریح کرد: هر سال با ورود محصولات عربی دست و پا می زنیم و کنش های محدودی انجام می دهیم اما به سرعت فراموش می کنیم و باز هم محتوای ناهنجار نیاز مخاطب نوجوان ما را تامین می کند. وی با اشاره به اینکه متاسفانه در بستر فضای مجازی نتوانستیم قدرت تولید محتوا را در دست گیریم، گفت: اندک افرادی که در زمینه تولیدات فاخر فعالیت می کنند، محتواهایشان به قشر خاکستری جامعه نمی رسد. صادقی ادامه داد: در کنار ساماندهی فضای مجازی باید روی کیفیت تولیدات و تامین نیاز کودک و نوجوان تلاش کنیم تا بازار رسانه ای این نسل را در دست گیریم. این کارشناس تاکید کرد: خانواده های بسیاری دغدغه دارند که چگونه با نوجوان تعامل کنند و در حوزه محصولات رسانه ای فرزندانشان دغدغه دارند. وی بیان کرد: محصولات رسانه ای خوب و با کیفیتی اما به صورت محدود در کشور تولید می شود که متاسفانه به دلیل توزیع و تبلیغ ضعیف به دست مخاطب واقعی نمی رسد و باید این زنجیره اصلاح شود. صادقی با بیان اینکه دانش رسانه ای فرزندان بر والدین پیشی گرفته است، گفت: باید این مهم مورد توجه قرار گیرد و پدر و مادر خودشان را همگام با تکنولوژی بروز کنند. این کارشناس ادامه داد: خانواده ها باید از محصولات داخلی حمایت کنند تا تولیدکنندگان انگیزه ساخت تولیدات جدید را داشته باشند. وی با تاکید بر اینکه حمایت از محصولات رسانه ای بومی باید در اولویت خانواده ها قرار گیرد، گفت:  این حمایت  اشتغال نیروی داخلی را رقم می زند و از طرفی بازار رونق می گیرد صادقی در خاتمه خاطرنشان کرد: سال ها مقام معظم رهبری بر اهمیت تولید داخلی تاکید می کنند، اقداماتی هم توسط مسئولین انجام گرفته اما کافی نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محصولات رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود

پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با هدف عرض ارادت شاعرانِ شعر کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع) در همدان برگزار می‌شود.

این مراسم همراه با نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان رضوی استاد «جواد محقق» است، هم‎چنین در این مراسم کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» اثر مریم زرنشان رونمایی می‌شود و مورد نقد و بررسی قرار می‏‎گیرد.

این جشنواره رضوی پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و به همت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟