Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از صلح و سازش یک پرونده قصاص در شعبه ویژه زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان سنندج خبر داد. خبرگزاری میزان - بهادر اسدی از صلح و سازش یک پرونده قصاص در شعبه ویژه زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان سنندج خبر داد و  اظهار کرد: با تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف شعبه زندان شهرستان سنندج در یک پرونده‌  قصاص، محکوم به قصاص قبل از صدور رای و در مراحل رسیدگی منجر با جلب رضایت اولیای دم به زندگی بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های شورا‌های حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، پرونده‌های مرتبط با قصاص نفس است که به این منظور شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان تشکیل شده است و به امور مربوط به زندانیان توجه ویژه می‌کنند.   وی همچنین تأکید کرد: با توجه به نگاه ویژه رئیس قوه‌قضاییه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید وی در خصوص استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در حل و فصل خصومات و اصلاح ذات البین، دستگاه قضایی استان با جدیت این موضوع را در دستورکار خود قرار داده است.   اسدی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شورا‌های حل اختلاف است، از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطا حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند؛ تقدیر کرد.   وی تاکید کرد: با کمک خداوند متعال و در سال جاری، این مورد هفتمین پرونده قصاص بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف استان کردستان با صلح و سازش ختم به خیر شود و ان‌شاالله این امر خیر فتح بابی باشد که در سال آینده با تلاش اعضای زحمتکش و دلسوز شورا‌های حل اختلاف مجددا شاهد این قبیل موارد باشیم.   انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری کردستان رهایی از قصاص

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری کردستان رهایی از قصاص شورا های حل اختلاف حل اختلاف صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان

سرهنگ علی رحیمی با حضور در همایش گرامیداشت روز روانشناس به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه مشاوره، مددکاری و خدماتی که توسط مشاوران روانشناس در طول یک سال گذشته توسط آنان ارائه شده پرداخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان با اشاره به نقش پر رنگ مراکز مشاوره و مددکاری در حوزه پیشگیری از آسیب ها، بیان کرد: آمار کل مراجعین به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها در سال۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۲۲ پرونده بوده است.

رحیمی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ پرونده به مرکز مشاوره و ۲۷ هزار و ۹۷۵ پرونده به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع شده است که از پرونده های ارجاعی به کلانتری‌ها تعداد ۶۷ درصد منجر به مصالحه شده است.

معاون سیاسی  اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: نیاز به نشاط اجتماعی در جامعه با توجه به جغرافیای خاص اجتماعی استان باید یکی از اولویت‌های روانشناسان و مشاوران در سطح استان قرار گیرد.

شریفی افزود: جغرافیای اجتماعی استان دارای گستردگی و تنوع های خاصی است که نیازمند نشاط اجتماعی و حال خوب در جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاههای اجرایی وظیفه مشارکت و گره گشایی در این زمینه را دارند تا انسجام اجتماعی در جامعه تحقق یابد. این امر با همت و کمک روانشناسان و مشاوران تحقق می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند