Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بورس گفت: با همکاری بانکها و شرکت سپرده گذاری مرکزی، تا پایان روز شنبه۲۱اسفند ماه ۱۴۰۰ سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ به ۴۳میلیون نفر سهامدار از طریق سجام طی یک مرحله واریز خواهد شد.

به گزارش مشرق، مجید عشقی رییس سازمان بورس با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون حدود۶۰۰هزار میلیارد تومان از طریق روشهای مختلف از جمله هشت هزار میلیارد تومان عرضه اولیه و ۲۲۴هزار میلیارد تومان اوراق بدهی تامین مالی در بازار سرمایه انجام شده است، گفت: امسال ۱۰۰هزار میلیارد تومان اوراق از سوی دولت تسویه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انحصار زدایی از ارایه خدمات در بازار سرمایه گفت: از ابان ماه هشت مجوز موافقت اصولی تاسیس کارگزاری صادر شده است.

بیشتر بخوانید: جزییات پرداخت سود ۵۷۵ هزار تومانی به دارندگان سهام عدالت از فردا

رییس سازمان بورس گفت: تا کنون ۲۹مجوز تاسیس صندوق سرمایه کذاری در این مدت صادر شده است. همچنین سه شرکت مشاور سرمایه گذاری، همچنین دو سبدگردان جدید نیز مجوز دریافت کرده اند.

تامین مالی ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی در بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰

وی با اشاره به تایید صلاحیت مدیران ناشران گفت: برای صلب صلاحیت از مدیرانی که حائز شرایط کلی نیستند بخشنامه ای تهیه شده و از سال بعد اجرایی خواهد شد. از سوی دیگر امیدوار هستیم با همکاری مجلس قوانین بازار سرمایه بروزرسانی شود. بر همین اساس پرداخت سود از طریق سجام نیز باید به قانون تبدیل شود تا سهامداران در این حوزه سرگردان نشوند. سال ۱۴۰۰حدود ۲۸۶شرکت سود خود را از طریق سجام به۴۵میلیون نفر پرداخت کرده اند.

 پرداخت سود سهام عدالت از طریق سجام به ۴۳میلیون نفر

عشقی گفت: با همکاری بانکها و شرکت سپرده گذاری مرکزی، تا پایان روز شنبه۲۱اسفند ماه ۱۴۰۰ سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ به ۴۳میلیون نفر سهامدار از طریق سجام طی یک مرحله واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه، از ۱۵فروردین ماه عمق معاملات نمادها برای سهامداران نمایش داده خواهد شد، گفت: بحث افزایش دامنه نوسان نیز با فروکش کردن مباحث سیاسی به صورت تدریجی در دستور مار سازمان بورس قرار دارد.

وی گفت: قراردادهای آتی نفتا و متانول در بورسهای کالایی اغاز شده است، همچنین برای تعامل با صنایع مختلف میز صنعت راه اندازی شده است تا برای رفع معضلات انها همکاری حداکثری صورت گیرد.

رونمایی از سامانه پایش بازار

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه،  این هفته از سامانه پایش بازار سرمایه رونمایی خواهد شد، گفت: سامانه هوشمند نظارت بر شرکتهای سبد گردان نیز در دست بهره برداری است. از سال قبل نیز هسته اصلی سامانه بومی معاملات اماده شده است ولی ماژولهای فرعی ان از جمله محاسبه شاخص و .... در دست بررسی است که به زودی وارد مدار خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت دولت بازار سرمایه سامانه هوشمند مجلس سازمان بورس سهام عدالت اقتصاد خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت هزار میلیارد تومان بازار سرمایه طریق سجام سازمان بورس خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک گفت: همچنان عادت رسوب یافته و فرهنگ‌مالوف تامین مالی از طریق شبکه بانکی، که در شبکه فعالان اقتصادی وجود داشته رویه غالب است. اما با توجه به محدودیت‌های سیاست کنترل ترازنامه بانکها چاره ای جز معرفی ابزارهای جدید تامین مالی بنگاه‌ها نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: سقف برداشت از حساب‌های بانکی چقدر شد؟

وزیر اقتصاد گفت: بایستی مسیرهای جاری تامین مالی را بیش از پیش هموار کنیم و ابزارهایی از جنس اوراق گام، فاکتورنیک، سفته و برات الکترونیک و...در این راستا توسعه یابند.

خاندوزی گفت: اگرکمک و همراهی قوه قضاییه و بانک‌مرکزی سایر دستگاهها نبود این ابزارها به این شکل توسعه نمی یافتند.

وی افزود، بر اساس حکم قانون، سهم و وزن تامین مالی اقتصاد توسط دستگاههای مختلف، به وسیله وزارت اقتصاد تعیین خواهد شد.

در همین راستا طرح جدید تامین مالی زیر ساخت، نیز وزن بیشتری به وزارت اقتصاد خواهد داد تا نقش هماهنگ کننده بیشتری میان دستگاهها ایفا کند.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد، نهاد تضمین و نقش ضمانت نامه ها در گره گشایی از تولید یک دهم سایر کشورها در ایران موثر نیست.

برای هر کدام از بانکهای کشور با توجه به نوع کسب وکار انها باید مشخص شود که سهم هر بانک در تامین مالی تولید و میزان استفاده آنها از روشهای موجود تامین مالی چه قدر است.

وی افزود، به عنوان یک پیشنهاد مشخص برای استفاده از قدرت خلق پول در بانکها باید سهم آنها در استفاده از ابزارهای تامین مالی از قبیل برات الکترونیک مشخص شود.

سال قبل سرمایه بانکهای تحت مدیریت دولت به بیش از ۲۷۰ همت رسیده است. همچنین در سه سال اخیر به میزان قابل توجهی به سرمایه بانکهای دولتی افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعا ۱۵۰همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد،گفت: در دولتهای قبل فقط ۵۴همت از اموال مازاد بانکها فروخته شده بود، بر این اساس امیدواریم با توجه به مصوبه هییت وزیران در سال جاری شاهد رشد بیشتری نسبت به موضوعاتی از قبیل واگذاری اموال مازاد بانکها باشیم.

خاندوزی همچنین گفت: سال قبل سهم تسهیلات خرد خانوار به ۱۹ درصد درسیده و تا امروز ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228564 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟